![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä minä oon ainakin yhden renkaan 'pulautettua' takaisin vanteelle, kun oli tuommoinen säiliö kompuran jatkeena. 6bar painetta ja olisko 10l säiliö ollut. Sen verran tuli kerralla ilmaa/painetta, että riitti painamaan renkaan takas vanteelle. Pelkällä kompuralla ei olis onnistunut. Ja kokeiltiin myös 'tussauttaa' rengas vanteelle spraylla ja tulitikulla, mut saatiin vaan kumi palamaan kun ei ollut tarpeeksi hätästä ainetta pullossa. ![]() Renkaantäytössähän on sit eri tilanne.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Monenlaisia.
Juu,on kokkeiltu ja toimii. Ykx homma mikä kannattaa tarkistaa on säiliön paine kestävyys,ponneaineita on ollu ties minkälaisia ja semmosia sammuttimia mis on erillinen säiliö kaasulle joten se varsinainen jauhe/vaahtosäiliö ei olekaan PAINE säiliö eli ei kestä periaatteessa painetta. Niissähän on kyl monesti stanssattuna jotain tietoja paineista ja koeponnistuksista. Toki hypistellessäkin huomaa kestääkö vai ei,ne vanhimmathan voi olla ruosteessakin niin et ei oo takeita kestosta,enkä oo kuullu et ois säiliö koskaan räjähtäny niinku dynamiitilla vaan joku nippa tms. lähtee ensinnä. Tarkkana,sano norsu ku hiirtä nu...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tällä viikolla juuri värkkäsin vanhan 2 kg Glorian kanssa, se oli tarkastettu viimeksi vuonna 1987.
Painemittarin oli punaisella, eikä siellä mitään painetta ollutkaan. Tämän jauhe sammuttimen käyttöpaine on 15 bar. Messinkiosasta löytyy tavallinen renkaan täyttö venttiili, joten laskin siitä 8 bar sisään. Sitten menin ulos suihkimaan jauhot keväthangille. ![]() Messinki osa, joka on ruuvattu pulloon, ja jossa kaikki muukin on kiinni, on tässä mallissa varustettu metrisillä hienokierteillä. Gloriahan on saksalainen, joten ei tuumaisia tässä. Kierteitä löytyi 34x1.5, 16x1.5, ja 10x1 mm. Nuo kaksi pienempää ovat yleisiä eurooppalaisia metrisiä putkikierteitä, niitä löytyy esim moottoreista. Putsasin säiliön puhtaaksi, ja maalasin sen varmuuden vuoksi harmaaksi. Ettei kukaan yritä sammuttaa liekkejä öljyllä. Tällä on tarkoitus meinaan suorittaa painevoitelua detroit dieseliin. Saan voideltua laakerit ja muut uudella puhtaalla öljyllä ennen käynnistystä. Kahva liipasin jäi pois, ja tukin sen reiän. Letkun tilalle tuli 6mm sisä mitalla oleva letku, joka on kiinni pikaliittimellä "sammuttimessa". Öljyä säiliöön, letku kiinni DD:hen, ja painettä säiliöön. Eiköhän se öljy lähde luikertelemaan pitkin öljy kanavia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
painepullo vanhasta sammuttimesta | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 13.01.2014 17:21 |
Myydään Painesäiliö 2 m2 | Mutamies | O/M/V Muut | 4 | 18.11.2010 21:31 |
Sammuttimesta paineastia??? | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 05.09.2007 12:37 |
Sammuttimesta painesäiliö | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.03.2007 14:57 |
Vanhasta sammuttimesta paineilmasäiliö? | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.07.2005 17:12 |