![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ota yksi tanko kerrallaan, niin ei tartte välttämättä edes tunkkia alle. Sitten rasiaporalla, meisselillä, taltalla, millä nyt huvittaa puslan keskiosa kumeineen pois. Ulompi osa siitä puslasta sitten sisältä rautasahalla poikki ja meisselillä ja vasaralla hakata pois.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset, näin toimin!
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos uudet puslat on metallisella ulkohelalla, niin eivät mene (kohtuudella)
paikoilleen iman prässiä. Itse tunkkasin rungon ylös, ja akseli löysästi akselipukeille, ettei pääse jousten voimasta siirtymään edes takasi. sitten vaihdoin kaikki tukivarsien pultit 10-12 mm kilopultteihin. sitten tukivarsi kerralla uudet puslat paikalleen, kuten viipo kertoi, mutta varotaan vahingoittamasta tukivarsia noissa sahauksissa/porauksissa. Huom: jotkut pultit voivat olla LUJASSA, voi olla että joutuu poraamaan/sahaamaan/lämmittämään...... Kiinnijuuttuneet pultit olen katkonut puslan sisään joko paineilmarautasahalla tai kuviosahalla Ja sitten kaikki tukivarret paikoilleen noilla ohuilla pultailla, ja kun kaikki tukivarret puslattu, niin vaihdetaan pultti kerrallaan nuo oikeat pultit paikoilleen, räikkäliinalla akselia siirtäen (näin pääsee vähemmällä repimisellä) Ja jos puslissa kiinteästi metalliheloja, niin pulttien kiristys vasta sitten kun auton paino on akseleiden päällä. (etuakselin tukivarren puslat voi kiriä akselinpäästä ilmassakin) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
uudet dopissonin puslat meni ainakin paikalleen ihan 2t pullotunkilla. sopivaan väliin vaan laittaa...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
d.i.y. prässi ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuli aiemmin hommattua Millneriltä puslat ja aloin nyt sitte vaihtaa niitä, mutta uusien puslien asennus tuntuu vaikeemmalta kuin vanhojen irrotus...
Oiskohan noissa kaikissa joku mittavirhe siinä holkissa, kun eka laittaa ne 2-osaset puslat tukivarren reikään ja sitten kun alkaa painaa sitä holkkia sisään, niin se pusla jonka läpi holkki viimeseks menee, karkaa ulos reiästä useemman millin, eli just sen verran, että ei viitti jättää sellaseks. Koitin laittaa saippuavettä ja myös öljyä, jos se auttas, mutta eipä auta. Koitin myös painaa tasasta levyä vasten ja eri kokosia hylsyjä vasten ruuvipenkis, mutta ihan sama mitä tekee, niin puslaa ei saa pysymään täysin sisällä eikä sitä saa painettua lopuks sisään. Dobinsonit ja omet menee varmaan ilman tämmösiä ongelmia, mut onko jollain kokemuksia näistä Millnereistä. En ihmettelis, jos niissä ois mittavirhe holkeissa, kun kallistuksenvakaajan holkit oli sen verran pieniä, ettei mahtunu pultti läpi... Pitänee ottaa konehiomapaperilla pikkasen pois yhestä holkista ja koittaa jos menis ilman ongelmia. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
reiät puhtaaks, puslat pakkaseen ja tukivarrelle hiukka tohoa just ennen asennusta, pakkaskylmät puslat paikalleen, liukasteella tarvittaessa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
niin onko milnerin etu vai takapään puslat kaksi osasia?
tonne eteen vaihdoin noi dopissonin kasterinkorjaus puslat, ja ne meni ihan hyvin paikoilleen. taakse ajattelin tilata milneriltä puslasarjan, kun dopissonilta ei saa kun täysiä sarjoja, ja mulla tuli auton mukana eteen ne kaster puslat, mutta ei korinpäähän. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki sj puslien mitat | MikkoS | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.06.2009 16:36 |
suzukin jakohihnan vaihdosta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.09.2008 21:38 |
suzukin jakohihnan vaihdosta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.09.2008 06:46 |
Rangen tukivarsien puslien asennus | MK | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.02.2007 11:33 |
Puslien teettäminen !!! | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.04.2005 19:24 |