![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tämän jälkeen joudumme varmaan tekemään ohitusmahdollisuuden kiikkurin kohdalle. ![]() ![]() En tiedä, näin voi toki olla, mutta onhan niitä tolppia vieri vieressä ja ovat vielä sidottuina toisiinsa. Pidetään mielessä ja seurataan. Taas uusi idea rengasrataan. Poikkipuut, mutta niitä tarvitaan ilmeisesti useampi vieriviereen ennen kuin maasturin rengas "tippuu" isojen renkaiden väliin. Mutta monasti hyvät ideat vaativat jatkojalostusta toimiakseen. Kiitos taas vinkistä. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
noihin tolppiin reikiä poratessani otin tämän laho ilmiön huomioon! kaikki tolpat oli terveitä kun survoin 24mm terää niistä läpi ja monesta kohtaa.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kiikusta
Sen verran lueskelin läpi, jotta huomasin kiikun testauksessa milenkiintoisen ilmiön. Kun auto painaa kiikun alas, niin auton painopiste siirtyy melko paljon tuon säiliön alla, joten sille ei kauheasti pysty pikaisesti tekemään ilman suurempia materiaalihankintoja.
Mutta siihen parrujen katkeamiseen, miten jos rakentais tuen kun auto seisoo päällä ala-asennossa, niin parrun päästä esim. 50cm etäisyydelle poikkipuu, josta sitten maata pitkin menevä puu säiliön reunaan, jolloin paino ei menekkään puiden taivuttamiseen (katkeamiseen) vaan siirtyy suoraan maahan ja maata vasten makaaviin "tukipuihin". Ja voishan sitte lisätä viel toisen tukipuun ja siitä sitten "jalat" sinne alapuihin... Luettuna varmaankin erittäin epäselvää???? Mutta trigonometrisesti, suorakulmainen kolmio, jossa kanta muodostuu kannesta ja säiliön keskilinjasta ja tangentti maata vasten makaavasta sivusta... Tollai Samallahan se estää säiliön pyörähtämistä kannen alla ja rauhoittaa tuota "nytkähdystä" Ja syvä kumarrus tekemästänne työstä Off Road harrastajien hyväksi!!! ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 22.05.2011 22:58 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muutenkin tuota kiikkuria pitäisi kait vähän painottaa toiselta puolelta enemmän, että olisi aina se pää maassa. (Testivideon perusteella se jäi toiseen asentoon missä oli ennen ajoa, eli painottamalla siitä saisi palautuvan.)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiikkuri on painoitettu toisesta päästä ja palautus toimi tasamaalla. Nyt ajolinjat eivät ole enää tasamaalla vaan kiikkuri laskee hieman ojaan. Palautus ei toimikkaan enää automaattisesti. Se tarvitsee hieman apua jotta palautuu seuraavaa ajajaa varten. Tähän apuun riittää ihan esim nykäisy hihnasta tai ketjusta joka varmaan kiinnitetään kiikkurin reunaan. Turvallisuuden vuoksi voi olla ihan hyväkin ettei se palaudu omia aikojaan. Aina ei joka ajotapahtumassa välttämättä ole valvonta riittävää ja joku kertahan sinne alle voi jäädä esim. jonkun lemmikkikoira taikka pahimmassa tapauksessa kirmaileva lapsonen. On ihan hyvä että jonkun on se nypättävä alas ja samalla tulee varmaan katsoneeksi onko alla mitään sinne kuulumatonta.
Omat testauksemme ja pähkäilyt saivat aikaan sen käsityksen että kiikkurin alla olevan tynnyrin pitää olla liikeradassa mukana. Sitä ei voi sitoa maahan kiinni. Tämän jälkeen lavetin liikerata ei mene oikein. Tietenkin tynnyrin voisi kiinnittää lavettiin mutta se ainakin tuntuu hankalalta toteuttaa. Voi kun olisi lähialueella malli jota voisi mennä katsomaan, sen jälkeen tämä olisi huomattavasti helpompaa. ![]() Eilen Ossi ja Genobi valmistivat kurottajan. Viime kesänä Ossi yritti tuota nosturia myydä mutta ketään ei kiinnostanut. Nyt se ei todellakaan ole enää myytävänä mihinkään hintaan! ![]() Tällä on komia nyppiä autoja mutaspoorista. Vähintäänkin nämä Ossin eilispäivän laitteet ja koneet ovat näkemisen arvoisia. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitenniin eilispäivän? Pikkasen väriä pintaan niin pesee 6-1 uudet ja kalliit epäluetettavat tietsikkahimmelit..
Keep it simple, niinkuin riikkarimaikka sanoo.. ![]()
__________________
Broken Back Team #1 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pörö poikkesi Patruunallaan ja tarjoutui testiajoon pikkurenkaisten näkökulmasta. Pikkurenkaisella autolla ei ole vielä radallla ajeltukaan ja ongelmia tuntui ilmaantuvan tämän tästä. Tosin Patruunan lukot eivät tainneet aina olla mukana ryhmätyössä ja rata taitaa suosia lukollisia autoja.
![]() En päässyt heti kuvaileen joten spoorin läpiajosta ei ole materiaalia. Spoorin toinen pää oli kuulemma jo hieman pehmeä mutta ei tuottanut ongelmia. Spoorin jälkeen tulevat Wombat Holesit kuulemma jätettiin väliin mutta savikasan ylitys meni mallikkaasti. Genobilla on ehkä jotain videota? Kun pääsin paikalle, Patruuna oli liki kyljellään savikanjonissa. Tässä jotain kuvatuksia: Kuppipenkit meni tilaukseen. ![]() Välillä kaivinkoneella siloittelua. Aikaisemmat koeajot on tehty Rokkarilla joka on mahtunut hyvin, mutta pidempi auto ja pidemmät ylitykset. Kuvaajalle huudettiin tämän tästä että pois edestä tai pois alta. Mutta välillä on vain pakko uhrautua. ![]() Kaasu pohjassa eteni vauhdikkaammin mutta taisi siinä pyöristyä niin auto kuin kanjonikin. ![]() Kiikku meni ..... no aika hyvin. ![]() ![]() ![]() Genobilla oli pelkääjän paikalla välillä hyviä ilmeitä. Vaikka kaikki haluaa aina videoita, mutta sarjakuvalla otetuissa valokuvissa on välillä hyvätkin puolensa. Niihin saa vangittua hauskoja yksityiskohtia. Muuten mihin on hävinnyt toinen ajovalo? ![]() Tätä hetkeä aikaisemmin Ossi joutui hieman Willellä muokkaamaan maastoa, mutta silti pääsi käymään näin. Ei eteen eikä taakse. Tuo ensimmäinen iso rengas siirrettiin pois jotta tämä ei toistuisi. Mitsun vinssillä ei saatu tilannetta korjattua joten nyt tarvittiin ekan kerran Kuttulandian Mahti Kikkeliä! Radat ovat ajamisen puutteesta vielä kovin roheita ja toimimattomia mutta tästä koeajosta oli suurta apua. Paljon tuli kotiläksyjä radanrakentajille. Mutta onneksi tuota aikaa vielä on. Tässä tutkitaan vaurioita ja ilmeisesti murros sieltä lopulta meni. Paljon olisi vielä ollut ajettavaa mutta katsotaan joku toinen kerta. Jos pyöristyivät radatkin hieman ajettavampaan suuntaan, on Pörönkin Patruuna askeleen lähempänä kunnon metsäautoa. Mielestäni se oli ennen koeajoa ihan katulaillinen mutta ei enää. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |