![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hieman ihmettelyä, kaikki joutavat jälkiasennusjohdot poistettu, keulan reunapellit ruuvattu kiinni, pitää miettiä, kolvaako tosta flipin vaiko hitsaa ne vaan koppaan kiinni takareunoistaan. Museoprojektiin kähvelletty takalasit ja lavakaari. Takarunkoa puuhattava hieman, jousien korvat just lähössä irti ja iskariputki poikki, pakoputki löyty pihalta haitarin kanssa, jostain nissanista. Kone käynnisty tokalla startilla ja tosiaan autossa ei ole siis edes tankkiakaan, vaan tyhjät letkut roikkuu pohjasta. En siis tehnyt muuta kuin laitoin akut kiinni ja käänsin avaimesta. Lavasta visioin jos käyttäis vaan reunat ja tyhjentäis keskeltä, eli semmonen pick upilta näyttävä, vois kolvata lavan reunat lähtemään korista ilman etuseinää. Tankiks taitaa tulla tonne kopan takaseinään kiinnitetty jerrykannu. Sit joku on tehny myös joskus huoltoa ja laitellu nissanin öljynsuodattimen tonne.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
>Kone käynnisty tokalla startilla ja tosiaan autossa ei ole siis edes tankkiakaan, vaan tyhjät letkut roikkuu pohjasta.
Tollahan kannattaa alkaa työmatkat ajaan. Halpaa ajoo! Jotenkin nään silmissäni kolmenkymmenen vuoden päästä Mikon aamulla köpöttelevän avaamaan ovee halliin jonka päällä lukee "Suomen Land Cruiser Museo". Matti |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyl 45 lava on komia,hiukan tietty kabiini sais olla tilavampi.
Toi hantin ovi näyttää kauheen tutulle... Meijä ukol ol aikanaan yks moisella värityksellä olleva bj40,tais lähteen alotettuna projektina pälkäneen suuntaan.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja ei kun runkoa pilkkomaan, mädät takaa pois ja uutta tilalle, oli vaan tarveraudat päässy loppumaan ja piti käydä oikeen ostamassa paikallisen rautakaupan ainoa 100x100 rhs pätkä, jonka sai sit halkaista ja tehä siitä uutta aisaa taakse.
Iskariputki tuli tehtyä d22 king cabin vetokoukun poikkipalkista ja takapalkiksi jonkun toisen nissanin vetokoukku oikeen koukkuineen. Kiikun holkit putsattu lahoista ja hitsattu kiinni runkoon pätkillä tota iskarikiinnikkeksi mennyttä putkea. Masentavia korin peltitöitäkin jatkettu, enää tarvis tehä mol.lattiat, kuskin helmapalkki rhs löyty kans pihalta ja sitä aloiteltu, apparin puolellahan oli jo joku huonekaluputki, eikä sitä jaksa enää irrottaa. Ja tankkikin kyhätty jerrystä alareunaan juottaen tommonen pikaliitin ja myös korvausilma hoidettu jarruputkikierukalla. Siihenhän se seinään sit aikanaan kiinnittyy. Lokarien yläosat kolvattu kans koriin kiinni. Päivän kulut 20€ kun joutu ton 80cm pätkän putkea ostamaan. Viimeksi muokannut bj45lava : 05.06.2011 08:56 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ja taas hieman nytkähtää, eli hommattu vehkeeseen alle 37" Irokit, (jotka vielä tosin saamatta) ja 12x15 BL vanteet, joita hieman rassattu jo valmiiksi renkaita varten.
Onkohan joku oikeen ajatellu asiaa, koska vanteisiin on kaikkiin hitsattu epämääräiseen kohtaa epämääräisen kokoinen pala rautaa jokaiseen venttiilinsuojan vastapuolelle, lisäksi ilmeisesti vanteen ulkopuolen ura eka täytetty ja sit vasta kehä hitsattu helvetilllisellä saumalla ulkoreunan päälle, normibeadlockkia siis vielä 10 mm leveämmät, koska omissa tekeleissä kehä tuli sinne uran sisään. Noi nyt kuitenkin painaa sen 30+kg/kappale... Reunoja hieman hiottu ruosteita pois ja maalailtu ja keltaiset kehät muuttuu muuksi ei vaan tiedä miksi vielä. Sika vois tulla hitsaamaan noi kesken jääneet peltityöt loppuun niin pääsis ajeleen, kuskin lattiakin täytyy tehä kokonaan uusiks. Kumit + vanteet yhessä makso nyt sitten 60€ enemmän kuin ite auto, mut voihan niitä lainata toisiinkiin vehkeisiin, joten ei laskeskella niitä tähän hommaan mukaan ollenkaan tulee vaan paha mieli taas kerran. Viimeksi muokannut bj45lava : 19.11.2012 20:11 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tulee muuten Irokin kylki aika tyrkylle noin leveillä vanteilla ja matalalla renkaalla. Boggerissa ois hyvä, Irokissa ei välttämättä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kato kaimapoika, se lattiattomuus vaan keventää ja lisää näkyvyyttä. Niin mä sen sillon joskus ajattelin.
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bj45 alias The Rock Mobil | Maajussi | Maasturiprojektit | 28 | 21.12.2014 21:29 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |