![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() mittailepa tommonen patruuna MANN FILTER H727/4
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jaaha kysellääs taas tyhmiä, elikkä kun tuossa nyt vihdoinkin saatiin nuo koneen sähköt taas parsittua kasaan ja muutenkin koneeseen oleellisimmat osat kiinni niin ilmeni taas ihme ongelma.
Ensimmäisellä avaimen käännöllä startti pyöritti konetta kivasti mitä nyt hiukka vaivalloisesti akun heikon käynnistysvirran johdosta. Seuraavalla avaimen käännöllä kuului enään naks, ja näin siis nyt jokaisella avaimenkäännöllä kuuluu vain naks eli solenoidi vetää. Johtuuko tuo nyt sitten huonosta akusta vai taasko startti antoi periksi, tuntuisi kyllä että startti siirtää rattaan kohakkain koska kun konetta kääntää kamella niin startista kuuluu vaimea loks jolloi ilmeisesti ratas liikahtaa irtivauhtipyörältä. Ennen kun kone purettiin osiksi jaksoi tuo akku konetta pyörittää kivasti, tosin akku on ollu monessa muussakin käytössä tässä välissä. Kiitän taas etukäteen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oisko kaapeleissa sanomista ? koneen maadoitus ? kävikö tuo suodatin ?? miulla oli joskus johto vaan löysällä ni teki tuota, hiukka heiluttelu tai joskus vaan tupakki tauko ni pyöri taas, onhan teillä kampi :-)
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vanhassa virityksessä ois kaapeleita voinnu veikatakkin mutta joka ikinen naru ja kaapeli on vaihdettu uuteen.
Aikasempi startti teki saman kun tuota yritettiin seisonnasta käyntiin pyörittää, se ei tosin suostunu kolahtamaankaan enään sen jälkeen kun lakkas pyörimästä. ei kait nuo venäläisten startit nyt noin heikkoja ole että pikkasen raskaampi niin startti hajoaa. Ei ole löytynyt tuon mallin suodatinta mistään niin laitoin vanhan viellä paikoilleen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
nonniin eli nyt sitten selvisi että tuo startti on polttanut jostakin käämit runkoon ja on oikosessa.
Samalla tässä viikonloppuna kun revin koko korin kappaleiksi selvisi että tuossa vehkeessä on tuo gaz:n laatikko jossa kaiketi tuo voiman ulosotto siinä laatikon päällä. ideoita tuon käyttöön? Sittenpä heitettiin villit ideat peliin ja nyt tosiaan alkaisi kypsymään ajatus tekniikan vaihdosta volvon 230 mallin ruutta koneeseen. kysymyksiähän tästä on ollu vaikka kuin mutta mitenkä mahtaa tuo laatikon sovittaminen onnistua tuohon volvolaiseen vai pitääkö jättää tuo uakkerin loota pois ja käyttää volvon lootaa. Mieluummin käyttäisin uakkerin omaa lootaa. kiitellään taas vastauksista ja ideoista etukäteen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos siin on Gaz 69 jakoloota, niin siinä pitäs olla sillon välikardaani. Kyl se jakis taitaa olla Uazin jos ne on yhdes kiinni. Nois kaikis muil koneil toteutetuilla virityksillä tääl päin on just käytetty Gaz69 jakista kun sen saa kardaanil liitettyy helposti. Niit ei vaan oikeen tääl Suomen puolel juuri oo tarjol, eli rajan taa tilausta pystyyn. Tai sit hankit Nivan jakiksen, sen kestosta ei oo tietoo. Gazin kestää viel volvon turbo koneen peräs.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
vähän jotai mitä mieleen juolahti....
