![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Juu, tosta setistä olenkin tietoinen ja noi hevosenkengät mahdollisesti ostankin. Ja tuo itse jarrulevyn kiinnitys ei ole ihmetystä herättävä, tosin sopivan levyn etsiminen on siten että löytyisi kohtuuhinnalla satulat ja vielä sellaiset mitkä sopivat fiksusti. Mutta eniten vain ihmetyttää tuo splindle, käännettynä ja sorvattuna niin en millään saa päähäni että kuinka tohon pitäisi saada pinnapultit menemään kiinni ja läpi ja vielä vanne istumaan paikalleen. Jarrun kiinnityksen kyllä ymmärrän, ja onhan noita monia jenkkiakseleita missä pinnapultilla on levy tai rumpu kiinni splindlessä ja spindleä vasten pultataan vanne kiinni ihan normaalisti. Tuossa porlanpajan kuvassakin missä on jarruhilppeet kiinni ja splindle käännetty, niin eihän tuohon millään saa vielä vannetta kiinni. Meneekö multa nyt jotain ihan ohi, vai pitääkö tuo "laippa" sorvata/ koneistaa pois että siihen saa Toyotan jaolla vanteen kiinni riittävän pitkillä pinnapulteilla? Ei ole aikomusta käyttää Mogin pulttijakoa ainakaan näillä näkymin. Auttakee tyhmää ![]()
|
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä menossa samanlainen projekti Rangeen. HJ:n levyt. Rangen satuloilla olen yrittäny, mutta vielä vaiheessa...
|
|
||||
|
||||
![]()
Nojoo, lähinnä mietin että olisiko tässä mitään järkeä?
![]() Kun mulle ei edelleenkään aukene, että jos en koneista tuota laipan ulkoreunaa pois, niin ei mulla ole mitään mahdollisuuksia laittaa vannetta kiinni spindlen toiselle puolelle. Eikä sen puoleen jarrulevyäkään. Siellähän on se ihmeellinen "kuoppa", eikä siellä ole mitään suoraa/ tasaista pintaa mihin levyn tai vanteen laittaisi. Ja 6 x 139,7mm pulttijaolla ne pinnapultit ei joka tapauksessa mene sinne paikalleen.. Materiaalipaksuushan tuossa spindlessä on ihan riittävä tuolla kohtaa, eihän tuo ulkokehä ole sen paksumpi kuin tuolta sisempääkään. edit: niin ja luonnollisesti tuossa kuvassa spindlen "takapuoli" on se mikä jäisi ulospäin ja mihin vanne tulee kiinni. Tuolla systeemillä kun ajattelin, niin saisi jarrulevyn mahdollisimman lähelle porttaaliboksia kunhan vain löytyy sopiva jarrulevy. Tuo WJ- mallin Jeepin levyn mitoilla jos löytyisi joku sopiva, niin jarrulevyn sisäreuna jäisi vain noin 3mm päähän porttaaliboksista, ja vielä olisi hyvin tilaa satuloille. Silloin mahtuisi 16" vanne hyvin päälle, eikä raideleveys kasvaisi ihan älyttömäksi. Viimeksi muokannut Timo_L : 24.03.2011 11:49 |
|
|||
|
|||
![]()
Siis tuossa minun kyhäelmässä vanne tulee tuohon levyn päälle ja kyllä siihen sai 6 pinnapulttia kiini hyvin. Levyn ja tuon porttaalikotelon väliin jäi pari mm.
|
|
||||
|
||||
![]()
No, kävin nyt ostamassa hj60:n etulevyt, mitat ainakin täsmäsi siihen malliin että voin käyttää noita wj-jeepin tuplamäntäisiä etusatuloita. Niissä pitäisi tehoa ainakin riittää. Pitää vielä vähän sovitella tuota pakettia.. otan pari kuvaa lisää kunhan ehdin, mutta kyllä tota mun spindleä on pakko koneistaa lisää että siihen saa pinnapultit ja vanteen paikalleen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Toverilla jäi ainakin volvon porttaaleihin ruhtinaallisesti tilaa 20 tuuman vanteella :-) mahtuu vaik mitä
|
|
||||
|
||||
![]()
Mites noilla Porlanpajan jarruvermeillä, mahtuuko 15" vanne järkevällä offsetillä päälle?
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä mogin kardaaniin suojakumi?? | Maajussi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2010 21:54 |
Mistä Jeeppiin sopivat vanteet? | 454SS | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.07.2009 22:05 |
mistä löytyy mogin ristikoita | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.11.2007 16:27 | |
Mistä Mogin vetareita? | Niilo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2006 21:15 |
Mogin jarrukenkiä mistä??? | Niilo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.04.2006 21:13 |