Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2011, 09:12
alticity:n Avatar
alticity alticity ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.08
Sijainti: suomussalmi
Viestit: 120
Perusasetus

Kiinanlukolla tulee ainaki tekniikka tutuksi kun purkaa ja kasailee sitä perää useamman kerran. Se ARB tulee kuitenki loppujen lopuksi halvemmaksi kun laskee kiinan lukon päälle muutaman kierroksen laakereita ja ehkä vielä välityksenki. En ainakaan käyttö/safari autoon laittas kun se kiinalaista kun se ei kestä kilometrejä. Osta eteen ARB ja jätä takaperä vielä auki kun ei sinne välttämättä tarvi ees lukkoa. Näin minä tekisin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2011, 09:19
tikpe:n Avatar
tikpe tikpe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.04
Sijainti: Pöljä, Finland.
Viestit: 179
Perusasetus

Täysin OT mutta pakko...Palstan perusongelma tuli taas pintaan... alkuperäinen kysymys oli että käykö mikä noista kiinan lukoista ko kulkineeseen.. no tähän tietysti tulee vastauksia "vittu kinkit ei kestä"... "osta arb.." "kaverin kaverin sisäsiittoinen serkkukin sanoi että ei kestä..."
Ymmärtäisin nämä edellä kuvatut viestit jos ketjun aloittaja olisi kysynyt "ostanko arbin vai kinkin"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2011, 09:34
alticity:n Avatar
alticity alticity ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.08
Sijainti: suomussalmi
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikpe Näytä viesti
Täysin OT mutta pakko...Palstan perusongelma tuli taas pintaan... alkuperäinen kysymys oli että käykö mikä noista kiinan lukoista ko kulkineeseen.. no tähän tietysti tulee vastauksia "vittu kinkit ei kestä"... "osta arb.." "kaverin kaverin sisäsiittoinen serkkukin sanoi että ei kestä..."
Ymmärtäisin nämä edellä kuvatut viestit jos ketjun aloittaja olisi kysynyt "ostanko arbin vai kinkin"
Siinäpä tuli selvä tekniikkatietopläjäys lukkojen sopivuudesta ko. kulkineeseen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.03.2011, 09:40
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alticity Näytä viesti
Kiinanlukolla tulee ainaki tekniikka tutuksi kun purkaa ja kasailee sitä perää useamman kerran. Se ARB tulee kuitenki loppujen lopuksi halvemmaksi kun laskee kiinan lukon päälle muutaman kierroksen laakereita ja ehkä vielä välityksenki. En ainakaan käyttö/safari autoon laittas kun se kiinalaista kun se ei kestä kilometrejä. Osta eteen ARB ja jätä takaperä vielä auki kun ei sinne välttämättä tarvi ees lukkoa. Näin minä tekisin.

Kun kerran offtopikiksi taas mennään niin ylläolevasta käy yhtä hyvin selväksi tuo ko. sopivuus...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.03.2011, 09:52
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Löytyykö näistä enemmän negatiivista kuin positiivista kokemusta???Eikö noita Lipposen myymiä lukkoja ole kehuttukin...??
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2011, 14:25
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

No ihan mielelläni mä luen kokeneempien kokemuksia kiinanlukoista. Parempi ne varotukset on kuulla näin ennenku mitään on ostettu. Myöhästä se sitte on ku paskat on jo housuissa.

Mä vaihdoin takaperän öljyt tässä ja sieltähän löyty ilmeisesti tehdasasenteinen Trak-Lok. Sillähän ei ilmeisesti tee juurikaan mitään, mutta kai se silti lienee tyhjää parempi.

Aattelin nyt sit tehä etuperän ölyn vaihdon kans tässä lähipäivinä ja samalla tarkistaa splinejen lukumäärän, sekä perävälitykset. Onkos siihen touhuun olemassa joku hyvä sivusto rattaiden tunnistamiseksi, vai mitenkäs se menee käytännössä. Hampaathan sieltä on helppo laskea, vaan mistäs ne niitä vastaavat välitykset näkee?