-koria ylöspäin, kehäpultit kivemmin esillä. -volvon kaavelin työstö et istuu uazin lootaa vasten -kaavelin ja lootan väliin 15mm laippa johon molemmat pulttijaot, ite hitsasin pinnapultit.. -koko härdellin keskitys -uusi sopiva silmälaakeri, löyty paikallisesta laakeripuljusta. ei vaa tuu koko mieleen.. -gaz69 kytkinlevy, volvon asetelma -kytkimen haarukan ja työsylinterin kiinnitysten väsäily, uazin osilla aika helppo homma.. -semmone kone mis o jakaja koneen kyljessä eikä kannen päässä, mahtuu ilman korin leikkelyä.. -hand-made koneenkannakkeet, myös runkoon.. -vähä kaikkia pikkujuttuja et saa osat sopimaa toisiinsa.... oma rojekti viel vähä vaiheessa, kone ja laatikko kuitekii jo paikoillaan.. ![]() jos jättää vaihelaatikon original kohillee ni kone tulee lähes kokonaan etuakselin takapuolelle = ei paha
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 22.05.2011 22:02 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kyseisen MANN filtterin mitat:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodka...gobackToPage=3 Vastaava kotimainen olisi M-Filter MO 1102. MANN ja M-filter ehdottavat edellä mainittuja putsareita GAZ/Volga moottoriin. En näistä ryssän peleistä mittään tiiä, mutta on viime aikoina nuo suodatin valmistajien sivut tulleet tutuksi. Olen etsinyt tunti tolkulla polttoaine suodattimia yhteen jenkkikoneeseen. 15 eri suodatin valmistajaa tuli kahlattua lävitse, ja paikallinen tarvike liike sai kuin saikin tilattua Frammit. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nonniin nostellaampas taas vähän tätäkin ketjua kun projekti taas etenee.
Sattuuko kenelläkään olemaan kuvaa millainen on tuo uazin kaasupolkkimesta kassarille menevä hässäkkä? suurin osa siitä jo löytyy kiinni korista mutta muutama pikku juttu on hävöksissä kaasarin puolelta. Käyttömanuaalin kuva aiheesta ei selvennä systeemin kiinnitystä koriin mts. Mitenkäs Punanenä toi lukko, oletko jo saannut asennettua ja kokeiltua? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun etusillan kytkee niin edelleen voi kääntyä normaalisti jos ajaa vain pientä vauhtia. (Pikkupuolen ykkösellä tai enintään kakkosella) . Jos lujempaa ajaa ja kääntää liikaa rattia niin lukko ilmoittaa itsestänsä riuhtomalla pyöriä suoraksi ![]() Tuntuu että se on sellainen ON/OFF lukko eikä luista mitenkään, Maastossa se mielestäni toimi hienosti koska en kertaakaan huomannut että jompikumpi etupyörä olisi jättänyt vetämättä ![]()
__________________
KEHRUU-RACING Viimeksi muokannut Punanenä : 05.09.2011 19:22 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
uazin ns palalukon herkkyytä voi hieman säädellä eri öljyillä............
patruunoitakin on ölppäsutiin jos tarvii............ lueskelin juttuja ja joitakin "vinkkejä" kannattaa harkita vahvasti.... volvon kone ei oo autuus jos m-24 kone(zmz) toimii kuten pitäis, voima ja vääntö menetetään heti..... enempää ei ny ehi........ pajatonttu......uaz v-8 i, uaz l-6 cis, ...... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Ääni tälle kans, vaatii tosin vähän vaivan näköä mutta omassa pöntössä meinaa väkisin vauhti karata yli satasen maantiellä
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Nonniih eli kyselläämpäs taas tyhmiä. Nyt kone käydä jyskyttää ja rojekti etenee pikkuhiljaa.
Hyviä ideoita otetaan vastaan ohjaustehostin hankkeeseen. tiedän että 164 volvon tehostin olisi käypänen mutta mutta 2 tunnin googlaamisella sellaisia löytyy tasan 1 myytävänä. Palstalla olisi noita erilaisia tehostimia myynnissä, joten kysyttäänkin että käykö esim tuollainen G20 chevyn tehostin, kun sille rakennetaan teline runkopalkkiin?? Muita variaatioita tiedossa ohjaustehostimista?? Jousia tarvittis yhden per pää kun yhdet jo on eli tietoa mistä mahd saisi uusia?? suomesta? Ja sitten viellä tietääkö joku saako jakajaan uusia kärkiä jostakin?? Kiitän jo etukäteen vastausksista. Ja onko normaalia että neste käyttöisessä kytkimessä se kytkimen työsylinterin varsi eli ruuvi pitää ruuvata melekin kokonaan ulos jotta kytkimen saa toimimaan oikein. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tml.lukot | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.12.2012 19:49 |
LJ:n lukot? | tojotojo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.01.2007 20:51 |
BJ:n lukot | tmato | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.01.2005 23:01 |
HJ:n lukot...? | asko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.12.2004 19:14 |
Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |