Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2011, 05:50
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Nopeesti säädin hukkaporttia silloin kun laitoin ahtimen kiinni ja sain ahdot nousemaan 0,5, aluksi nousi 0,2. Sit tulppasin sen hukkaportin letkun ja alkoi ahtoja löytyä enemmälti.. Juu ja ilmeisesti oon kääntäny sen ahdonalaisen syötön karan väärin ( niinkuin Holysmoke:lla neuvotaan), eli se lovi vasemmalle.. mutta pitää ollakkin eteenpäin
Nappaan ton kurtun hittoon nyt aamulla ku ajelen töihin ja kattelen et vaikuttaako se..

__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2011, 07:15
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

No niin nyt ajettu töihin ilman sitä kurttuputkea ja ero oli huomattava ahdot nousi ylemmäs, johonkin kiloon mitä varovasti kokeilin.. ei lähteny ahdot tippumaan mitä pari kertaa ehdin kokeilla matkalla..
Pitää vielä iltasella kokkeilla paremmin et mitä tekee.

Kiitokset kuitenkin jo kaikille tässä vaiheessa spekuloinneista ja vinkeistä

Kyselen sit lisää jos onkelmat palaa tai jotain muuta vikaa ilmenee
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2011, 05:50
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ahdin tosiaan on pieni ja voi suuremmilla tehoilla hyytyä, turbomuutoksissa olisi hyvä olla pakopaine ja lämpömittari niin tietää missä mennään eikä suotta riko konetta.
Paljonko veikkaat että saat tehoa ulos?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2011, 07:34
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Juu onhan se pieni, mutta sellainen puhallin olikin hakusessa joka heräilee jossain 1400- 1600 kierroksen kohdilla.. Aikasempi ahdin alkoi vasta jossain 2000- 2200 ahtaa jotain 0,2 niin alkoi ketuttaa se jatkuva moottorin vingutus, melkein kuin vaparilla ois ajellu alle 60km/h nopeuksissa.

Tosta tehosta en osaa arvailla mitään, kun tolla aikasemman ahtimen kanssa kävin penkissä ja silloinkaan en saanu oikeita lukemia.. Oli yks ahtoputkista kokonaan irti, ahtoi muistaakseni 0,5 ja niillä tuli muistaakseni tehonkasvua alkuperäiseen 69kw:n noin 12%.. Mut on ainakin tota enemmän reilusti potkua

Pitäis sitä hukkaporttia vähän säätää että pitää ahdot siinä kilossa, muokkasin ahdonalaisen karaakin ja käänsin oikeeseen asentoon niin toi kivasti vääntöä lisää, helposti pystyy ajaa 4:lla neljääkymppiä ja lähtee kiihtyy ku painaa kaasua Mut vieläkään ei lykkää mustaa putkesta
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2011, 09:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wheelback Näytä viesti
Juu onhan se pieni, mutta sellainen puhallin olikin hakusessa joka heräilee jossain 1400- 1600 kierroksen kohdilla.. Aikasempi ahdin alkoi vasta jossain 2000- 2200 ahtaa jotain 0,2 niin alkoi ketuttaa se jatkuva moottorin vingutus, melkein kuin vaparilla ois ajellu alle 60km/h nopeuksissa.

Tosta tehosta en osaa arvailla mitään, kun tolla aikasemman ahtimen kanssa kävin penkissä ja silloinkaan en saanu oikeita lukemia.. Oli yks ahtoputkista kokonaan irti, ahtoi muistaakseni 0,5 ja niillä tuli muistaakseni tehonkasvua alkuperäiseen 69kw:n noin 12%.. Mut on ainakin tota enemmän reilusti potkua

Pitäis sitä hukkaporttia vähän säätää että pitää ahdot siinä kilossa, muokkasin ahdonalaisen karaakin ja käänsin oikeeseen asentoon niin toi kivasti vääntöä lisää, helposti pystyy ajaa 4:lla neljääkymppiä ja lähtee kiihtyy ku painaa kaasua Mut vieläkään ei lykkää mustaa putkesta
Pitääkö sen savuta ???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.03.2011, 10:51
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Ei sen tarvii mitään savu vanaa vetää perässä, mutta on se ihan kiva tietää että se saa tavaraa tarpeeks.. Nyt nostin syöttöä puolkierrosta, paikallaan ku polkasee kaasua niin tuprauttaa vähän mustaa.. Ajossa ei oikeastaan ollenkaan, nelosella kiihdyttäessä neljästäkympistä tuprautti vähän mustaa..
Käsittääkseni ei paha
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.03.2011, 12:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

No silloinhan se on varmaan ihan kohallaan.

kokeilehan vielä huvikseen laskea paineet johonkin 0.8 :siin koska jos se ei savua niin eipä siellä tarvitse niin paljon ilmaakaan.

Eli saattaisi vielä piristyä tai sitten ei mutta kokeile ihmeessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
UUDET KÄYTTÖMAKSUT JA MAASTURIEN HINNAT TIPPUU? Rekisteröimätön Chit-Chat 110 10.01.2013 09:00
Myyty Jeep CJ7 -81 (360cid V8) HINTA TIPPUU! JussiR O/M/V Ajoneuvot 6 05.01.2011 23:52
Voltit tippuu alle kympin? Mutis Tekniikka & Jutustelu 5 14.05.2010 22:04
Öljyn hinta tippuu reilusti? Nerd-O Chit-Chat 21 23.10.2007 07:37
Ahtopaineet Tekniikka & Jutustelu 22 06.11.2005 11:28


Sivu luotu: 18:27 (GMT +2).