Joskohan nyt sitte vaan kannattais ostaa aito ARB eteen ja säästellä vielä tovi takaperän lukkoa varten...

Olikos muuten Rytarin ajatuksella vaihtaa 29-splinen vetarit lukon ohelle jotain faktapohjaa? En vaan viittis korjata ehjää vaan koska joku sano että vois kannattaa.
Onko ne 29-splinen vetarit kestävämpiä, vai mikäs siinä vois olla syynä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2011, 19:23
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
.........
Olikos muuten Rytarin ajatuksella vaihtaa 29-splinen vetarit lukon ohelle jotain faktapohjaa? En vaan viittis korjata ehjää vaan koska joku sano että vois kannattaa.
Onko ne 29-splinen vetarit kestävämpiä, vai mikäs siinä vois olla syynä?
Jeepeistä sen kummemmin tietämättä.. Mutta kyllä, mitä tiheempi booritus niin sen kestävämpi se yleensä on.

Toki kaipa siinäki joku raja menee, eli tyyliin 200 "hampainen" booritus 30mm akselilla ei varmaan enää kestävä oo
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.03.2011, 21:25
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

29 spline vetarit on jonkuverran kestävämmät ja vahvemmat kun 27, erikseen niitä ei kannata ruveta vaihtaan, mutta jos tekee niin rahallisesti arvokkaan päätöksen että sen arbin sinne taakse ostaa niin silloin mä ainakin itse vaihdan sitten vetaritkin samalla vahvempiin, sen takia ne uudemissa jeepeissä sinne jo tehtaaltakin on laitettu, 29 spline 8.25" akseli on jo huomattavasti vahvempi kun d35:t mitä jeepeissä yleensä, jotkut sanoo että d44:n veroinen

27 se sun etuperä on kuiteskin mutta kannattaa sinne silti katsoa, samalla tarkistaa vetoakselin ristinivelten kunto (ja koko)

lautaspyörässä on yleeensä kirjotettuna joko hammasmäärä tai itse välitys

3.55 (39-11)
3.54 (46-13)
4.10 (41-10)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.03.2011, 00:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Mun täytyy sanoa tähän väliin, että hajoaa ne ARB:itkin mulla murtui koko laakerikooli irti D30:n murkulasta, hajottaen tietysti sitten samalla vähän aiemmin asennetut välitykset ja laakerit. Onnekseni oli murkula ostettu vielä jenkeistä, niin olisi pitänyt sinne lähettää että olis tullut takuuna -> ostin uuden kuorenpuolikkaan sopuhintaan Suomesta.


Mutta mitä noihin kiinantuotteiden laatuun tulee, niin monesti kyllä se ero halvemmissa materiaaleissa (tässä tapauksessa huonompi/ huonommin käsitelty teräs) tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin.

Jos originaalikysymykseen palataan, niin jos kiina-kopioissa on samat numerot kuin ARB:in lukoissa niin vakoile sieltä. Numerot ainakin kuulosti tutuilta. Edessä case-split on 3.55 kohdassa, eli alkaen välityksestä 3.73 ja tiheämpään tarvitsee toisen murikan. Toinen vaihtoehto tosin olisi käyttää lautaspyörän ja lukkomurikan välissä oikeanpaksuista shimmiä jos sattuu tulemaan toi harvempien perien murikka.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
arb, jeeppi, lukot, tasauspyörästö, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Tilausta ameeriiikasta Holst O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.01.2011 12:10
tavaran tilausta jenkeistä eyeless Chit-Chat 0 07.04.2010 23:06
Ostetaan Tilausta amerikasta? vepele O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 17:41
Tilausta jenkeistä toyman2005 Linkit 0 28.06.2009 06:00
LJ:n flippikeulan tilausta KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 14 02.10.2007 07:49


Sivu luotu: 00:08 (GMT +2).