Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2011, 23:38
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

jatkoa edelliseen...



Alkuperäinen lippa oli ottanut osumaa keskeltä ja sattumalta osui kohdalleen HDJ 80 lippa joka mitan mukaan oli lähellä totuutta...



ei tää nyt niin pahan näköinen ilman lippaakaan olis...



Sitten tuli todistettua ettei se 80:sen lippa vaan ollut riittävän leveä kun sitä siinä väkisin kiskoin paikalleen jäin pala käteen ja siinä vaiheessa tuntu että pitikö se taas siitä muovista repiä PERKELE... Noh kapea se oli mutta meni se siihen ja olis ihan siistikin jos se vain siinä pysyykun kiinnitys on vähän hutenran tuntunen kun on niin venytetty...



Ei se ole remontti eikä mikään jos siitä ei jää vara osia... Tähän pätee hyvin se että lopussa jää pää vetävän käteen...

__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.05.2011, 08:19
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Tuo vaihdekeppihän ois lähteny irti kun nostaa tuota vaihdekepin juuressa olevaa kumia ja siellä alla on semmonen sen kuulan ympärillä metalli"kotelo" mitä painamalla ja kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan olis vapautunu jousi joka puristaa vaihdekepin kuulaa paikalleen ettei se lähde irti ja tämän jälkeen kevyt riutaisu niin se kepin pitäis lähteä irti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.05.2011, 19:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Keppi lähtee helposti


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Tuo vaihdekeppihän ois lähteny irti kun nostaa tuota vaihdekepin juuressa olevaa kumia ja siellä alla on semmonen sen kuulan ympärillä metalli"kotelo" mitä painamalla ja kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan olis vapautunu jousi joka puristaa vaihdekepin kuulaa paikalleen ettei se lähde irti ja tämän jälkeen kevyt riutaisu niin se kepin pitäis lähteä irti.
Sama asia toisilla sanoilla:
1.Irrota ensimmäoseksi sisältä kepin suojuskumit.
2.vaihde vapaalle
3.paina kepin juuressa olevaa pellistä prässättyä, nurinpäin olevaa mukia
kahdella ruuvimeisselillä noin 2-3 mm alaspäin (siitä suorakaiteen
muotoisesta kepin reiästä) ja käännä (kumpaan suuntaan?)niin paljon että
tökkää. muistaakseni noin reilu sentti ulkokehältä.
ruuvimeisselit vaihdekepin vastakkaisilla puolilla 45 asteen kulmassa, ja
väännetään keppiä vasten.
4. nosta keppi pois.
5. uudet öljyt menee helposti tuosta kepin reiästä, jos ei parempia pumppuja.

Kasaus päin vastaisessa järjestyksessä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2011, 21:22
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

No VOE PERKELE!!!

Kiitos tiedosta... pitää muistaa ensikerralla... tai no vähemmän virvokkeita ensikerralla...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2011, 15:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

12v Laturi


Älä tykkää huonoa, mutta Luukkaan saavutukset ovat uskonnollisia,
eivät sähköteknillisiä.
Onko tuo vanha kunnon lucas arc 18? tms. olikonan 45A ?
Tarvitko tuota 12v muuhun kuin radiolle ja pc:lle?
Tuossa näyttäs olevan aika reilun kokoinen hihnapyörä, pienillä kierroksilla ja
tyhjäkäynnillä ei varmaan lataa kuin nimeksi.
Luukkaan kierrättämisestä ei hirveesti kokemusta, mutta eiköhän kestä
suuruusluokkaa samat kuin nuo bossilaiset, eli maksimit huoletta tuonne
15 000 kierroksen huippeille, eli kun 12h-t pyörii max 4 000, niin hihnapyörä
1/4 kampiakselin päässä olevasta.

Tuossakinhan on sisäinen säädin, joten pitää jännitteet 14v laturin päässä,
akulla jotain vähemmän -> eli paksua kaapelia kehiin ja/tai otat
magnetointisähkön releen kautta suoraan akulta.
(ongelma k.o kytkennässä, että laturi/säädin voi palaa, jos magnetointi päällä
kun laturi ei pyöri pitkään aikaan)

p.s siihen cruiserin vaihdeaskin vaihdekepin reiän päälle sopii suoraa
1/3 L virvoitusjuomatölkin puolikas likasuojaksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2011, 21:47
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Joo toi laturi homma meni uusiin puihin kun sain ilmastointi laitteen kompuran ja olen tässä kahden vaiheilla että survonko jotenkin yhteen nippuun laturin ja kompuran vai heivaanko tuon laturin kuuseen ja taitan suoraan pelkän kompuran ja jatkan muuttamista 24:sta 12:ksi. toisaalta tuo pikku luukas taas olis tilaa säästävä... hmmm... tilan puute tuolla pellin alla on yllättävä kun yrittää saada hihnoille tavaraa... tietenkin 24v kompura mutta maksaa ja tuo olis tehokas ja taas jotain erillaista ku edellisessä autossa...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2011, 21:58
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

juu ja en tykkää huonoa kommenteista. näitä on ihan hyvä ajatella vähän toiseltakin kantilta... johdotus on niin että paksu kaapeli menee akulle ja sit se toinen johto lähtee akulta ja menee 12v latauksen merkkivalolle ja siitä releelle jota ohjataan virta lukolla. ja siitä se menee laturin päähän nähtävästi siihen magnetointi paikkaan... mä en tiedä siitä laturista mutta paikallinen auto sähkö asentaja löi sen kouraan mulle ja sano että pidä. kertoo toki siitä sen hyvvyydestä mutta en aatellu paiskata takasin ku se sen ilman anto ja on se toiminutki (vielä)
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
arb, hj61, land cruiser, soa, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 23:46 (GMT +2).