Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.05.2011, 19:00
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Mites saksankautta tilatut? mulle tuli just pro compin 2 1/2" setti tüvin papereilla!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.05.2011, 19:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SoSo Näytä viesti
Mites saksankautta tilatut? mulle tuli just pro compin 2 1/2" setti tüvin papereilla!
Saksalaisethan on vaatinu TÜV-papereita melkein joka väliin, on vanteista ja takaspoilereistakin TÜV:in dokumentit. Eli varmaankin Saksan kautta saa varmimmin paperit pakettiin samalla vaivalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.05.2011, 21:15
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

No voi nyt p******le!
Tais sitten just tulla tarve vaihtaa vanhempaan. Näin sitä liikenneturvallisuutta edistetään. Just kun olin saanut alle melkein kakstuhattaluvun auton, pitääkin taas alkaa kattelemaan jotain 70-80 luvun pelejä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2011, 07:31
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Löytyyhän noita


Noissa jousissa ainakin viitataan TUV juttuihin.
http://www.hotcarparts.de/section/fa...ler_grand.html

Mutta koskeeko myös tukivarsia?

En kyllä haluasi peltisiä laittaa takaisin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2011, 08:57
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Noissa jousissa ainakin viitataan TUV juttuihin.
http://www.hotcarparts.de/section/fa...ler_grand.html

Mutta koskeeko myös tukivarsia?

En kyllä haluasi peltisiä laittaa takaisin.
Eiks tossa nimenomaan höpistä koko sarjan TÜv-hyväksynnästä.

"Das Komplettfahrwerk enthält ein TÜV-Teilegutachten"
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2011, 10:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mutta koskeeko myös tukivarsia?

En kyllä haluasi peltisiä laittaa takaisin.
Tätä koitin jo minäkin kysyä tuossa ylempänä, mutta ei vielä tullut vastausta aiheeseen.

Jos ajatteleen juuri esim. Jeeppejä, niin ne alkuperäiset ~1,5mm pellistä prässätyt rimpulat ei kestä kunnolla kuin katuajoa. Huomasin itseltäkin toisen alkuperäisen alatukivarren jo vääntyneen parin metsäkeikan aikana, eikä edes mitään kovaa kohtelua ole käyttöauto siellä saanut!

Jos ei saa jälkimarkkinavarsia laittaa tilalle mitkä on kuitenkin välillä 30- 51mm halkaisijaltaan ja yleensä ~6-7mm seinämällä, parhaimmillaan vielä CroMo- varsia niin sitten ajan niillä ilman leimaa/ muutoskatsastusta. En todellakaan ala ajaa paljon heikommilla, paskemmilla ja vaarallisemmilla varsilla sen takia, että jotkut perkeleen Trafin idiootit on sitä mieltä että tehtaan alkuperäinen rimpula on parempi tai turvallisempi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.05.2011, 11:17
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Siis eikös tämä nyt voimaan tullut vaatimus edellytä sen että alustan korkeuden muutossarja (sisältää tukivarsia tai ei) pitää kokonaisuudessaan olla hyväksytty.
Ja jos se ne varret sisältää, niin sitten on oltava juurikin ne varret.

Jos ollaan vaihtamassa pelkästään tukivarsia, niin tämä ko. määräys ei sitä koske, vaan tukivarren vaihdot käsitellään niin kuin ennenkin. Edellyttäen että ei ole muutettu sellaiselle alustasarjalle jossa varret on.



Näin mää tän käsittäisin....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.05.2011, 12:44
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Onpa kiva, kun on riittävän vanha auto alla! Senkus vääntelen YJ:n jouset ym. mieleiseen asentoon...

Ps. Kannatuksen vuoksi haistatan p...at kekkoslovakian virkamiehille, jotka näitä kiristyksiä jokaväliin keksii.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.05.2011, 14:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos ei saa jälkimarkkinavarsia laittaa tilalle mitkä on kuitenkin välillä 30- 51mm halkaisijaltaan ja yleensä ~6-7mm seinämällä, parhaimmillaan vielä CroMo- varsia niin sitten ajan niillä ilman leimaa/ muutoskatsastusta.
Ohje ei ota kantaa niihin, eikä iskunvaimentimiin, muutoin kun että McPherson-tyyppisten uusien joustintukien olla tarkoitettu autoon, tai peräisin autosta, jonka akselimassa ja moottoriteho vastaavat muutoksen kohteena olevaa autoa. Eli samaa voidaan soveltaa myös tukivarsiin, kuten on ennenkin tehty.

Eli Timppa voi huoletta jatkaa ajelua putkitukivarsilla, ei tarvii peltisiä vaihdella takaisin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.05.2011, 19:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Hyvähyvä!

Tosin putkiversiot on vasta tilauksessa, mutta pitäisi ne sinne alle laittaa. Pelästyin vain että kun taas on tuonkin asian kanssa viivytellyt niin nyt ei sitten saisi niitä enää leimattua.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava junnu78 O/M/V Ajoneuvot 0 28.05.2010 17:01
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2009 22:05
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ vannika O/M/V Ajoneuvot 0 30.11.2007 00:54
O: Maasturin runko, oltava paperit. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.11.2006 06:12


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).