Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2011, 11:10
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

[quote=Jare;746231]Luokkajako mielestäni voisi alkuun olla melko yksinkertaisesti vai rengaskokoon liittyvä.
Sit molemmissa luokissa samat turvavarusteet ja ääni rajoitukset. Omasta mielestäni jos kisaa ajetaan ja vähänkään tosissaan ja nopeuttakin on mukana edes hieman (esim savimäen ylitys pariin kertaan kelloa vastaan??), niin 6-pisteen turvakehikko, kuppipenkit, nelipistevyöt, sivuverkko ovi/ikkuna-aukossa tai käsiremmit olis minimi vaatimus....kypärät tietysti myös,. kuten toimivat jarrut ja toimiva ohjaus.




Rata on pieni ja mahdollisimman vähälukuinen luokkajako toimii paremmin. Tätä kannatamme.

Jos ainoa syy vaatia tuon tason varustelua autoilta on se savikasa, se tullaan jyräämään maan tasalle!
Nämä halutaan pitää kisoina joihin mahdollisimman monella olisi mahdollisuus osallistua. Sen vuoksi pitää miettiä millainen sen kasan tulee olla jotta kevyemmälläkin turvavarustelulla osallistuminen olisi sallittavaa. Tosin minimissäänkin jonkinlaiset kaaret, turvavyöt ja kypärä ovat ehdottoman pakollisia.

Mitä tulee esittämäämme ajatukseen siitä että molempia kilpailuja, eli savea ja triallia ajettaisiin samaan aikaan, siitä ollaan valmiita ottamaan ideoita vastaan. Aika on aina asettanut rajat kaikille kisoille ja tuota mallia tarjoamme lähinnä sen vuoksi kun kisat eivät saisi kestää kuin n. 11.00 - 17.00 välisen ajan.
Jos porukka haluaa savettaa autonsa vasta kun on ajanut triallin, sitten pitää trial osuuksia vähentää tai helpontaa jotta aika riittää.

Kommentoikaa nyt. Toinen vaihtoehto että tappelemme näistä ohjaajakokouksessa. Me ollaan avoimia kaikille ideoille mutta toteuttamaan pystymme sen mihin rahkeet riittävät.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2011, 16:17
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Nämä halutaan pitää kisoina joihin mahdollisimman monella olisi mahdollisuus osallistua. Sen vuoksi pitää miettiä millainen sen kasan tulee olla jotta kevyemmälläkin turvavarustelulla osallistuminen olisi sallittavaa. Tosin minimissäänkin jonkinlaiset kaaret, turvavyöt ja kypärä ovat ehdottoman pakollisia.

Kommentoikaa nyt. Toinen vaihtoehto että tappelemme näistä ohjaajakokouksessa. Me ollaan avoimia kaikille ideoille mutta toteuttamaan pystymme sen mihin rahkeet riittävät.
Vois tietty muutkii kommentoida......


Joo mutta siis noi kaaret nyt lähinnä olis aikalailla tärkeät yhdistettynä kunnon vöihin ja penkkiin. Ei meinaan tuokaan kaato tuossa videon alkupuolella näytä kovin kummoiselta, mutta aika littanaks menee silti. Ja jos tohon ajatellaan skenaario, että se lähteekin kaatuun sieltä savikukkulan huipulta, niin voi mennä vielä paljon enemmänkin kasaan......ja tätä julkisuutta ei varmaankaan haluta?
http://www.youtube.com/watch?v=QLzm7QycSAs&NR=1

Videon loppupuolella voi todeta, ettei ollu kaverin jousitus vissiin ihan kohdalleen säädetty, jos mielii tuollaisia hyppyjä tehdä


Heitelkääs nyt joku tapahtumasta kiinnostunut kilpailun säännöt pöytään, niin päästään hienosäätään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2011, 17:38
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Asemapiirros


Tässä lupaa varten piirtämäni asemapiirros. En ole mikään insinööri ja piiruksen mittasuhteet ovat mitä sattuu. Itse piirretty kuva joka tapauksessa riitti lähinnä suurin piirtein hahmottamaan miten ko. alue käytetään.

Alue on 1,5 ha ilman tuota alareunassa näkyvää parkkipaikkaa. Parkkipaikan kanssa hieman alle 2,0 ha.

Piirustukseen on saviosuus piirretty kokonaan sen vuoksi että se on jo karkeasti rakennettu. Trial osuus on tyhjä kun sen tarkkaa sisältöä ei vielä tuossa vaiheessa tiedetty.

Piirustus on mittasuhteiltaan liian "laiha". Eli esim. yleisölle tarkoitettu keskualue on käytännössä huomattavasti leveämpi. Isossa maailmassa ei varmaankaan kelpuuteta tällaista asemapiiroksen irvikuvaa, mutta maaseudulla tuntuu olevan eri meininki.



Yleisön ajoneuvot ohjataan viereiselle pellolle. Yleisö tulee alueelle jalkaisin. Yleisöalue tullaan siimoilla rajaamaan keskualueelle josta on hyvä näköala joka suuntaan. Tällä tavalla minimoidaan ikäviä kontakteja kilpa-ajoneuvojen ja yleisön välillä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2011, 19:45
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Projekti etenee tauon jälkeen...


Pitkästä aikaa on ilo kertoa että projektimme etenee tauon jälkeen. Nyt on takana ikävät lupa-asiat ja kevään odotus. Eikun hihat heilumaan.

