![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() byrokratia on perseestäUusi hallitus polkasee heti ensitöikseen vuosikatsastuslisäveron, rekisteröintikatsastuslisäveron, muutoskatsastuslisäveron, rekisteristäpoistolisäveron, liikenteestäpoistolisäveron, liikenteeseenottolisäveron, katsastusksenhylkäyslisäveron, katsastuksenhyväksymislisäveron, kahviautomaattilisäveron jne. Ja mikä parasta, artisti maksaa tämänkin hölmöilyn.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miten voipi joku rekisteri maksaa sata milliä?
On siinä konsulteilla kissan päivät kun laskuttavat satasia per tunti tyhjästä työstä...ja artisti maksaa kele!
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ihan helposti saadaa 100milliä suomessa menemään valtakunnallisiin tietojärjestelmiin!
Jonkin verran oon seurannu tuon terveydenhuollon yhteisen tietojärjestelmän valmi...siis lykkääntymistä. Sekin taitaa olla jo ainakin 5vuotta myöhässä. Kerran sitten kuulin syyn miksi kaikki kestää niin kauan jos kyseessä on joku ministeriö tai hallinnollinen elin, jonka paikat jaetaan puoluekantojen mukaan. - No se että oppositiossa oleva demari jarruttaa ja dorpedoi kokoomuslaisen suunitelmat...nii ja tietenkin aina toisinpäinkin. Ei kai homma toimi jos mistään ei pysty sopimaan. Virossa tekivät n. 3 vuoden aikana valtakunnallisen terveydenhuollon tietojärjestelmän ja hintaa tuli n. 5milj e kun suomessa on tehty sitä yli 10v ja 100milliä on varmaan kohta kulunu.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikä asioita helpota se että niiden valmistumista valvoo väki jolla on vaikeuksia asentaa digipoksi,tai avata puhelimesta teksti viesti.
Niin siis rekisteri eli tietokanta johon pääsee vain posliini käsiksi...100 miljoonaa ![]() ![]() ![]() No maksaahan se koska se on kompuutteri. ![]() Mitäs se moottoritie kilometri maksoikaan??? Olikos se milli/km vai mitä???? Epäilen että tässäkin on kyseesä se sama valtion rahojen yksityistäminen kuin kaikessa muussakin mitä ympärillä tapahtuu koko ajan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuttu oli aikoinaan töissä ATK-firmassa, jossa "räätälöitiin" eri ohjelmistoja "vastaamaan asiakkaiden nykyisiä ja tulevaisuuden tarpeita". Homma oli yksinkertaista koodin vääntöä ja mikä parasta, monet asiakkaiden tilaamat ominaisuudet olivat jo valmiina, siis tehty jollekin toiselle asiakkaalle.
Kaveri kutsuttiin kerran yhteen firmaan ja siellä he esittivät kaikenlaisia toiveita johonkin varastotietokantaohjelmistoon. Kaveri pidätteli naurua, koska muutokset olivat naurettavan helppoja. Firman toimitusjohtaja tutkaili kuvioita ja ilmoitti asiakkaalle, että homman tekeminen on vaikeata mutta he pistää parhaat miedet töihin ja homma on testivaiheessa 3 viikon kuluessa. Kaveri passitettiin kahden viikon palkalliselle lomalle. Töihin palattuaan teki 2 päivää (!) töitä ohjelman kanssa, sisältäen kaikki testaukset yms. Viikon päästä meni asentamaan sen asiakkaalle, joka oli hyvin tyytyväinen uudistukseen. Homma siis otti noin 3 työpäivää ja siitä laskutettiin 3 viikon työ. Bisnestä ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Surullisen usein valtion tietojärjestelmien ongelmatilanteiden taustalla on Tieto oyj. (ent. tietoenator). Budjetit paukkuu, aikataulut paukkuu ja sittenkin systeemit ovat epävakaita ja bugisia...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ominaisuus jolla taasen koodaajat työllistävät itsensä ja pitävät pörssikurssit ylhäällä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tietohan muistaakseni sääteli myös tuota Trafin systeemiä missä auton voi ottaa seisontaan ja nuo verot pysähtyy siihen. Sekin oli reilusti myöhässä ja alunperin se piti pystyä myös netin kautta tekemään. Mahtaako vieläkään toimia tuo netti puoli. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tämähän se on pääsäätäjä myös tuossa mikaelt:n mainitsemassa teveydenhuollon tietojärjestelmän "kehittämisessä". Jos samanlaista skeidaa, kuin ko firman Effica-tietojärjestelmä, tarjottaisiin jollekin oikealle yritykselle, joko firma olis konkassa tai se käyttäisi 14 pv:n palautusoikeutta.
__________________
Sika ajaa Possulla |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
homma hanskassa(nappula lennättää kopteria) | Rak | Chit-Chat | 5 | 25.03.2005 11:36 |
Hanskassa...ko? | Rabarberg | Linkit | 0 | 22.01.2005 16:03 |