Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2011, 20:43
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Ehkä ne kiilat tosiaan olisi helpoin ja nopein keino hakea oikeaa kulmaa pinjonille (itsekseen tulee helposti ajateltua liian monimutkaisia) mutta traction bar pitää tehdä kaikesta huolimatta akselia tukemaan.
Ajattelin riipun pituutta muuttelemalla hakea pinjonille oikeaa asentoa, riippuun muutamia reikiä joista sitten hakee sen missä jurina on vähäisintä.
Nyttenhän jurinaa ei tule nätillä tasakaasulla vauhdin pysyessä tasaisena.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2011, 22:17
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ja huomioitava asia on myös se että sen liikevaran pitää myös riittää maks. ulosjoustoissa ym erikoistilanteissa.

Mites onko siinää liuussa väljää minkä verran. Eli kun sitä on korotettu niin se liuku on nyt eri kohdassa kuin elämänsä ekat 300000 km.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2011, 13:39
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Siksihän sitä pinjonia alunperin lienee käännetty että etummaisen ristikon liikerata ei loppuisi kesken.
Tuosta nostaa perän ylös niin että se roikkuu maksimi ulosjoustoissa iskareiden varassa ja kääntelee pinjonia niin paljon kuin etummaisen ristikon liikerata sallii, ei pitäisi tulla ongelmaa.
Luulen, muistelen ettei sitä pinjonia paljoa ole enää paljoa varaa kääntää, mutta tutkitaan.
Eipä huvittaisi alkaa ulosjoustoja rajoittamaan kun ne on mulkattu niin suuriksi kuin iskareissa ja kardaanissa varaa riittää.
Leikkasin töissä muutamia eripaksuisia kiiloja testiä varten.

Yllättävän vähän oli liu`ussa väljää, liekkö uutenakaan ollut juuri tuon timmimpi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2011, 13:59
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

tänään ilmeni outo jyrinä/jurina/tärinä rakkaalla vialla on monta nimeä

vaihdoin mud terrainien tilalle kesä pyörät ihan perus katu kuviolliset nokialaiset.

ja alkoi jurista aina sillon tällöin liikkeelle lähteässä, no aloin tutkimaan miten saan sen äänen kuulumaan, kevyellä lähdöllä ei kuulu mitään, mutta vähän reippaampi kaasu lähdössa niin sillon tällöin tulee. automaatti kyseessä. yleensä kun on joutunut pysähtymään risteykseen ja siitä vähän rivakkaammin lähteä niin aluksi luulin että jotain hiekka pölyä tiessä että toinen pyörä sutasee ja sit kitkalukko jurnuttaa siellä vaan. mutta tekee tota ihan kuivalla puhtaalla asfaltilla suoraan lähteässäkin. ajossa menee ihan ilman värinöitä. eikä se tosiaan muuta kun jurina ja sen tuntee persauksissa muuten liikkuu vaivoitta ja sulavasti. mikäs sieltä on siis menossa? ja noilla mudeilla ei tullu tollasia. tossa ennen ku noita vaihdoin niin tuli vielä kokeiltua tommosia reippaampia lähtöjä.olisko siinä joku ottanu sit sopivasti siipeensä... viisaammat puhukoon
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2011, 20:46
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

noniin vikaa tutkittu. kääntäessä herkemmin tekee ton, ja suoraan lähtäessä tarvii aika paljon kaasua. ideoita otetaan vastaan. mutta ns. normaalissa rauhallisessa ajossa ei saa sitä kuulumaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2011, 11:06
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Sain lopultakin laitettua BJ:n takapakkojen alle kiilat jotka kääntävät pinjonia alaspäin. Pinjoni kääntyi aika mukavasti, ristikosta ei loppunut liikevara ja kaikki näytti hyvältä.
Sitten suurin odotuksin koeajolle, väristää ainakin saman verran kuin ennenkin tai enemmänkin, hankala sanoa tarkkaan kun on ajellut muutaman viikon mukavan värinättömällä etuveto BJ:llä.
Tutkin sitten kardaania tarkemmin, liu un saa laitettua neljään eri asentoon niin että ristikot ovat kohdakkain, tai ovat neljä kertaa melkein kohdakkain, kun oikein tarkkaan syynää niin ristikot eivät ole koskaan ihan linjassa, ero on pieni mutta juuri ja juuri sen huomaa.
Voi olla että kardaania on joskus kasattu uudestaan, hitsisaumat ovat siistit mutta ehkä jälkikäteen hitsatun näköiset.
Vai onko BJ:n valtava vääntö vääntänyt kardaanin kierteelle!
Ärsyttää kun ei itse osaa mutta kai se on vietävä akseli koneistajalle korjattavaksi ja uhrattava vielä euroja tasapainoitukseen. Toivottavasti se tulee sillä kuntoon!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2011, 17:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Autoa oli korotettu reilusti entisen omistajan jäljiltä, jouset taottu kippuraksi ja jousien kiinnityskohtia laskettu alemmas rungossa niin ja oli siellä jättipitkät revolveri riiputkin jotka rapsin pois ennen leimausta.
And one more thing...

Jos ei vieläkään tokene niin onko pinjoni,eli kissapää vääntynnää???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Geeärrän jurina Terzu Tekniikka & Jutustelu 24 03.10.2013 22:21
Patrol jurina... tessu Tekniikka & Jutustelu 12 24.06.2010 14:17
hj 60 jurina penna Tekniikka & Jutustelu 11 03.11.2008 17:09
toyota jurina... jami63 Tekniikka & Jutustelu 18 04.05.2006 18:16
Mekanisten Nopeus- ja RPM-mittareiden värinä KTM Yleiset 0 04.01.2002 09:08


Sivu luotu: 14:19 (GMT +2).