![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#701
|
|||
|
|||
|
Joo varmasti kun ohjausiskarissakin lukee "uomi"
|
|
#702
|
||||
|
||||
|
Vaihteeksi takaakseli irti.. Tällä kertaa putki poikki 3 kohtaa.. Ei ne vaan taida kestää 33
__________________
|
|
#703
|
||||
|
||||
|
Harbourin miehet lykkäs toisen putken akseliputken sisään, jos oikein muistan? Sun tarttee tehdä sama homma, kai nuo 33" kitkat pitää sen verran paljon.
PS. Tukevat työpukit sulla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#704
|
||||
|
||||
|
Kyllä se tuolla pysyy noillakin vähän kiikkerä kyl
![]() En mää kyl ala semmosta hommaa tekeen. Kattoo jos veronpalautus rahoilla lyötäis uutta akselia alle.
__________________
|
|
#705
|
||||
|
||||
|
Ratkeekos nuo akselit noitten tukivarsien kiinnikkeiden kohdilta?
Minkä paksuista tavaraa noi kiinnikkeet on? Entäs jos tekis jostain paksummasta tavarasta kiinnikkeet ja akselin ympäri, jolloin tuki pinta-ala olisi isompi ja jakaantuisi koko akseli putken ympäri? |
|
#706
|
||||
|
||||
|
jos halkaisis vähän akseliputkee isomman putken ja tekis kiinnikkeiden kohdalle vahvemman kohdan kokonaan akselin ympäri... siihen sit noi kiinnikkeet kiinni.
|
|
#707
|
||||
|
||||
|
Tähän hätään vaan nööläsin halkeemat umpeen ja vähän rautaa vahvikkeeksi. Eiköhän sillä noin mennä sen aikaa kunnes saa uutta akselii..
__________________
|
|
#708
|
||||
|
||||
Tä?
Tuata noin´nii onko perää huhussa että mutka-aksilaa ja semmosta?
|
|
#709
|
||||
|
||||
|
Mistä tämmöistä huhua on kulkeutunut siihen suuntaan.. KAtsotaan mitä talvi tuo tullessaan... Mut vielä ne ainakin on "suorat"
__________________
|
|
#710
|
||||
|
||||
|
Mites sulla ei taida vielä autosta löytyy traction baria, se vois kans auttaa tuohon ettei akseli kiertys niin paljoo. Tiiä tuota ennenku kokeilee.
|
|
#711
|
|||
|
|||
|
Kyllä nuo akselit on pakko vahvistaa joko sisäpuolelta tai ulkopuolelta vahvemmalla putkella. Ovat sellaista räkärautaa ettei ne voi kestää pienelle alueelle kohdistuvaa vääntöä. Poikkihan ne menee. Ei muuta kun tuubi sisälle ja pitemmällä tähtäimellä pääset paljon helpommalla. Työtähän siinäkin on mutta tuskin jatkuva akselin vaihtokaan mitään herkkua ole.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#712
|
||||
|
||||
|
Ei tietääkseni kierrejousellises jakari tukivarsil tarvi tractionia.
En mä sinne noita akseleita jätä joksikin ne vaihtuu todennäköisesti mutkalla varustettuihin.. KUn laskee että ostaa arbit joka päähän tai porttaalit niin eroo ei kauheesti sit enään jää.. kattoo nyt..
__________________
|
|
#713
|
||||
|
||||
|
Tätäkin tarttis keritä alotteleen eli purkaan koko keksintö atomeiksi.. Volsun motti tulikin jo haettua paljoo muuta ei olekkaan ja lähes kaikkihan siihen olis tarkotus pistää uusiks.. Huonolta näyttää että kerkiää tätäkään kautta kisaileen..
Niin ja takakseli taas poikki..
__________________
|
|
#714
|
||||
|
||||
|
Pitäsköhän se korjata (korvata) jollain vahvemmalla tuotteella? Multa löytyy edelleen hilut suzukin levyseen tojon taka-akseliin. Tekniikan vaihtumisen myötä varmaan syytä päivittää molemmat akselit.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#715
|
||||
|
||||
|
Kyllä siihen edelleen on tulossa jotku akselit, mutta vielä vähän auki että mitä.. Kun ei niistä yksistä volvolaisista oo kuulunut mitään. prkl.
__________________
|
|
#716
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mulla olis ehkä tulossa myyntiin yhet volvolaiset levyjarruilla maustettuna.Levyjarruhilppeet on vielä kasaamatta paikalleen. |
|
#717
|
||||
|
||||
|
Noi vaan mitkä on ollut vähän kyselyn alla niin pitäis olla lähes pois kanto hintaan. Ei oo varaa pistää kerralla montaa tonnia akseleihin.
__________________
|
|
#718
|
||||
|
||||
|
Kerran se vaan kirpaisee.
|
|
#719
|
||||
|
||||
|
Mut kun tyhjästä on paha nyhjästä.
__________________
|
|
#720
|
||||
|
||||
![]() Siinä se nyt odottelius purkua.. Tän päuivän ajos irtos vissiin yks jakiksen korvakko rungosta, kun ajelin pois päin mettästä mut ei muuta tuhoa Huomenna alkaa osia irtoilee, mut ei varmaan paljoo viel.
__________________
|
|
#721
|
||||
|
||||
|
Nyt pääsi vähän mallaileen pyöriä kun sai kekkulalta lainaan kunnon kummin ja sit saikin suikka vähän sahaa.
![]() ![]()
__________________
|
|
#722
|
||||
|
||||
|
Ei paljo susukista jää kun sovitat noi pyörät.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
|
#723
|
||||
|
||||
|
Oiskohan pitänyt sitkin ruuvvata hojost kummit kun noi on muka kaikkien mielestä isot tohon
)Voi tulla hauskan näköinen.
__________________
|
|
#724
|
||||
|
||||
|
Mahtuuks tollaset enää käntymään ilman ettei etuset ota kii takasiin
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#725
|
||||
|
||||
|
no tämmönehä siint tulee!
> http://i537.photobucket.com/albums/f...rais/toysu.jpg44/18.5/15 pampperssit.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| suzuki sj413 | pohjoisenpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.05.2008 18:17 |
| m:suzuki sj413 | Jukkis | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 14.05.2008 10:33 |
| M:Suzuki SJ413 AVO | Trisi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.02.2008 20:19 |
| M:Suzuki Sj413 LWB | Jyki | O/M/V Muut | 0 | 03.08.2005 08:04 |
| Suzuki Sj413 levyjarrut | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 18:23 |