Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2011, 20:58
Jörmelö_2:n Avatar
Jörmelö_2 Jörmelö_2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.11
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 71
Wink

säätää jakolaatikon kardaanilähdöstä välykset pois. Auttaa yleensä eniten bjssä, samalla voi kardaanin kääntää ja koittaa liukuosa takapuolella ajamista, jos ristikkokulmat tuli jo koitetttua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2011, 22:31
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.321
Perusasetus

ei kitkalukko aiheuta tuollasia.
itsellä kardaanit lyhennetty tai jatkettu tallin lattialla ja silmämääräisesti eikä aiheuta mitää värinöitä vaikka työntäs 110 menee, muutenhan tollai 40-sarjalailen kyllä tärisee ja paukkuu ja tekee kaikkee erikoista mikä kuuluu mallin ominaisuuksiin

mut asiaan. jos kerta värisee/tärisee myös pienemmillä vaihteilla VÄÄNNÄTTÄESSÄ niin tutki se laatikon tukikumin kunto, nostata vaikka tunkilla laatikkoa et onko revenny irti. ja tutki muuteki et onko mahollista et väännätyksessä jokin osa ottaa koriin kiinni.

jos se kumi on paskana laatikon alta niin vedä vaikka liinoilla laatikko runkoo kiinni ettei heilu ja sit testaamaa. mul on sellai 42:sen tukikumi joutilaana jos ilmenee tarveta
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2011, 09:07
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Tukikumihan sieltä vaihdelaatikolta oli rikki, olin väännellyt sitä aikaisemmin raudalla ja en saanut rakoa kumin ja raudan väliin, nyt nostin laatikkoa isolla hallitunkilla ja olihan perhanan kumi irronnut vulkanoinnista. Taitaa painaa tuo laatikko PALJON kun puolen metrin raudalla ei saa kammettua rakoa esiin? Löysin palstalta uuden tukikumin ja asensin sen eilen paikoilleen.
Ei perhana, ei mitään vaikutusta sama jyrinä väännätettäessä kuin aina ennenkin.
Heitin kokeeksi takakardaanin toisinpäin jos ristikoissa sittenkin olisi jotain vikaa, vaikkei välystä/pykälää tunnukkaan mutta ei silläkään vaikutusta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2011, 13:50
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kardaaneita jos muuttaa ja autolla ajetaan maantiellä niin dynaaminen tasapainotus on varsin hyvä teettää.

Omassa BJ:ssä rakentelin sopivan mittaiset kardaanit metallisorvissa tukilaakerin ja heittokellon kanssa, ja silti täristivät. Kardaani on aika nopeasti pyörivä osa eikä paljoa tarvitse olla poikkeuksia painojakaumassa niin vatkaa.

Esim. Ko-Met Juvanmalmilla ja muistaakseni S&N tasapainottaa noita, olikohan jossain 40 euron kieppeillä kappalehinta.

http://www.ko-met.fi/
http://www.sncardan.fi/valmistus/tasapainotus.html

Viimeksi muokannut JF : 14.06.2011 13:54
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2011, 18:49
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Voihan se epätasapainossakin olla, takakardaani. Mutta eikö sen pitäisi silloin väristä kokoajan tai jossain tietyssä nopeudessa? Nythän siellä jokin vatkaa väännätettäessä.
Miten sulla JF käyttäyty epätasapainossa oleva kardaani?
Täällä Raahessa on tasapainoituksen hinta kolminkertainen, ei viitsisi huvikseen tasapainoittaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2011, 08:30
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tuolta halpa tapa testata kartaanin tasapainotusta: http://kotisivu.dnainternet.net/simh.../DSC03245w.jpg
Ohje Mopareille, mutta käy se muihinkin merkkeihin. Jossain Overdriven syövereissä oli aiheesta enemmänkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2011, 09:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JF Näytä viesti
Esim. Ko-Met Juvanmalmilla ja muistaakseni S&N tasapainottaa noita, olikohan jossain 40 euron kieppeillä kappalehinta.
Voin puolestani suositella myös Ko-Metia. Kaksi keppiä tuli tasapainoon ja toinen tuumalla jatkettuna 140€. Ei ole paha hinta, kun Turussa olisi yksi keppi maksanut 300, eikä niillä ollut edes työkaluja, joten olis pitäny irrottaa pinioni yms.

Mulla jyrinä johtui etupinioni-kardaani liian jyrkästä kulmasta, joka ei todellakaan ollut silmämääräisesti lähelläkään jyrkkää. Epäilin jo Ko-Metiakin, mutta niillä on hommat kyllä hallussa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Geeärrän jurina Terzu Tekniikka & Jutustelu 24 03.10.2013 22:21
Patrol jurina... tessu Tekniikka & Jutustelu 12 24.06.2010 14:17
hj 60 jurina penna Tekniikka & Jutustelu 11 03.11.2008 17:09
toyota jurina... jami63 Tekniikka & Jutustelu 18 04.05.2006 18:16
Mekanisten Nopeus- ja RPM-mittareiden värinä KTM Yleiset 0 04.01.2002 09:08


Sivu luotu: 15:27 (GMT +2).