![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
jatkoa edelliseen... Alkuperäinen lippa oli ottanut osumaa keskeltä ja sattumalta osui kohdalleen HDJ 80 lippa joka mitan mukaan oli lähellä totuutta... ei tää nyt niin pahan näköinen ilman lippaakaan olis... Sitten tuli todistettua ettei se 80:sen lippa vaan ollut riittävän leveä kun sitä siinä väkisin kiskoin paikalleen jäin pala käteen ja siinä vaiheessa tuntu että pitikö se taas siitä muovista repiä PERKELE... Noh kapea se oli mutta meni se siihen ja olis ihan siistikin jos se vain siinä pysyykun kiinnitys on vähän hutenran tuntunen kun on niin venytetty... Ei se ole remontti eikä mikään jos siitä ei jää vara osia... Tähän pätee hyvin se että lopussa jää pää vetävän käteen...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tuo vaihdekeppihän ois lähteny irti kun nostaa tuota vaihdekepin juuressa olevaa kumia ja siellä alla on semmonen sen kuulan ympärillä metalli"kotelo" mitä painamalla ja kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan olis vapautunu jousi joka puristaa vaihdekepin kuulaa paikalleen ettei se lähde irti ja tämän jälkeen kevyt riutaisu niin se kepin pitäis lähteä irti.
|
|
#3
|
|||
|
|||
Keppi lähtee helpostiLainaus:
1.Irrota ensimmäoseksi sisältä kepin suojuskumit. 2.vaihde vapaalle 3.paina kepin juuressa olevaa pellistä prässättyä, nurinpäin olevaa mukia kahdella ruuvimeisselillä noin 2-3 mm alaspäin (siitä suorakaiteen muotoisesta kepin reiästä) ja käännä (kumpaan suuntaan?)niin paljon että tökkää. muistaakseni noin reilu sentti ulkokehältä. ruuvimeisselit vaihdekepin vastakkaisilla puolilla 45 asteen kulmassa, ja väännetään keppiä vasten. 4. nosta keppi pois. 5. uudet öljyt menee helposti tuosta kepin reiästä, jos ei parempia pumppuja. Kasaus päin vastaisessa järjestyksessä. |
|
#5
|
|||
|
|||
12v Laturi
Älä tykkää huonoa, mutta Luukkaan saavutukset ovat uskonnollisia,
eivät sähköteknillisiä. Onko tuo vanha kunnon lucas arc 18? tms. olikonan 45A ? Tarvitko tuota 12v muuhun kuin radiolle ja pc:lle? Tuossa näyttäs olevan aika reilun kokoinen hihnapyörä, pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei varmaan lataa kuin nimeksi. Luukkaan kierrättämisestä ei hirveesti kokemusta, mutta eiköhän kestä suuruusluokkaa samat kuin nuo bossilaiset, eli maksimit huoletta tuonne 15 000 kierroksen huippeille, eli kun 12h-t pyörii max 4 000, niin hihnapyörä 1/4 kampiakselin päässä olevasta. Tuossakinhan on sisäinen säädin, joten pitää jännitteet 14v laturin päässä, akulla jotain vähemmän -> eli paksua kaapelia kehiin ja/tai otat magnetointisähkön releen kautta suoraan akulta. (ongelma k.o kytkennässä, että laturi/säädin voi palaa, jos magnetointi päällä kun laturi ei pyöri pitkään aikaan) p.s siihen cruiserin vaihdeaskin vaihdekepin reiän päälle sopii suoraa 1/3 L virvoitusjuomatölkin puolikas likasuojaksi |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Joo toi laturi homma meni uusiin puihin kun sain ilmastointi laitteen kompuran ja olen tässä kahden vaiheilla että survonko jotenkin yhteen nippuun laturin ja kompuran vai heivaanko tuon laturin kuuseen ja taitan suoraan pelkän kompuran ja jatkan muuttamista 24:sta 12:ksi. toisaalta tuo pikku luukas taas olis tilaa säästävä... hmmm... tilan puute tuolla pellin alla on yllättävä kun yrittää saada hihnoille tavaraa... tietenkin 24v kompura mutta maksaa ja tuo olis tehokas ja taas jotain erillaista ku edellisessä autossa...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
juu ja en tykkää huonoa kommenteista. näitä on ihan hyvä ajatella vähän toiseltakin kantilta... johdotus on niin että paksu kaapeli menee akulle ja sit se toinen johto lähtee akulta ja menee 12v latauksen merkkivalolle ja siitä releelle jota ohjataan virta lukolla. ja siitä se menee laturin päähän nähtävästi siihen magnetointi paikkaan... mä en tiedä siitä laturista mutta paikallinen auto sähkö asentaja löi sen kouraan mulle ja sano että pidä. kertoo toki siitä sen hyvvyydestä mutta en aatellu paiskata takasin ku se sen ilman anto ja on se toiminutki (vielä)
__________________
! Because earth aint not flat ! |