![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ihan vain tyhmä kyssäri, miksi sen pitää olla joku hi-perf malli jos on perhe kyydissä? Jos johonkin panostaa niin siihen että autossa on muksuille tilaa ja romppeet mahtuu mukaan. Ilmastointi on kiva lisä, samoin vakionopeus säädin, loput on vain enempi vähempi turhaa. Toki jos pitää naapurille päästä elvistelemään että "onha tuossa +200 hv ja kulkee ku sika kiimassa..." sitten se on asia erikseen. Hommaa ST-mondeo, alkaa olla hinnat jo kohtuullisia ja on voimaa, v6 kone ja oikeasti tilava auto. Ei, ei ole omaa kokemusta mondeosta mutta kyllä kait se on jo voorrtiki auto vaikkei piika ole ihminen.....
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#3
|
||||
|
||||
|
A4 kannattaa jättää suoraan laskuista jos haluat tilavan auton,ovat todella pieniä sisältä. Eteen kun kampeaa 180cm pitkä ihminen ei takapenkille sovi enää kunnolla edes lapsi istumaan,peräkonttiinkaan ei juuei mitään sovi. Itsellä on tuollainen 2001 Mondeo 1.8,kulkee kuin keuhkotautinen kissa. Ajettavuus on hyvä ja tilavampi kuin monet muut autot samassa hintaluokassa. Nuista tehokkaimmista ei ole kokemusta,mutta samat tyyppiviat löytyy elikkäs ovien saumaukset ei kestä ja alkaa ruostumaan,tosin 99% mondeoista nämä viat on jo korjattu. Mutta tämä on v
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
osta Volvoista XC70 ja semmosella koneella kuin tarviit, ei tarvii kikkailla turhien merkkivalo, ruoste tai lastentautien kanssa, toki näissäkin metkunsa on, mutta perusvarmaa kauraa kuitenkin
"kaupanpäälle" neliveto ja sopivasti maavaraa, ainoana miinuksena onneton vetopaino
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mitä enemmän ta ivähemmän vapaasti korjattavia ominaisuuksia nuissa xc volvoissa kulkee mukana kun on itselläkin käynyt mielessä mammalle hankkia? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Takapyöränlaakereita kuulostaa jonkin verran menevän volvossa. Tosin itse en ole yksiäkään vaihtanut enkä vaihdattanut joten lieneekö hieman käytöstä riippuvaa, kilometrejä on vajaa 300t. Takaiskarit taitaa olla valtaosin mallia Nivomat, eli kalliit. Minulla on kyllä vaan V70, ei XC.
Audista on sen verran kokemusta että alustassa on ihan tarpeeksi väljäksi meneviä niveliä. Joka katsastukseen on riittänyt vaihdettavaa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
kaikkia AWD malleja (II koppasessa V70) vaivaa Volvolla samat kiusalliset pikkujutut
- kulmavaihde, hiukan onneton rakenteeltaan, alkaapi 150 - 200 tkm kohilla kuolla kuivuuttaan, kustannus noin tonni, oire: hävinnyt takaveto - nivomatit takana on ehdoton varuste, kestää n. 250 tkm, vaihto helppo, kustannus jousineen alle tonni - takapyörän laakerit, nykymallit jo kestää, aiemmat ja halvat tarvikkeet vaihtokamaa 30 - 60 tkm välein, helppo vaihtaa ite kun on mallia koko paketti 4 llä kiinni, kustannus alle satkun / puoli plus V70 mallien muut yleisimmät ihmeet, tuo AWD ei paljoakaan muutoin poikkea, alusta on periaatteessa samaa kamaa, vakaajat ja jousitus hiukan eroaa etvetoisista huolto-osiahan ko. veheksiin saa melkein mistä vaan nää on jääny parhaiten mieleen, kokemusta 7 stä eri AWD mallisesta väliltä 2002 - 2011, kilsoja noihin ajettu yhteensä n. 700 tkm
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 30.05.2011 06:44 |