![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Löysin vanhoja kuvia Swamp Jumperista kerran Hauholla.....eli on sitä joskus meikäläinenki leikkiny mudassa ![]() ![]() Aika näyttää, että vieläkö se kuraantuu joskus tällaiseks vielä tulevaisuudessa ![]() ![]() ![]() ![]() :
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Niin se "kalusto" muuttuu. Tämäkin on samoilta ajoilta:
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Heh.....
![]() ![]() Mut just havaitsin, että samainen huppari oli just eilen tallihupparina, eli ei tässä nyt niin paljon olekkaan lihottu vuosien varrella ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mut oliko se hupparin vetskari kiinni eilen???
![]() ![]()
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
En löytänyt Jumperista kuvia...... Jare toukokuussa 2000:
Onko sulla Jare tallessa videoita noista safareista Kalkkisissa? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyl niitä VHS nauhoja jossain jemmassa pitäis olla.....pitäis vaan olla vehkeet, millä niitä veivais digi-muotoon.
Mutta projektiin.....PERKELE että välillä tulee fiilis, että niin paljon pitäis olla rahaa, ettei aina tarviis kaikkia romuja ite korjata! Onks kellekkään muulle tullu tuollaisia ajatuksia, ku ruosteisia/jumittuneita/risoja maastureita laittelee????? Noooh.....sit iski vielä eiliselle ribulit ja yrjötaudin tynkääkin, niin ei tänäänkään vielä tunnu siltä, että jaksais tallille mennä Eli hommat jatkuu, kun "voimat" palaa ja vitutus laantuu.Eilen tuli kyllä postissa uudet LED takavalot
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toivottavasti sais lapset oppimaan DIY-aatteen ja sitte vois kattoo ku ne turaa!!!!! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() mut ajattele jos olis vaan yks harrasteauto ?? huh huh, ei kannata ajatella
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Viikonloppu oli ja meni ja paljoakaan ei saanu aikaiseks, mut jokapäivä tavoite saada edes vähän jotain.
Lauantai aamusella pajalle ja ohjelmassa taas kerran akselien osien pyörittely ja jarruosia ym ym. Hieman piti pyöritellä uusia murroksiakin jo hyppysissä. Saas nähdä joutuuko vingun kanssa kaivamaan pesiä isommaks tuon reuna vahvistuksen takia. No paljon ei ehtiny, ku piti mennä leikkiin iskää ja katsomaan Trinen (melkein 3v) tanssiesitys. Ja sit illalla lähettiinki katsomaan Taren ja Mikan kanssa Kari Peitsamo Road Hogs ja Sleepy Sleepers keikkaa ja aamuyöhän se oli ennen ku taas kotona oli![]() Sunnuntai aamuna oli olotila hieman vetämätön ja pihan nurmikko "irvisteli" pituudella.....joten ruohonleikkuuta 2,5-3 tuntia.....tylsää ja kirosinki, että vedetään piha kohta betonilla umpeen ![]() No sit iltapäivän puolella ehtiki jo puuhaileen niitä näitä. Etujarrujen hilut on aikalailla loppu. Noh uudet levyt tilasin just tänään. Uudet pyöränlaakeritkin tullu hommattua joskus aikoinaan Trail Gearilta, joten nyt pitäis vaan noi napalaipat puhaltaa ja maalaa. Sit piti välillä jo vähän siivoilla ja viedä varastolle tavaroita, joita ei pitäis nyt just tarvita. Sit toi laatikko pitäis kiikuttaa Tarelle "hoidettavaks" kuntoon, jahka saan 61 lukkomurikkaan uudet laakerit. Eli "Hammastohtori-Tare" saa tarkistaa takaperän hammaskosketuksen ja laittaa uuden stefan, ettei heti eka ajoilla vuotais öljyjä ulos. Ja etumurikkaan pitää sovittaa 4,11 välitys, uudet laakerit ja stefa kans. Jospa noi sit jonkun matkaa toimisivat sitten moitteetta? Takaperään pitää myös asennella Lock Right sit ennen kiinni laittoa. kyllä sitä aikaa kivasti saa kulumaan (rahaakin kans siin samalla ) ku kaikki osia joutuu fiksaamaan. Siin olis laatikollinen tavaraa menos työpaikalle pesuun ja hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Tosin eilen illalla kuitenki tein päätöksen, että en laitakkaan noita jarrukilpiä, ku niiden ja levyn väliin kertyy vaan turhaa moskaa. Niin ja jarrurummut meinasin kans puhaltaa ja maalaa, mut sit mietin, että miks ihmeessä? Ei ne mihkään näy, joten ne kelpaa ihan noin.Tän päivän puuhastelut ollu pääosin varaosien kyselyä ja joidenkin ostoa ja tilailua Jarrusatulat eteen hain tänään motonetistä. Levyt ja joitain stefoja tuli tilattua kans. Kyselin toyotalta tuohon taakse jarrusylintereitä, niin kyl niitä saa belgian varastolta ja vaan pari päivää joutus venaan, mutta hintaa oli 116€/kpl ![]() mun mielestä vähä kalliit, ku niitä tarvis kuitenki 4 kaikkiaan Joten tutkitaan muita vaihtoehtoja. Ameriikasta tilaamalla olis noin puolet tuosta hinnasta.....pitää köyhän varmaan tutkia kuitenki vielä niitä vanhojakin sylkkyjä, että jospa niistä sais korjattua
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
laita levyt taakse ni ei tarvii niiden jarrusylintereiden kans pähkäillä.
ja kuitenkin innostut vielä joskus mutaleikeistä ni ei tarvi sit olla jatkuvasti peseskelemässä. eikös tossa oo kardaanikässärikin valmiina? ja patrollin satuloita siulta varmast löytyy nurkista, ja sit hj,n levyt. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Patrollin satulat olis kyl yhdet olemassa ja yhet LJ:n ilman jäähytystä olevat levytkin olis, mut ei ne mee ihan "bolt-on" noihin vetareihin, vai meneekö? Ja juu mutaanhan tuolla mennään viimeistään High Chaparralin reissulla....siis jos tuon nyt saa siihen mennessä leimattua
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Niin siis onks jollain kokemusta vanhan keventämättömän mallin taka-akseliin noiden levyjarrujen sovittamisesta??
Ei meinaan tunnu löytyvän oikein noita takajarrujen osia, paitti ameriikasta, mut hintaakin alkaa niille kertyyn jo aikas paljon
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
no siin projektis mikä on mun tallissa nyt työn alla, niin on noi u-pultien kääntösarjat (huomenna irrallaan myös takaa) ja levyt myös takana keventämättömässä akselissa
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
|
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mitäs tollasen puolikevennetyn taka-akaselin vetarit liikkuun sisään-ulos? Alle vai yli millin? -Paavo |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Itsellä välystä ei saa tuntumaan olleenkaan, mutta voihan siellä joku kymppä lymytä. Vasta vähän aikaa sitten joku kirjotteli saaneen katsastuksesta hylsyn kun oli 1.5mm ollu päittäistä.. Rengashan liikkuu mukana näissä puolikevennetyissä, c-klipsujen kunto varmaan ratkaisee aikas paljon.. Luulisi siis pysyvän 0-2mm välissä vähintään.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Optiman herätys | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 01.09.2009 23:59 |
| M: Swamp Jumper projekti.....ehkä! | Jare | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 11.02.2008 22:16 |
| veneilijät herätys | mettäsika | Chit-Chat | 9 | 09.08.2007 17:37 |
| AMC miehet herätys | chief | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 17.01.2007 20:54 |
| Swamp Jumperin eloon herättäminen??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 02.12.2004 11:03 |