Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #151  
Vanha 20.03.2011, 23:51
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

etenee etenee...


Nonniinnannunnat... valoja lisätty hilun katolle ja jipppii nehän toimii... Vinssikin jo varmistettu että tulee joten seuraava roplaaminen alkaa siitä. vahvikkeen laitto lavan alle ja sit vaan kiinnikkeet ja vintturi kiinni... eiköön tämä tästä pikkasen taas nytkähtele eteenpäin... Kuvatuksia tullee lissää kun ehdin purkaa kamerasta pois... ja testi päivä tiedossa 2.4... koeponnistus tuolla vehkeellä... lunta edelleen RIITTÄVÄSTI!
Vastaa lainaten
  #152  
Vanha 27.03.2011, 20:09
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

huolto hommeleita...


Poiken kanssa viikonloppu menikin mukavasti hilua hoidellessa... jumissa ollut perälukko saatiin vihdoin auki ja voideltua... oli hieman kovettunutta routa mutaa ja hiekkaa jumittanut laitteston ympärille joka poistettiin huolella ... nyt toimii... samalla rasvailtiin kaikki paikat mistä löydettiin ehyitä nippoja... kaupasta piti pussilinen varalle hakea uusia kun joitain oli menny rikki... osaan ei kyllä vahingossakaan saanu sisään mitään... pitää ne vielä aukoa...öljyn vaihto moottorille olis vielä edessä ja suodattimien uusinta... eiköön tuo sitten olis vähän taas eteen päin... auto toimii kyllä hienosti ja lähtee tulille kuin etelän aurigosta tuotuna... eipä tässä muuta kuin lauantaita odotellessa...
Vastaa lainaten
  #153  
Vanha 04.04.2011, 09:43
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

Testit ajettu metässä...


Hyvin pelasi hailuksi ei murheita muuten kun Pajen jälkeen pitää opetella erilailla ajaa ainakin talvella... iso lapikas raapii aika pirun äkkiä autoa alaspäin kun jää raapimaan hetkeksi paikoilleen, mutta tämä on vielä opettelua mulle tuolla vehkeellä ajamiseen... onneks nyt nuo lumet tippuu vauhdilla alas joten testi lenkkejä lisää vaan ja hyvä siitä tulee. lavan alle ilmeisesti (kateltiin paikkaa porukalla) tulee kotiin saapunut vinssi jottei tarvii muuten kikkailla pois jos meno ei eteenpäin maistu... koitan saada jonkun kuvatuksenkin jossain vaiheessa...
Vastaa lainaten
  #154  
Vanha 04.04.2011, 16:00
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

paljonko olet pitäny renkaissa painetta?
Vastaa lainaten
  #155  
Vanha 05.04.2011, 09:14
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

vähän...


Nyt lauantaina oli edessä 0.25-0.3 ja takana 0.2b. periaatteessa takaa olis voinu ottaa kaikki pois... mut muuutama nousu kalliolle ja niin siihen jätettiin pikku paine... voi olla että tuokin on liikaa...
Vastaa lainaten
  #156  
Vanha 05.04.2011, 09:44
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

nyt niitä kuvia..


Ei tähän tietysti paljoo muutoksia tarvii tehdäkkään mutta jotain kuitenkin eli valoja eteen ja taakse lisää sekä lälläri paikoilleen... sitten lisää tänne kuvatuksia kun takavinssiä aletaan ropaamaan...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1912.jpg‎
Views:	1192
Size:	96,7 Kt
ID:	18099   Click image for larger version

Name:	IMG_1915.jpg‎
Views:	1328
Size:	94,9 Kt
ID:	18100   Click image for larger version

Name:	IMG_1916.jpg‎
Views:	1377
Size:	94,1 Kt
ID:	18101  

Viimeksi muokannut metsienmies : 05.04.2011 09:47
Vastaa lainaten
  #157  
Vanha 12.04.2011, 17:21
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

jostakin on aloitettava...


Tänään purin TML-vinssin ja pesin kaikki entiset rasvat poikkeen. Uudet voiteet sisään ja kasaan... jopa tuntui pyörivän ainakin vapaalla hieman herkemmin... mietin vaan onko rele poxeissa eroa miten paljon kun edessä nyt 8000lb vinssi ja tuo on 12000lb, jos vaan päikseen vaihtais piuhat ja antas entisen boksin olla paikoillaan... sais eteen hieman järeämmän vintturin ja taakse lavan alle tuo pienempi... kabiinissakin valmiina katkaisia eteen ja takavinssiä kyllä vois käyttää kaapelillakin (jos ei nyt tule toisiin ajatuksiin)... Homma etenee pikku hiljaa ja tilauksessa siihenkin petiä, koukku ja jotain muuta enemmän ja vähemmän tarpeellisia tavaroita...

Viimeksi muokannut metsienmies : 19.04.2011 15:23
Vastaa lainaten
  #158  
Vanha 18.04.2011, 13:11
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

lisä testejä ajettu...


Auto pelaa ja kukkuu hienosti... Lauantaina ajeltiin tutuissa maisemissa jälleen ja ei voi moittia... kuskin eli allekirjoittaneen täytyy tosin opetella vielä leveämmän auton arviointi paremmin sekä miten renkaat toimii lumisessa maastossa keltevalla pinnalla, tästä johtuen eka vaurioin tuli... ikkuna auki ja puu painoi hieman ovea ja sitten se helähti... apparin puolen sivulasi sisään.. no ei ainakaan raittiista ilmasta ollu loppupäivänä puutetta... Toivotaan ja luultavammin löytys lisää vara akkunoita läheltä... ja mitäpä ei mielessä olis... hyviä suunnitelmia tulee vastaan metsässä...

Viimeksi muokannut metsienmies : 19.04.2011 15:24
Vastaa lainaten
  #159  
Vanha 13.05.2011, 20:06
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

pikku remppaa...


edellisellä reissulla hajonnut lasi tuli VIHDOINKIN korjailtua eli vaihdettua uuteen ehyeen. Samalla oikaisin enimpiä lommoja ovesta... ehkäpä ensi kerralla varon hieman enemmän. Liki kuukauden auto oli samoilla sijoilla ja olin lähes varma että pitää tehä kaikki mahdolliset taiat ja noitumiset että saa tulille... vaan ei, heti kun avaimesta väänsi niin jysähti tulille... ajelin sit savotta reittejä ja hain enimmät kamppeet pois metsästä ettei tarvii kantaa kotiin... tosin meinasin jo jäädä metsään jumiin kun alkoi ahdistaa vähä joka puolelta ja avasin sit uraa tolla harvesterilla enemmän ja vähemmän... toivotaan ettei isukki pappa vedä herneitä klyyvariin.... rompetta tähän on tullu hommattua maailmalta coolerista ja putkista sekä turbo boosteri kaverin kanssa kabiiniin sormien ulottuville... siinäpä sitten tekemistä kesälle muiden lisäksi...
Vastaa lainaten
  #160  
Vanha 08.06.2011, 14:45
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

pikkusen jo etenee...


Tässä lomilla ja hellettä pitäessä piti jotain edes saada tehtyä autoonkin... turbo boosteri säädin asennettiin poikien kanssa aamusta ja coolerille paikkaa alettiin ropaamaan avonaiseksi... ahdasta tulee olemaan ja ilmanotolle pitää tehdä jotain... laitan nyt jonkun kuvan värkätyistä hommista, lisää kun jaksaa panostaa lisää...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2209.jpg‎
Views:	836
Size:	88,0 Kt
ID:	19436   Click image for larger version

Name:	IMG_2210.jpg‎
Views:	820
Size:	98,1 Kt
ID:	19437   Click image for larger version

Name:	IMG_2207.jpg‎
Views:	3881
Size:	92,2 Kt
ID:	19438   Click image for larger version

Name:	IMG_2208.jpg‎
Views:	811
Size:	101,5 Kt
ID:	19439  
Vastaa lainaten
  #161  
Vanha 08.06.2011, 16:49
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Perusasetus

Minne putki tosta eteenpäin, vai jääkö tolleen?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #162  
Vanha 08.06.2011, 17:47
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

jää...


