![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onko olemassa missään ns. offareiden kultaista käyttäytymissääntöä uusille offareille? Eli aloittavat tietäisivät vähän mitä sitä offivehkeellään saa tehdä ja ei saa tehdä.. ![]() toivottavasti joku ymmärsi yskän mitä tällä haen.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ehdottomasti tulee käyttää riittävää painetta ettei kumi luiskahda vanteelta,koska tämä voi aiheuttaa pahimillaan todella kalliin kaluston porsimisen, ja silloin saattaa joutua lunastamaan koko ajoalueen itselleen. Tämäkään ei tosin haittaa jos ajoalueen profiili ja vaikeusaste on itselle sopiva. Tosin pieniillä paineilla ei kaluston uppoaminen ole kovin todennäköistä mutta silloin ei myöskään pääse siihen offi tunnelmaan. Muutenkin aloittelevan offarin kannattaa aloittaa sopivan helpolla maastolla sen jälkeen kun on riittävästi perehtynyt kalustoonsa omassa tallissa. On myöskin syytä huolehtia että sekä jakopää, että kiertokanki saa riittävän voitelun varsinkin kylmäkäynnistyksessä,ja tarvittaessa on käytettävä esivoitelua, yleensä voitelu kyllä riittää sitten offailun yhteydessä. Pelkällä takavedolla paskassa ruovittelua kannattaa välttää vaikka se onkin nykyään yleisesti hyväksytympää kuin joskus ennen. Jos offailee useammalla autolla kannattaa sopia missä järjestyksessä kukakin ajaa minkäkin spoorin , ja tarvittaessa suorittaa kaluston pesu ennen rastilta soiselle siirtymistä. Samalle spoorille ei kannata änkeä yhtä aikaa varsinkin jos Jo etukäteen on nähtävissä että spoori on liian ahdas. Ja jos offailee luvatta naapurissa niin ei välttämättä kannata asialla retostella. Voi tulla lommoja maskiin, tai mennä tuulilasi säröille, myöskin oma vakituinen ajoalue saattaa mennä alta joko väliaikaisesti tai pysyvästi jolloin joutuu ulkoiluttamaan offipeliä vain omalla pihallaan tai tyytymään maksullisiin ajoalueisiin ... ![]() ![]() ![]() Kesäkesäkesäkesäkesä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 02.06.2011 06:46 |
#4
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 02.06.2011 07:15 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toi oli erittäin osuva ohje!
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Nooh ohjeethan nuokin ![]() ![]() Helvata vaikka lääkityskin pitäisi olla kohdillaan niin kyllä tyrät rytkähteli pahaenteisesti tuota vastausta luettaessa.. Kiitos ja morjens ![]() Tulis jo syksy.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nii ja sitten kun taidot karttuu niin on aivan sama ajeleeko äestämättömällä sänkipellolla, vai jo vuosia kolutulla suoreitillä, kaikki menee ja kummastakin oppiii löytämään uusia haasteita...
...Samoin kun oppii pärjäämään aina sen kokoisilla renkailla kun nyt alla sattuu olemaan. Ja Jos sattuu tuntemaan muidenkin ajoalueiden halttijoita ei varmaan olisi hullumpi ajatus koittaa saada niitä yhdistettyä siten että samalla ajokerralla voisi piipahtaa useammallakin alueella...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta miten suhtautua jos jää kiinni vierailla ja kielletyillä mättäillä ja kumpareilla ajosta lainavehkeillä..ja sanktiot olivat? ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nii siis laina vehkeethän on omistajansa vastuulla ja niiden käytöstä kannattaa sopia tapaus kohtaisesti aina omistajan kanssa.
Mutta niinku oot varmaan itekkin huomannu että koska lainatulla kalustolla kielletyllä alueilla offaamisessa on kiinni jäämisen riski pienempi, niin se myös alentaa kynnystä kokeilla näitä uusia vieraita alueita... Sanktioista niinkään tiedä... Lähinnä tulee mieleen että jos jää laina kalustolla verekseltään kiinni itse teossa ja vielä jossain näkyvällä paikalla kuten puistossa tms., niin se saattaa olla jossain pienellä kylällä lisänimen paikka. Toisaalta jos on jumissa kaikkine lainakalustoineen ja joutuu pyytämään apua irroitukseen ,niin se taas saattaa houkutella uusia ihmisiä hyvän harrastuksen pariin... Mene ja tiedä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
testi vaan | hoojii | TestZone | 0 | 27.11.2008 13:42 |
Turpaan vaan | jnu | Linkit | 3 | 19.02.2007 21:17 |
BJ:n SOA:sta aina vaan... | Skodillac | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.03.2006 18:23 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |