![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kirjoitit, että lukkoperäöljyt on. Voitelitko nuo levypakat lukkoperäöljyllä kasauksessa? Tai sitten jostain syystä tuo sinun lukkoperä ei tykkää tuosta nimenomaisesta lukkoperäöljystä? itse ajoin bj-40 :ssä olleella hj:n lukkoperällä teboilin lukkoperäöljyllä, ja toimi niin kuin pitikin. Öljy lienee se syy, mutta jos ei ala toimimaan LS-öljyillä, niin seuraavasta voi olla apua: Kerroit kasanneesi perän oikein, mutta eihän siellä vaan mennyt sekasin,-> siis lukkopakkojen takan olevat shimmilevyt eivät ole lipsahtaneet samalle puolelle. Eihän sulla vaan ole neliveto päällä?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Voitelin öljyllä kasatessa ja tänään vaihdoin vielä toisenlaiset öljytki koko perään. Sama vika. Meinasin kuiten vielä kokeilla ajaa auton betoniseinää vasten, tunkata toisen renkaan ilmaan ja kokeilla pyöräyttää, mitä tekee. Jos sitten ei mitään ala tapahtua ni ei kai se auta ku purkaa ja kattoa, missä vika on. Niin ja neliveto ei ole päällä.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nyt tuo sinun lukko jumii, ja jos tosiaankin meinaat saada sen pyörimään
voimalla, niin pakat voi palaa aika äkkiä. Siis jos siinä testissä annat perään vaikka 10 kw tehoa, niin reilu 5 kw muuttuu lämmöksi alta kilon olevissa pakoissa. koko murikka painaa aikapaljon enemmän, mutta ne levythän on siellä lomittain. Siis niihin tulee punainen valo aika äkkiä ![]() Ja tuo 500 celsiusasteen valohan tarkoittaa uusia varaosia ![]() Mitä oljyä käytät? esim minun entisen hj-60 (-88) alkuperäisenä varaosana myytävä öljy ei käy tuohon. Tiedän yhden uudehkon hiluxin, minkä perä ei suostunut toimimaan mobilin eikä castrolin lukkoperäöljyllä (jumi ja "moksahteli"), siihen piti ostaa omistajan nimenomaisesta vaatimuksesta omaa "varaosaöljyä", ja se ei ollut "omaisuudenhintaista", vaan lähinnä huoltoasemahintaista, ja kun minä hain sitä toyotalta, niin sitä ei ollut sillä hetkellä purkeissa, piti olla oma puhdas astia. Perästä tuli hyvä, testasin seuraavassa öljynvaihdossa asiasta tehden, toinen takanen sulalla betonilla, ja toinen jäällä, lähti ripeästi, ei toki repinyt sutia betonilla, mutta kuitenkin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kiitoksia vain hyvistä neuvoista... Asia alko jo sen verran pahasti vaivaamaan, että aukasin koko perän ja tutkin murikat ja levyjen järjestyksen. Mittasin jousen pituuden vapaana ja pesin osat huolellisesti. Kasasin perän ja sama vika. Seuraavaksi kokeilen uusia peräöljyjä jahka vain ne saan. Tältä paikkakunnalta ku vaan saa mobilia ja castrolia.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Gr kitkalukko | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.03.2009 22:08 |
| Ostettu HJ kitkalukko | Hessu888 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.10.2008 21:58 |
| M: LJ:n kitkalukko | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.05.2007 11:59 |
| O: RJ/LJ 70: sen kitkalukko | Artzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.03.2007 22:21 |
| LJ:ssä kitkalukko? | Suitsa-Man | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.01.2007 18:04 |