Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2011, 18:45
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Sen kokoinen tankki, ettei tähän asti ole suurempaa koskaan tarvinnut kun ei mitään hirmupitkiä safareja ole tullut ajettua.
Onkos roovereilla koskaan päässyt ajamaan tankkia tyhjäx ennenkuin se on muuten jo jostain hajonnu?

__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2011, 19:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Onkos roovereilla koskaan päässyt ajamaan tankkia tyhjäx ennenkuin se on muuten jo jostain hajonnu?
Aina on maaliin päästy AJAMALLA! Välillä perässä narun jatkona tulevat suzukit saattaa matkantekoa hidastaa..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2011, 00:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Välisäiliö vois olla ihan hyvä tuollaiseen. Siirtopumppu tarvittaessa.

Jos alkuperäiset pumput ei innosta (vaikka sen vois ehkä upottaa kätevästi just soppelin kokoiseen välisäiliöön?), niin tällainen sattui silmään kun hain kuorkkiin "konepellin" kaasujousia (joita ei kuitenkaan löytynyt, piti ajella piltemaan saakka, jossa oli melkein soppelit mutta hieman liian jäykät).

http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-1213 Olis muistaakseni vielä tehokkaampiki/kalliimpikin pumppu, jos tämä ei piisaa.

Eikös orkkispumppu ollut jotain 180 l/h? 115l/h (5 bar vastapaineeseen) riittää kyllä kans aika hyvin, 115 pensaa lienee luokkaa (reilu?) 100kg, ja jos moottorin ominaiskulutus on 300g hevosvoimatunnille (vois olla paremmpikin/pienempikin, eikös nykypensaturpomoottorit ole luokkaa 300g per kilowattitunti?), niin tuolla pitäis pyörittää reilua kolmeasataa kaakkia, ja rangessa tarvitaan kuitenkin orkkisvermeillä vaan 2.5 bar pensanpaineita.

Vajaa 40l ei ol ihan hirmuisesti pensa-autoon, mutta onpahan kevyempi ku polttoainetta on vähemmän mukana (tankissa ainakin, jerryjä ei lasketa auton painoon vaikk aolisivat mukana).

Mulla on mennyt normisafareilla ja suunnistuskisoissa luokkaa 4-5l/h polttoainetta, kulutus tietty kasvaa jos siirtymiä on paljon tai esim. joutuu hapettaan paksuun lumeen. Ja aina sitä on pitänyt lisää tankata, kulutuksesta ja tankin koosta riippumatta.

-Paavo

PS niin ja se piti vielä sanoa, että aika hyvin näyttää intoa piisaavan, mä olisin aika totaalisen masentunut jos puolet korista JA rungosta pitää vaihtaa, mutta varmaan se on porukalla helpompaa touhuta noita mätähmmiakin, kuin mitä jos turaa kaiken itse. Ja onhat tuossa "vähän" muutoksiakin, eikä pelkästään korkkoosiokorjauksia.

Viimeksi muokannut Paavo : 19.04.2011 00:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2011, 19:45
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Poikkipalkki valmis ja maaliakin vähän sudittu.


Lokasuojien väliin isompi palkki, että saa takavyöt johonkin kiinni. Palkin kulmiin aateltiin vielä laittaa ylimääräiset korin ja rungon väliset kiinnitykset. Vakiona vyöt on pultattu korin alumiinilattian läpi runkoon, mikä on sinänsä jännä ratkaisu kun kaikki muut vöiden kiinnityspisteet on korissa.


Takaluukku alkaa kasaantumaan. Ei taida tulla yhtään alkuperäistä kevyempi, mutta eipä tuonne vakiokaan olisi paikoilleen sopinut.


Pumpuksi aateltiin ennemminkin vakiomallista ulkoista pumppu, joita vois ostaa 2kpl yhden suurtehomallin hinnalla. On sitten varaosa jos pääsee pumppu haukkomaan tyhjää ja hajoamaan. Ja tankin tilavuus oli mittailujen perusteella 35 litraa ja tosiaan hieman pienen puoleinen. Mutta jotain 80 litraista ei viitsis edes tankata nykyhinnoilla täyteen
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 23.04.2011 20:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2011, 21:35
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Kai siellä jotain uutta on.


Siellä ne lordit istuu..


Lavastettu tilanne..
Varapyörä paikoillaan, jouset lattialla ja auto pukkien varassa. Takalokari ja takakulma vain aseteltu paikoilleen..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2011, 22:49
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Siellä ne lordit istuu..
Siel heijjän kelpaa istuakkii
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2011, 20:45
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kun kisatkin oli menossa, piti sen kunniaksi keskittyä olennaiseen..

Lordin oli paha istua, joten piti purkaa käsinojat irti ja säätää asentoa ylemmäs, reunimmaisissa oli vain kulumaa ja keskimmäisessä oli ruuvaukset pettäneet

Takaluukku on jo vähän maalissa, vielä pintapellit niin saattaa kohta valmistua.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.06.2011, 20:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ittellä ku rojekti kans päällä taas, niin mitä kokoo renkait ootte laittamas???
Mulla 36-12,5" ja 36-14" jolloin olis taka-akseli siirrettävä 2" taaksepäin, jotta tossu mahtuu ovikotelon sisään, eikä pinta ota kiinni peltehin/oveen...

Tempusa 2" pidemmät takatukivarret ja kolmiotuen kiinnitys 2" taksepäin... Vaikka tehä ootte jo liimannu takaosan kasaakin...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.06.2011, 21:30
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Kävin iltapuhteena tinaamassa toistakin takakulmaa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ittellä ku rojekti kans päällä taas, niin mitä kokoo renkait ootte laittamas???
Mulla 36-12,5" ja 36-14" jolloin olis taka-akseli siirrettävä 2" taaksepäin, jotta tossu mahtuu ovikotelon sisään, eikä pinta ota kiinni peltehin/oveen...

Tempusa 2" pidemmät takatukivarret ja kolmiotuen kiinnitys 2" taksepäin... Vaikka tehä ootte jo liimannu takaosan kasaakin...
33x12,5 todennäkösesti kisarenkaana ja 31x11,5 kadulla. Sovitukset tehty 36x12,5 TSL:n kanssa, joka on todelliselta halkaisijaltaan vain muutaman sentin isompi kuin suunnistus-stanun raja.
Taka-akseli pysyy alkuperäisella paikallaan, nytkin piti ottaa pyöräkotelon takareunasta vähän pois ja takaovistakin jo siivu. Jännityksellä odotetaan mitä käy kun oikeesti ajaa auton ristiriippuun...
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lj-70 suunnistusauto, Bj-42 rojekti, Hj-45 pick-up, V8 Lj, offi Chevy, Volvo 303, Lj arska4x4 O/M/V Ajoneuvot 22 09.07.2009 21:44


Sivu luotu: 09:06 (GMT +2).