Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 01.04.2011, 13:16
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned

Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Perusasetus

Korkman: Kreikka velkasaneeraukseen ja sitten muut kurjat

Etlan toimitusjohtaja Sixten Korkman näkee Kreikan ja ehkä Irlanninkin maksukyvyttömyyden ja velkasaneerauksen olevan edessä ennemmin tai myöhemmin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ar.../-01042011?s=k

Velkajärjestely on prosessi jonka avulla ylivelkaantunut yksityishenkilö/yritys/valtio voi päästä veloistaan eroon.
On se hienoa kun "käteisjussi" ja "stubido" meuhkaavat suu vaahdossa Kreikan lainoja hyväksi bisnekseksi ja että Kreikka maksaa kaikki lainansa takaisin Suomelle.
Toi ei hetkauttas mua millän lailla jos kaverit pelaisi omilla rahoillaan. Mutta kun tekevät sen valtion rahoilla eivätkä edes näe riskejä.
ps. Ottaisitko itsellesi sijoitusneuvojaksi kaverin jolla on 6:sen lukiomatikka. Minä en.

Vastaa lainaten
Vanha 01.04.2011, 20:52
Banned

Perusasetus

Iltalehti paljasti poliitikkojen matematiikan arvosanat

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Etlan toimitusjohtaja Sixten Korkman näkee Kreikan ja ehkä Irlanninkin maksukyvyttömyyden ja velkasaneerauksen olevan edessä ennemmin tai myöhemmin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ar.../-01042011?s=k

Velkajärjestely on prosessi jonka avulla ylivelkaantunut yksityishenkilö/yritys/valtio voi päästä veloistaan eroon.
On se hienoa kun "käteisjussi" ja "stubido" meuhkaavat suu vaahdossa Kreikan lainoja hyväksi bisnekseksi ja että Kreikka maksaa kaikki lainansa takaisin Suomelle.
Toi ei hetkauttas mua millän lailla jos kaverit pelaisi omilla rahoillaan. Mutta kun tekevät sen valtion rahoilla eivätkä edes näe riskejä.
ps. Ottaisitko itsellesi sijoitusneuvojaksi kaverin jolla on 6:sen lukiomatikka. Minä en.
Huom. 6:sen lyhyt lukiomatikka
http://fi.wikinews.org/wiki/Iltaleht...ikan_arvosanat
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen matematiikan arvosana oli kuusi asteikolla 4–10. Hän kirjoitti ylioppilaaksi Siilinjärven lukiosta toukokuussa 1990. Iltalehden kysymykseen, miten kuutosen matematiikalla pystyy laskemaan Suomen miljardivelkoja ja Kreikan tukipaketteja, Katainen vastasi: "Minä en niitä laske, vaan teen päätöksiä. Sen takia meillä on hyviä virkamiehiä, jotka laskevat. Minä teen talouspolitiikkaa, joka on kaikkea muuta kuin matematiikka. Koulunumeroni ei siinä yhtään haittaa".

Että silleen......
Vastaa lainaten
Vanha 02.04.2011, 07:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Angry

Lainaus:
Huom. 6:sen lyhyt lukiomatikka
http://fi.wikinews.org/wiki/Iltaleht...ikan_arvosanat
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen matematiikan arvosana oli kuusi asteikolla 4–10. Hän kirjoitti ylioppilaaksi Siilinjärven lukiosta toukokuussa 1990. Iltalehden kysymykseen, miten kuutosen matematiikalla pystyy laskemaan Suomen miljardivelkoja ja Kreikan tukipaketteja, Katainen vastasi: "Minä en niitä laske, vaan teen päätöksiä. Sen takia meillä on hyviä virkamiehiä, jotka laskevat. Minä teen talouspolitiikkaa, joka on kaikkea muuta kuin matematiikka. Koulunumeroni ei siinä yhtään haittaa".

Että silleen......
Tuolla matikan numerolla ei ole mitään tekemistä Kataisen nykyisen homman kanssa. Koita ymmärtää asiat kokonaisuuksina !

Tosin sun lähtökohta kaikissa jutuissa on "sensaatiohakuinen". Suomi kaksnelosella olisi sinulle enemmän kavereita.....
Vanha 02.04.2011, 08:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Milestäni tuo kommentti "muut laskee ja minä teen päätökset". On juuri semmoinen mitä en olisi halunnut kuulla.

Oli sensaatiohakuista tai ei kertoo se karulla tavalla sen että nuo meitin kiiltokuvaministerit on aivan virkamiesten piikkipannassa, jotka ovatten taas jonkun kolmannen tahon ohjattavina.

Koska mikään muu ei selitä sitä jatkuvaa kansallista etua vastaan toimimista jota nyt tapahtuu koko ajan.

Eli näyttää siltä että Suomeakin lainoitetaan ihan tarkoituksella yli, että päästäisiin tilanteeseen että juurikin kaikki kansallinen omaisuus pitäisi laittaa kansainväliseen kaupaan, ja näin ollen niistä saatava hyöty maksulliseksi siten että rahat saadaan lypsettyä maasta pois.

Samoin kuin kreikan valtio joutui myymään valtionyhtiönsä,vesilaitokset, ym. Eli ainoat lähteet joista valtio saa tuloja jos verotuloja ei tule.

Täysin tarkoitus hakuista sanon minä.
Vastaa lainaten
Vanha 02.04.2011, 08:17
Banned

Perusasetus

Pankkipomo: Lopeta jo velanostot, EKP!

Euroopan keskuspankin (EKP) neuvoston jäsenen Nout Wellinkin mukaan EKP:n tulee lopettaa pankkien, yksityisen sektorin ja valtioiden velkapapereiden ostaminen, koska riskit ovat liian suuret

http://www.taloussanomat.fi/rahoitus...kp/20114593/12

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuolla matikan numerolla ei ole mitään tekemistä Kataisen nykyisen homman kanssa. Koita ymmärtää asiat kokonaisuuksina !

Tosin sun lähtökohta kaikissa jutuissa on "sensaatiohakuinen". Suomi kaksnelosella olisi sinulle enemmän kavereita.....
Mun mielestä matikan numerolla on merkitystä. Eikä mua haittaa vaikkei sun mielestä ole.
Ja yritän ymmärtää asian kokonaisuutena. Eikä sekään haittaa jos sä et näe.
Mutta se mua haittaa ettei kyseiset ihmiset tiedosta riskejä jotka päätöksiä tekevät.
"sensaatiohakuinen" ja Suomi24 kommenttiin en kommentoi.
Vaikka "käteisjussia" puolusteletkin löytyy varmasti hänen paikalleen parempiakin vaihtoehtoja.
Lisää kulutusjuhlaa, lisää velkaa. Ja joskus ne velatkin on maksettava takaisin.
Lopuksi, on se hienoa olla Suomalainen
Vastaa lainaten
Vanha 02.04.2011, 09:22
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Perusasetus

Che oli aina siellä missä häntä tarvittiin. Kun hän oli hoitamassa Kuuban pankin päällikön postia, Cheltä kysyttiin: – Oletteko te ekonomisti? Johon Che vastasi: – En vaan kommunisti. Pankinjohtaja Che inhosi rahaa. Kuuban seteleiden päälle oli painettu allekirjoitukseksi Che
http://mtl-fi.org/2008/06/23/che-%E2...uumiillistuma/
Vastaa lainaten
Vanha 02.04.2011, 09:25
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Perusasetus

Ja kokoomushan mainostaa ettei peruuttamalla pääse eteenpäin eli oli paikka kuin paikka niin pakkia ei oteta vaikka oltaisiin jokea ylittämässä paikassa jossa on 3 metriä vettä ja rannassa huomataan että vieressä olisikin silta :-)
Vastaa lainaten
Vanha 02.04.2011, 10:41
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Mun mielestä matikan numerolla on merkitystä. Eikä mua haittaa vaikkei sun mielestä ole.
Ja yritän ymmärtää asian kokonaisuutena. Eikä sekään haittaa jos sä et näe.
Mutta se mua haittaa ettei kyseiset ihmiset tiedosta riskejä jotka päätöksiä tekevät.
"sensaatiohakuinen" ja Suomi24 kommenttiin en kommentoi.
Vaikka "käteisjussia" puolusteletkin löytyy varmasti hänen paikalleen parempiakin vaihtoehtoja.
Lisää kulutusjuhlaa, lisää velkaa. Ja joskus ne velatkin on maksettava takaisin.
Lopuksi, on se hienoa olla Suomalainen
- matikan numero luetaan tasapeliksi
- itse olen koittanut vähäsen perehtyä valtiontalouden tilanteeseen, sen pyörittämiseen, EU:n mukanaan tuomiina asioihin jne. jne. Hirvittävä tietämys tarvitaan, jos noista perusasiat ymmärtäisi. Itse myönnän tietäväni asioista vain jotain, en ole mikään asiantuntija. Mutta kokonaisuudet ratkaisevat, ei yksittäisen ihmisen koulunumero.
- mistä päättelet, etteivät päättäjät tiedosta riskejä ? Ei meidän eduskunta + hallitus nyt ihan tyhmä ole. Tai siis toivottavasti ei ole.
- kun tietolähteinä ovat seiska, iltasanomat ja Esson baarin ikkunapöydän keskustelut, ollaan hakoteillä. Ja tässä EN tarkoita nyt sinua. Kyseiset foorumit hakevat juurikin noita yksittäisiä nippelijuttuja, joita paisutellaan ja täysin merkityksettömistä asioista tehdään suuria juttuja. Viittaan taas sanaan kokonaisuus.
- Jyke on mies paikallaan. Kukaan meistä ei voi sanoa, olisiko joku muu hoitanut asiat paremmin / huonommin. Sitä kun on vaan yksi Jyke kerrallaan hommissa. Ja spekulointi jääköön sikseen, se on niin helppoa.
- Itse asiassa Kokoomus on jo vuosikymmeniä puhunut valtion velan pienentämisen puolesta. Ennen viimeistä taantumaa sitä saatiin ihan kivasti pienennettyä mutta nyt tuli taas takapakkia. Tosin se oli suunniteltu juttu, elvytys toimi ihan mukavasti ja vältyttiin pahimmalta. Jos kokoomus pääsee tulevan hallitukseen niin velan määrä alkaa pienenemään.
- On todella hyvä asia olla suomalainen ja asua Suomessa !! Koitetaan vaan nähdä ne kaikki hyvät asiat, joita meidän ympärillä on

Viikonlopun jatkoja !
Vanha 02.04.2011, 11:17
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
On todella hyvä asia olla suomalainen ja asua Suomessa !! Koitetaan vaan nähdä ne kaikki hyvät asiat, joita meidän ympärillä on
Jee näin on Laitetaan pää vaan pensaaseen tai hankeen ja äänestetään palkkatyöläisinä porukalla "työväenpuolue"-kokoomusta ja sitten me ollaan osa kykypuoluetta vailla vastakkainasettelua

Ei helvetissä...

Vastaa lainaten
Vanha 02.04.2011, 13:40
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Jee näin on Laitetaan pää vaan pensaaseen tai hankeen ja äänestetään palkkatyöläisinä porukalla "työväenpuolue"-kokoomusta ja sitten me ollaan osa kykypuoluetta vailla vastakkainasettelua

Ei helvetissä...
Jokainen äänestää oman mielensä mukaan, Suomi on vapaa maa. En lobbaa kokoomusta enkä mitään muutakaan puoluetta. Tällä palstalla vaan kokoomuksen piikkiin laitetaan ihan kaikki mahdollinen ja mahdoton. Koitetaan nyt muistaa, että eduskunta Suomessa lait säätää.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto huutokaupataan 100€ velka FinnDRZ O/M/V Muut 1 12.12.2009 14:28
Valtion Safari Haminassa 30.9-8.10 Tapahtumat 4 27.09.2004 12:53

Sivu luotu: 05:51 (GMT +2).