Ellei toisin missään mainita ja ainakaan mitä asennusohjeita etsin ja Wille87:lta kuvista kanssa vakoilin niin ei mitään minnekkään menny...jos joku viisaas osaa sanoo jotta pitää mennä jonnekin niin sit asennetaan... mut toimii ainakin noinkin... 1,2b lipsahti vahingossa ja säädöllä pudotin johonkin 0,7b pintaan... siitä on sit helppo nostaa jos pikkasen vaaditaan lisää happee...
Vastaa lainaten
  #163  
Vanha 08.06.2011, 18:39
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsienmies Näytä viesti
Ellei toisin missään mainita ja ainakaan mitä asennusohjeita etsin ja Wille87:lta kuvista kanssa vakoilin niin ei mitään minnekkään menny...jos joku viisaas osaa sanoo jotta pitää mennä jonnekin niin sit asennetaan... mut toimii ainakin noinkin... 1,2b lipsahti vahingossa ja säädöllä pudotin johonkin 0,7b pintaan... siitä on sit helppo nostaa jos pikkasen vaaditaan lisää happee...
mulla humpaili paineet aika paljon vedätyksessä tolla niin heivasin vesi lintua sillä säätäjällä.
Vastaa lainaten
  #164  
Vanha 08.06.2011, 18:46
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Ja minä ku luulin,että tuo asennetaan sen hukkaportin kellon putken väliin kuristimeksi. ja niin hä se pitääki tehdä silloin ei paineet vaeltele ainakin omassa autossa toimii niin. Taitaa pitää jonkunlaista meteliäkin noin.
Vastaa lainaten
  #165  
Vanha 08.06.2011, 18:48
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Ja minä ku luulin,että tuo asennetaan sen hukkaportin kellon putken väliin kuristimeksi. ja niin hä se pitääki tehdä silloin ei paineet vaeltele ainakin omassa autossa toimii niin. Taitaa pitää jonkunlaista meteliäkin noin.
ai kumpikin siihen väli putkeen?
Vastaa lainaten
  #166  
Vanha 08.06.2011, 18:52
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Mulla ei ole siinä ollenkaan tuota T-haaraa ja turbolta tulee letku sisälle kuristimeen ja lähtee siitä hukkaportille, kuristin säätä vaan ilmavirtaa. Eikä kuuulu mitään ärsyttäviä suhinoita.
Vastaa lainaten
  #167  
Vanha 08.06.2011, 21:07
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Tuolla Ugly HJ:n tavalla hukkaportin kello reagoi viiveella mutta aukeaa lopulta täysin normaalisti.

Kyllä siinä pitää se T-haara olla ja tuolla säätimellä tehdään kellon linjaan ohi vuotoa jonka ansiosta paine joka hukka porttia avaa jää pienemmäksi.

Tein joskus aijemmin vastaavan systeemin kahdesta paine ilma kuristimesta. Toinen ensin siihen letkuun mikä tulee imusarjasta ja sen jälkeen T-haara ja toinen pilli hukka portin kellolle ja toinen kuristimen kautta vapaaseen ilmaan. Tuolla ensimmäisellä kuristimella rajoitin ilman virtausta ja toisella ohi vuotoa. Noiden kahden kuristimen "tasapainolla" saa säädettyä hyvin tuon kellon.

Ja jos alkaa se suhina häiritsemään niin vedä se viimeinen "puuttuva" letku ahtimen imupuolelle.
Vastaa lainaten
  #168  
Vanha 09.06.2011, 07:19
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Aina sitä oppii uutta, ja toi on hyvä vinkki laittaa se ylivuoto letku sinne imupuolelle.
Vastaa lainaten
  #169  
Vanha 11.06.2011, 09:25
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.913
Perusasetus

Ihan vaan tollein laitoin ite


Eikä mitään loppuputkia, ei viheltäny eikä humpaillut paineet vaan hyvin toimi kiinan säädin.. 0.4 - 1.6 sai säätöalueen..
Vastaa lainaten
  #170  
Vanha 11.06.2011, 10:15
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

mulla ei toiminu ollenkaa tuo säädin teollisuus säädettävä varo/rajapaine venttiili toimii kuin unelma ja helppo asentaa.
tossa vielä oikea oppinen kytkentä kiinteälle hukkaportille.
Vastaa lainaten
  #171  
Vanha 11.06.2011, 16:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Noista säätöventtiileistä saattaa tippua tippa tai pari mustaa oljyä, joten
minä ainakin kääntäsin tuon "ulostulon" letkulla jonnekkin vähemmän häiritsevään paikkaan.
Vastaa lainaten
  #172  
Vanha 13.06.2011, 18:58
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

jeps...