Ja heiluneet ne Ossilla onkin aina iltaisin päivän päätteeksi. Kuttulandian metsän siimeksistä on kuulunut moottorisahan pärinää ja Willen pörinää. Tuohon tukkien pois viemiseen Ossilla oli monenlaisia visioita, mutta kun tarve on väliaikainen ja pieni, lopulta hän päätyi leikkimään Willellä.





Näkymää metsiköstä radalle päin. Pelto on vielä pehmeä eikä kanna kuormaajan painoa.



Sähkötolpista on saatu sitova kauppa aikaiseksi, joten ne metsästä tulevat muutamat suuremmat tukit allekirjoittanut pilkkoo klapeiksi samalla kun muutenkin joka vuotista klappisavottaani teen. Hyvä näin, sillä kyllä sähkötolppa maatuvan normi puunrungon voittaa radan rakennusaineena.

Jare on useaan otteeseen kaipaillut spooriajo videota ja sen toteutuksessa olemme onnistuneet venkoilemaan loppuun asti. Kevät tuli ja mitään kunnon videota ei saatu aikaiseksi. Jos spoori ei ole ollut kova, se on ollut jäässä. Tässä pari pätkää alkukeväältä. Elimme vahvassa luulossa että Mitsu uppoaisi edes vähän, mutta pohja oli kauttaaltaan jäässä. Oli kuulemma erittäin tasainen ajopinta veden alla. Uusintaa voisi yrittää vapun jälkeen. Josko sitten pohja olisi edes hieman niljakas. Tämä ei ollut mikään lupaus vaan toteamus.



__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2011, 09:25
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Hauskan näköistä tuo veneily, mutta öljynvaihdot joka paikkaan tuollasen jälkeen on aika tylsää hommaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2011, 07:54
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hyvän näköiset videot!!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.05.2011, 20:10
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Smile

Uusi rataosuus hahmossa, testiajo suoritettu


Kuttulandiassa on hihat heilunut yhdellä miehellä koko päivän. Uusi rataosuus hahmossa ja koeajokin suoritettu...


Palataan kuitenkin päivän alkuun. Radanrakentaja käyttää vapaapäivänsä kuinkas muutenkaan kuin rataa rakentaen. Aamulla alkoi kaivinkone pitämään tuttua jurnutustaan:


Tästä lähti alkuun uuden rataosuuden kaivaminen.

Välillä pauhasi moottorisaha. Huom. tämä kuva sisältää vakavia turvallisuuden laiminlyömiseen liittyviä yksityiskohtia ja ei siten sovi opetuskäyttöön!


Radalta poistutaan kilpa-autoilla tästä kohtaa. Lyhyt ajo Pellonperäntietä ja varikkoalueelle. Koska tämä rata on tuon tien viimeisessä osoitteessa, liittymiskohta radan ja tien välille tehdään niin että tuolla osuudella ei enää ole naapureilla tarvetta ajaa. Heidän risteyksensä on jo ennen tätä kohtaa. Samoin katselijatkin jättävät autonsa parkkipaikalle, johon käännytään ennen tätä kohtaa, joten kohtaamiset kilpa-autojen ja tien muiden käyttäjien kanssa on minimoitu.

Tässä niitä nyt on, sähkötolppia täyspitkänä ja vähän pätkänäkin:


Talvella tutkein www.ympäristo.fi sivuilta sitä miten pahan ympäristörikoksen teemme käyttämällä näitä radan rakentamisessa. Totuus on että emme tee rikosta ollenkaan. Siellä sanotaan selvästi että CCA kyllästettyjä puupylväitä saa käyttää vain rakenteissa, jotka ovat pysyvässä kosketuksessa maahan tai veteen, sekä silloissa, kaiteissa ja muissa vastaavissa turvallisuusrakenteissa. Muu käyttö on kielletty. Tässä lause joka ehkä aikaansai syksyllä turhaa keskustelua: CCA kyllästettyä puuta ei saa käyttää asuinalueilla, kotitalouksissa eikä merivedessä. Tosin tämä kohta taas estäisi käytön, sillä CCA-KYLLÄSTETTYJÄ PYLVÄITÄ EI SAA KÄYTTÄÄ LEIKKIVÄLINEISSÄ EIKÄ LEIKKIKENTILLÄ!

Iltapäivällä uusi rataosuus näytti tältä:


Koeajoon ei löytynyt muuta autoa kuin Talvisodan jäljiltä vajaakuntoinen Rokkari. Vappuparaatiajo pintakaasulla vielä onnistui mutta tässä savikanjonissa ajelu olikin jo täyttä tuskaa. Hölmöä tietenkin kiusata konevikaista autoa mutta hölmöähän tää meidän kaikki touhu muutenkin on.

Niin ja tähän se hauskuus päättyi:


Hieman korjailua kaivinkoneella ja uusi testiajo.

Metsään on myös alkanut hahmottumaan ajouomia.


Mitähän tuo tolppa tekee tuossa? Selviää ehkä lähiaikoina.


Että tällaista meillä Vampulassa.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto

Viimeksi muokannut Picu : 04.05.2011 20:22 Perustelu: poistettu video
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Rata BMW elhapero O/M/V Ajoneuvot 2 04.12.2009 22:07
Rata Camaro -67 O/M/V Muut 2 24.08.2005 06:55
Lahden rata? Tapahtumat 6 22.10.2003 09:51
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 Tron Yleiset 0 19.09.2002 07:28
Rata-ajot ?? ZR1 Yleiset 0 20.03.2002 14:37


Sivu luotu: 10:01 (GMT +2).