![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
etenee etenee...Nonniinnannunnat... valoja lisätty hilun katolle ja jipppii nehän toimii... Vinssikin jo varmistettu että tulee joten seuraava roplaaminen alkaa siitä. vahvikkeen laitto lavan alle ja sit vaan kiinnikkeet ja vintturi kiinni... eiköön tämä tästä pikkasen taas nytkähtele eteenpäin... Kuvatuksia tullee lissää kun ehdin purkaa kamerasta pois... ja testi päivä tiedossa 2.4... koeponnistus tuolla vehkeellä... lunta edelleen RIITTÄVÄSTI!
|
|
#2
|
||||
|
||||
huolto hommeleita...
Poiken kanssa viikonloppu menikin mukavasti hilua hoidellessa... jumissa ollut perälukko saatiin vihdoin auki ja voideltua... oli hieman kovettunutta routa mutaa ja hiekkaa jumittanut laitteston ympärille joka poistettiin huolella
... nyt toimii... samalla rasvailtiin kaikki paikat mistä löydettiin ehyitä nippoja... kaupasta piti pussilinen varalle hakea uusia kun joitain oli menny rikki... osaan ei kyllä vahingossakaan saanu sisään mitään... pitää ne vielä aukoa...öljyn vaihto moottorille olis vielä edessä ja suodattimien uusinta... eiköön tuo sitten olis vähän taas eteen päin... auto toimii kyllä hienosti ja lähtee tulille kuin etelän aurigosta tuotuna... eipä tässä muuta kuin lauantaita odotellessa...
|
|
#3
|
||||
|
||||
Testit ajettu metässä...
Hyvin pelasi hailuksi ei murheita muuten kun Pajen jälkeen pitää opetella erilailla ajaa ainakin talvella... iso lapikas raapii aika pirun äkkiä autoa alaspäin kun jää raapimaan hetkeksi paikoilleen, mutta tämä on vielä opettelua mulle tuolla vehkeellä ajamiseen... onneks nyt nuo lumet tippuu vauhdilla alas joten testi lenkkejä lisää vaan ja hyvä siitä tulee. lavan alle ilmeisesti (kateltiin paikkaa porukalla) tulee kotiin saapunut vinssi jottei tarvii muuten kikkailla pois jos meno ei eteenpäin maistu... koitan saada jonkun kuvatuksenkin jossain vaiheessa...
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
paljonko olet pitäny renkaissa painetta?
|
|
#5
|
||||
|
||||
vähän...
Nyt lauantaina oli edessä 0.25-0.3 ja takana 0.2b. periaatteessa takaa olis voinu ottaa kaikki pois... mut muuutama nousu kalliolle ja niin siihen jätettiin pikku paine... voi olla että tuokin on liikaa...
|
|
#6
|
||||
|
||||
nyt niitä kuvia..
Ei tähän tietysti paljoo muutoksia tarvii tehdäkkään mutta jotain kuitenkin eli valoja eteen ja taakse lisää sekä lälläri paikoilleen... sitten lisää tänne kuvatuksia kun takavinssiä aletaan ropaamaan...
Viimeksi muokannut metsienmies : 05.04.2011 09:47 |
|
#7
|
||||
|
||||
jostakin on aloitettava...
Tänään purin TML-vinssin ja pesin kaikki entiset rasvat poikkeen. Uudet voiteet sisään ja kasaan... jopa tuntui pyörivän ainakin vapaalla hieman herkemmin... mietin vaan onko rele poxeissa eroa miten paljon kun edessä nyt 8000lb vinssi ja tuo on 12000lb, jos vaan päikseen vaihtais piuhat ja antas entisen boksin olla paikoillaan... sais eteen hieman järeämmän vintturin ja taakse lavan alle tuo pienempi... kabiinissakin valmiina katkaisia eteen ja takavinssiä kyllä vois käyttää kaapelillakin (jos ei nyt tule toisiin ajatuksiin)... Homma etenee pikku hiljaa ja tilauksessa siihenkin petiä, koukku ja jotain muuta enemmän ja vähemmän tarpeellisia tavaroita...
Viimeksi muokannut metsienmies : 19.04.2011 15:23 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ihan vaan tollein laitoin ite
![]() Eikä mitään loppuputkia, ei viheltäny eikä humpaillut paineet vaan hyvin toimi kiinan säädin.. 0.4 - 1.6 sai säätöalueen.. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
mulla ei toiminu ollenkaa tuo säädin
teollisuus säädettävä varo/rajapaine venttiili toimii kuin unelma ja helppo asentaa.tossa vielä oikea oppinen kytkentä kiinteälle hukkaportille.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Noista säätöventtiileistä saattaa tippua tippa tai pari mustaa oljyä, joten
minä ainakin kääntäsin tuon "ulostulon" letkulla jonnekkin vähemmän häiritsevään paikkaan. |
|
#11
|
||||
|
||||
jeps...
Tuosta on helppo tuupata letkua konehuoneen puolelle "huohottamaan", muutenkin kulmaa käännettävä loivemmaksi ettei ole letku noin tiukalla ja näkee säätimen paremmin, mutta kelit viileni joten metsätyöt kutsui taas...
ehkä sit joskus pääsee ropaamaan loppuun tuonkin härtsvilin...
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Hoi. Mites, ottaako vettä ton ``huohotin´´ letkun kautta?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
|
#13
|
||||
|
||||
|
jos moottori pyörii niin melko epätodennäköstä tuo veden hörppiminen on mutta saattaa se onnistuakkin. Aina varmempi jos pistää sinne ahtimen imu puolelle.
Kyllä se rupeli siellä sen verran ilmaa kuitenki liikuttaa vaikka tyhjä käynnillä moottori pyöriikin. Joku tuossa aijemmin ehdotti säädettävää varo venttiiliä. Niin eikös tuollainen karkuuta pakokaasuja liian aikaisin pois hukka portin kautta? Nyt kun ahto paineet lähtee nousemaan aukeaa hukka portti samalla tavalla kuin alunperinkin tiettyyn pisteeseen asti ja siitä eteen päin pakopaine on ainoa mikä hukka porttia pääsee aukomaan entisestään. Jos taas käyttää tuollaista "bleedaus" systeemiä tai virittelee jäykempää jousta hukkaportin kellolle tai säätää vartta lyhemmäksi jne. niin hukka portti aukeaa myöhemmin ja siitä johtuen moottori vetääkin paremmin. Olen törmännyt tapauksiin, että tuolla bleedauksella ei saa painetta säädettyä halutulla tavalla, esim. omassa autossani. Minulla on bilteman erillinen hukkaportti ja siihen lisäsin jousen ja vieläkään ei paineet miellyttänyt niin laitoin bleedauksen lisäksi ja en saanut säädettyä paineita mieleiseksi vieläkään, koska pakopaine aukoi hukkaporttia liian aikaiseen. Aikani pähkäiltyä ja laitoin toiselle puolelle hukkaportin kalvoa vastapaineen. biltemalta ostin tuollaisen paineilma käyttöön tarkoitetun paineen säätimen ja sen perään vastaventtiilin ja siitä linja tuonne vastapaine puolelle. Tuo vastapaine toimii hyvin lisä jousena ja vaikka se jostain välistä pääsisikin vuotamaan pois tulee paineet takaisin heti kun käyttää ahtopaineet tapissaan. Tuonne hukkaporttia aukovalle puolelle menee normaalisti ahtopaineet. Tuota vastapainettä säätämällä saa ahdot muokattua tarkasti ja on helppo säätää. Eikä tule mitään ohi virtauksia eikä hörpi vettä mistään, koska ei ole yhteyttä ulko ilmaan. Meni aika reilusti OT puolelle mutta pahoittelen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Toyota Hilux 4x4 2.4D -90 PROJEKTI | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.02.2008 14:38 | |
| Jeep Cherokee jarruongelmia IKUINEN TAKUU !!!!!! | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 01.12.2006 12:13 |
| Hilux evo projekti | Mutamies | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.05.2005 21:18 |
| M:hilux projekti | O/M/V Muut | 0 | 04.12.2004 18:35 | |
| M hilux offi projekti | O/M/V Muut | 9 | 16.10.2004 20:15 | |