![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin sittehän tulee harmiks, että toiseen päähän jää vielä se väärä carrier tiheille välityksille ja sekin pitäs vaihtaa. Tosin löytyyhän noihin harvemman välityksen tasauspyörastöihin "paksuja" tiheämpiä väityksiä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Välitykset?
Joo mäkin sain tuon 3.61.
Nyt vedetään henkeä ja lyödään JEgoNEERi nippuun huomenna, taka akselin koppa vuoti ja samalla kun sen aukaisen laitan kopaksi etuakselin paksumman jos se sinne käypi vara akselista. Sunnuntaina mennään sitten näillä harvoilla välityksillä Mäntsällään vetämään Safaria. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.05.2011 21:19 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
37 renkailla, suora viimmenen vaihde jne niin jos vähäkään ajelee mettäajon lisäksi maantiellä niin 4 ja puoli olla se välitys että on jotain järkeä 4.11 on ainakin vielä liian vähän
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toki se on myös vähän koneen voimavaroistakin tietysti kiinni, mutta ainakin XJ:n nelilitraisella ja automaatilla varustettuna, jo 35" renkaat kaipaa 4.88 välityksiä jos ei meinaa ihan toivottaman tahmaiseksi etenemistään saada.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kokonaisvälitys ratkaisee. Jegoneerin jakiksessa taitaa olla eri välitys kuin XJ:n NP231 tai NP242:ssa. Harvalta tuo 3.61 silti kuulostaa isoille pyörille.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tottakai, mutta jos on koneessa vaikkapa 250hp/ 500Nm niin se jaksaa pyörittää jo isompaakin rengasta vaikka olisi harvat välitykset
![]() Eikös full size Jeepeissä ole pidempi hidas puoli kuin uudempien Jeeppien lodjuissa? Sekin puolustaa tiheämpien välityksien asennusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lukoa perään.
Yön ja toisenkin yön yli nukuttua olen vakuuttunut että tuo lukko ei tuohon perään sovi ilman isompaa muokkausta. Lautas pyörä pitäisi siis saada n. 6,5 mm vasemmalle, no sehän hoituisi saman paksuisella "shimmi" levyllä lautaspyörän alle ja vasempan reunaan riittävästi shimmilevyjä, vaan oikeasta reunasta taas pitäisi poistaa vastaavasti tavaraa jotta perä mahtuisi varattuun tilaan, tosin laakeri ei sitten enään mahdu perään kiinni.
Joten, mahdoton yhtälö tähän perään. Joten tämä lukko lähtee myyntiin jahka olen sen putsannut asennus yritys rasva jäljistä ja pakannut laattikoonsa. Takaperän kannen öljyvuotoa korjatessa totesin että takaperäkin on avoin eikä siellä ole kitkalukkoa vaikka useat ovat niin epäilleet, turhaan tuli öljyt vaihdettaessa lisäaine sinne siis laitettua. Kolinan syykin tais selvitä kun otin taka kardaanista kunnolla kiinni ja kokeilin välyksiä niin huomasin että jakolaatikon kaikki pultit olivat kunnolla löystyneet Punkan Offi rossin rytyytyksessä ja koko jakolaatikko heilui? Nyt kiristin pultit ja yksikerallaan putsailin kierteet ja kierrelukitteen lisäksi laitoin villä lukitus prikatkin jotta pysyisi varmasti kireällä. Öljyä oli hävinnyt vain noin desi ja sen sinne lisäsin. Nyt JEgoNEERi on valmiina sunnuntain safarillen ilman perä lukkoja. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.05.2011 16:28 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiacen lukkoperän kiristäminen | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 19.11.2013 07:57 | |
Lukkoperän korvaaja??? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 06.12.2007 16:21 | |
Lock Right -lukkoperän öljyt?? | akke | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.10.2006 17:47 |
Mitä huomioida porttaalien asennuksessa ???? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.02.2006 10:47 | |
Lukkoperän lisäaine | Yleiset | 3 | 03.02.2004 19:07 |