Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2011, 20:10
Technophobia Technophobia ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Vaiha koko akseli ni pääset helpoimmalla.
En tiiä onko loppuunsa helpompi,joutuu kaikki lehtijouset irrottamaan, verissä päin punnertamaan 150kg akseliä, ostamaan uudet puslat, u-pultit/mutterit jne ja miten sen aksilan saa sit suoraan, pitää ottaa ristimitat? mulla on se aksila puhdas kaikista kiinnikkeistä,joutuu tekemään jousien pedit jne., mikään mutteri ja pultti ei lähe ehyenä on varmasti hyvin tekeytyny 25vuodessa. mut voi ollakin että on helpompi ja edullisempi, kuunnellaan lisää mielipiteitä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2011, 20:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Meinasin kirjoittaa potaskaa...

Eli tosiaan jos koko murikan vaihtaa niin siinähän on ne lukkoniukaimet kiinni jo valmiiksi. Eli saattaisi vaikka onnistuakkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 31.05.2011 20:27
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2011, 20:31
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Kyllä pystyy. Lukon puolen vetari luonnollisesti täytyy vaihtaa. Ja akseliputkeen murikan kiinnityspintaan on hyvä tehdä pieni kolo lukon holkille. Huomaat kyllä minkälainen, kun otat lukkomurikan irti varaosa-akselista. Muuten ei ihmeellistä. Jaa mutta tietysti edellytyksenä on, että se nykyinen akseli on täyskevennetty.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2011, 12:48
Technophobia Technophobia ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Kyllä pystyy. Lukon puolen vetari luonnollisesti täytyy vaihtaa. Ja akseliputkeen murikan kiinnityspintaan on hyvä tehdä pieni kolo lukon holkille. Huomaat kyllä minkälainen, kun otat lukkomurikan irti varaosa-akselista. Muuten ei ihmeellistä. Jaa mutta tietysti edellytyksenä on, että se nykyinen akseli on täyskevennetty.

Mistä saa vetarin ja mistä tunnistan täyskevennetyn aksilan? Ja mitä tuo kevennetty aksila käytännössä tarkoittaa?
Eli mun tarvitsee vain käytännössä vaihtaa vetari ja murikat on bolt on päikseen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2011, 14:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Täyskevennetyssä voit irrottaa vetarin ottamatta rengasta irti. Eli vetari on laipalla navassa kiinni, tunnistaa navan kannessa olevasta 6 pinnapultista&muttereista. Ei siis pyöränpultit vaan pienempi kehä niiden keskellä. Puolikevennetyssä, joka on siis se toinen vaihtoehto, on umpirautaa navan keskellä.

Täyskevennetty meinaa ettei vetoakseli kanna auton painoa lainkaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2011, 17:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Ja siitä lukkoakselista joka siulla on irrallaan saat sen vetarin.

Ja jos ne akselin päät on saman näköiset niin silloin se onnistuu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.06.2011, 17:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Muista pistää lukko kiinni, ja tarkistaa että se on kiinni ennen akselin paurkamista
Muuten voi käydä työlääksi

Ja kun siirrät sen murikan siihen alkuperäiseen banjoon, niin tarkasta
että lukkohaarukka sopii aukeamaan täysin, siis siinä lukollisen banjossa
on koneistettu kolo lukkohaarukalle, mutta voi sopia ilman koloakin.
jos k.o koloa ei ole uudessa, niin murikan joutuu "muljauttamaan" paikalleen,
ja silloin pitää olla irti ne 2 kpl pitkiä murikan pinnapulttia.
(ne pitää jokatapauksessa vaihtaa siitä lukkomurikka-akselista.)

tuo edellinnen ulkomuistista, siitä on hivenen aikaa kun viimmeksi vaihtanut
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 61 lukkomurikan purku hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2011 22:42
Ostetaan HJ Lukkomurikan osa ?? Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 07.09.2010 07:09
Hj-61 lukkomurikan poskilaakerit MakeO Tekniikka & Jutustelu 3 06.11.2009 20:50
pystyykö nastoittamaan hankook dynamic mt akp Tekniikka & Jutustelu 4 01.11.2006 07:50
Kehtaako/pystyykö Patrolilla vetämään.... VonLeka Tekniikka & Jutustelu 34 11.06.2006 23:16


Sivu luotu: 03:16 (GMT +2).