Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2011, 22:51
abc123 abc123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 43
Perusasetus

onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2011, 23:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

itellä on nissan king vm:2001 d22 koneella turboa aikaistettu ja jakajapumpulta kartio mallista tikkua käännetty, nyt muuttui jo tehot, mutta tarvitsen apua että pääsisin syöttöruuviin luokse et jos sitä kautta laittaisin enemmän ainetta menemään... osaako kukaan kertoa mitä kaikkea joudun tekemään ???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2011, 23:49
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
hyvin on kestäny, pari kytkintä on pitäny vaihtaa ja vaihdelaatikko laakeroida, noissa nissanin pik upeissahan on about samanlainen laatikko kun kaikissa 80 luvun tatsun cheryissä, lisänä on vain jakolaatikko...

ennen toyota ct26 turpoo mittarissa n. 450.000km, nyt kai jotain 470.000km, koneelle ei tehty mitään hyvin toimii, yhen kerran täydessä vedossa räjähti turbon öljyletku, öljypainevalo vilahti ja auto sammu heti, kaikki öljyt moottoritiellä. äkkinäinen ois luullu että kone leikkas kiinni ku sammu -> uus letku,öljyt koneeseen, ekalla käyntiin ja kovaa ajoa ilman sivuääniä koneesta tai turbosta.

täällä samalla kylillä on myös kolmas turbotettu td25, sekin toimii.
kyllä ne kundit täällä jaksaa noita raplata...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 21.03.2011 23:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.03.2011, 00:44
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

täällä sd33 eli sd22 mutta 2 pyttyä pidempänä, kestänyt turbotettuna jo useamman 10 tkm ja ei ole kyllä säälitty, tosin on kunnon putkisto ja cooleri jotka osaltaan parantvat kestoa ja ajettu aina lämpimäksi ja jälkikäytetty, mikään muu paikka patrollissa ei kyllä ole sitten kestänyt tehojen tuplaantumista..

oletkos lerssinen muuten nähnyt sd 22 tai sd 33 konetta samaan aikaan kun on ollut tuo sd23/25 auki? minkähän moisia eroja niissä on noissa kanavissa kun ei ole ainakaan muualtakaan kuulunutt että nuo sd33 koneet EI olisi kestänyt.. alakerrasta sen verran tiedän että sd22/33 on laakeroitu vaan joka toinen kaula kun sd23/25 on joka kaula ja vanhemmissa sd33 ei ole öljyruiskuja männille, ilmeisesti menee raja abaut siinä kun paluuletkut muuttuvat rautaisista kumisiin ja sitä uudemmassa ainakin minulla on, tuo vaihdos tapahtuu joskus 82-84..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2011, 07:47
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Pitäs olla vaihtokelposet männät keskenään samoten kun kiertokangetkin, kampiakseli ei passaa

Tiedän että SD33 kestää turbotuksen enkä osaa kertoa että miksi SD23/25 ei kestä, kyllä mullakin oli kunnon vällärit ja jälkikäytin aina liikaakin mutta ei auta, yli bar koneeseen niin samantien alko puliseen.. Teki tämän useemmalla lohkolla joten lohkohalkeema sillai suljettu pois..

Alakertoja ei saa rikki SD koneista oli nelikko tai kutonen niin pommillakaan, Haapajärven mies muistelee omiaan Eikä se SD23:sen kannentiiviste palanu aina kun yhdestä ja samasta paikasta eli tuosta :


Tuossa ei ollut dekissäkään heittoa, ainoo selitys että putki painuu alaspäin paineen alla? jos kerran ei ala kestään, muuten ei ongelmia tiipparin suhteen ollut kummallakaan tyypillä (massa/teräs)..

Mulla on muuten yks ehjä SD23/25 kansi jemmassa jos joku omastaan losauttaa, alkavat olla kiven alla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2011, 08:13
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Alakertoja ei saa rikki SD koneista oli nelikko tai kutonen niin pommillakaan,


paska puhetta, vitusti ahtoo sekä kovaa kierrätystä niin sd33 kampurat katkeilee.

mun autosta on menny kaks, yks minun aikana, yks on menny budin autosta ja yks meni tapsan portto patesta

kaikille noille yhteistä oli et pakopaineet oli tosi kovat ja ahtojakin vähintään 1,5bar.

muuten ei käy kyl datsunin tekelettä moittiminen. kestää rajua käyttöö huonolla huollollakin, jos on hyvin huollettu nii ei tatsunin alakerralle oo mikään uutinen ajella yli miljoonakilometrii avaamatta, tiedän yhden orkkis turbon jolla on ajettu karvan vaille miljoonan ilman avaamista ja viimeset 5 vuotta on ollu rajus offikäytös.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2011, 08:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

hih, naurattaa. minkä takia ette voi ajaa pienemmillä ahtopaineilla kuin n.1,5bar? ei nuo vanhat loppuun ajetut puli koneet kestä, jos ahtopaineet on yli 1.0bar niin mielestäni se on jo tahalleen hajottamista. aikoinaan kun viriteltiin turbo bensa moottoreita jos ahtopaineet nosti vakio 0.5bar jonnekin 1.0-1.5bar niin silloin piti kyllä olla koko tekniikka rakennettu viimeisen päälle uudestaan vakiota paremmaksi jos meinas että pysyy kasassa pidempään kuin pyhättömän viikonlopun, niin kuinka luulette että alunperin turboton puol miljoonaa ajettu vanha diesel moottori kestää? vaikka olisi ahtopainetta 2.0bar niin silti 1,6l vapari bensa toyota corolla menee maantiellä ohi...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.03.2011, 13:10
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

ihan oikeassa nyybi on, kyllähän siis kaikki saa rikki, esim juuri tuolla kun lykätään vakio turbolla järjettömät paineet, varmasti on vähintään 2x pakopaineita ahtoihin verrattuna..

mitä teillä ennakkoa on ollut noissa kampuran katkaisuissa? kammio kone kun ei tosiaan saa kuulostaa miltään valkkarin suoraruiskulta, silloin alkaa olemaan kyllä varsinkin pitkä kampura vaarassa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Nissa Patrol Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 03.01.2011 12:02
Myyty Nissa patrol 3,3d 35" -82 350e uusimaa 0ltzi O/M/V Ajoneuvot 0 06.04.2010 19:10
tehoa remmiahtimella? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 7 13.01.2009 10:18
M: Nissa Patrol 3,3l td mara007 O/M/V Ajoneuvot 12 22.07.2008 09:54
M: Nissa Sunny antsa123 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.09.2006 10:00


Sivu luotu: 10:39 (GMT +2).