Tuosta on helppo tuupata letkua konehuoneen puolelle "huohottamaan", muutenkin kulmaa käännettävä loivemmaksi ettei ole letku noin tiukalla ja näkee säätimen paremmin, mutta kelit viileni joten metsätyöt kutsui taas... ehkä sit joskus pääsee ropaamaan loppuun tuonkin härtsvilin...
Vastaa lainaten
  #173  
Vanha 16.06.2011, 16:21
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Question

Hoi. Mites, ottaako vettä ton ``huohotin´´ letkun kautta?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #174  
Vanha 16.06.2011, 17:22
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

jos moottori pyörii niin melko epätodennäköstä tuo veden hörppiminen on mutta saattaa se onnistuakkin. Aina varmempi jos pistää sinne ahtimen imu puolelle.
Kyllä se rupeli siellä sen verran ilmaa kuitenki liikuttaa vaikka tyhjä käynnillä moottori pyöriikin.

Joku tuossa aijemmin ehdotti säädettävää varo venttiiliä. Niin eikös tuollainen karkuuta pakokaasuja liian aikaisin pois hukka portin kautta?

Nyt kun ahto paineet lähtee nousemaan aukeaa hukka portti samalla tavalla kuin alunperinkin tiettyyn pisteeseen asti ja siitä eteen päin pakopaine on ainoa mikä hukka porttia pääsee aukomaan entisestään.

Jos taas käyttää tuollaista "bleedaus" systeemiä tai virittelee jäykempää jousta hukkaportin kellolle tai säätää vartta lyhemmäksi jne. niin hukka portti aukeaa myöhemmin ja siitä johtuen moottori vetääkin paremmin.

Olen törmännyt tapauksiin, että tuolla bleedauksella ei saa painetta säädettyä halutulla tavalla, esim. omassa autossani. Minulla on bilteman erillinen hukkaportti ja siihen lisäsin jousen ja vieläkään ei paineet miellyttänyt niin laitoin bleedauksen lisäksi ja en saanut säädettyä paineita mieleiseksi vieläkään, koska pakopaine aukoi hukkaporttia liian aikaiseen. Aikani pähkäiltyä ja laitoin toiselle puolelle hukkaportin kalvoa vastapaineen. biltemalta ostin tuollaisen paineilma käyttöön tarkoitetun paineen säätimen ja sen perään vastaventtiilin ja siitä linja tuonne vastapaine puolelle. Tuo vastapaine toimii hyvin lisä jousena ja vaikka se jostain välistä pääsisikin vuotamaan pois tulee paineet takaisin heti kun käyttää ahtopaineet tapissaan. Tuonne hukkaporttia aukovalle puolelle menee normaalisti ahtopaineet. Tuota vastapainettä säätämällä saa ahdot muokattua tarkasti ja on helppo säätää. Eikä tule mitään ohi virtauksia eikä hörpi vettä mistään, koska ei ole yhteyttä ulko ilmaan.

Meni aika reilusti OT puolelle mutta pahoittelen.
Vastaa lainaten
  #175  
Vanha 16.06.2011, 21:15
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

bleedaamallahan se hukkis aukee pikkuhiljaa kokoajan.
itellä oli kans bliidi ja sillä ne ahdot karkaa ensi liian kovaks ja sit se korjaa ne liian alas.
säädettävä varoventtiili aukee halutussa ahtopaineessa ja hukkaportti pysyy niinkauvan kiinni kun haluttu ahto on saavutettu eikä ainakaan itellä lähe piikittää mihinkään suuntaan vaan pysyy siinä 2 barissa jos se siihen on säädetty. ja totta että pakopaineet kans avaa sitä jossainvaiheessa riippuu minkätyyppinen ja millanen jousi että meneekö kaasut päin hukkaporttii vai viistääkö vaan ohi tarkimman tosiaan saa tuolla vastapaine ohjauksella ja portti pysyy varmasti kiinni loppuun saakka.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Toyota Hilux 4x4 2.4D -90 PROJEKTI O/M/V Ajoneuvot 5 13.02.2008 14:38
Jeep Cherokee jarruongelmia IKUINEN TAKUU !!!!!! sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 26 01.12.2006 12:13
Hilux evo projekti Mutamies Tekniikka & Jutustelu 3 06.05.2005 21:18
M:hilux projekti O/M/V Muut 0 04.12.2004 18:35
M hilux offi projekti O/M/V Muut 9 16.10.2004 20:15


Sivu luotu: 23:30 (GMT +2).