![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Mä käsittelin rempan yhteydessä Hiluxin takajousipakan lehdet sitruunahapolla, putsasin ne vedellä, kuivasin kosanilla ja päälle levitin pensselillä Zinga nimistä ainetta 10 kilon pöntöstä. Laiton lehdet sopivan paksuiseen ja pituiseen muoviputkeen, jonka pohja oli suljettu. Sinne kaadoin sitruunahappoa ja liuos on edelleen kanistereissa tallessa. Veden lämpö vaikutti selvästi käsittelyn nopeuteen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ainetta kauppaa ainakin www.laspek.com
Toreilla kiertelee hyviä vinkkejä saanut herralta kuinka käyttää aineita itse olen jotain pultteja plus pyörän osia vedellyt tuolla sitruunalla mutta fosforilla on melkein koko jeeppi jo käyty läpi ja hyvää ainetta sinänsä kun voi rauhassa poistaa ruosteet ja ei ala uudestaan ruostumaan ja tehokkaampaa kuin sitruuna jo parissa tunissa ruoste pois ja suojakalvo päällä toki kalliimpaa ainettahan tuo on mutta ei halvalla hyvää saa |
|
|
||||
|
||||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|||
|
|||
|
Melassi ei oo kiireisen hommaa. Mulla oli kesällä jarrukilvet ja jotain muuta kilkettä pari-kolme kuukautta melassissa muhimassa ja kyllähän ne vähä ruosteesta puhistui mutta ei niistä uusia tullu. Ois varmaan pitäny jaksaa muutaman viikon välein ottaa pois, pestä, vähä rapsutella ja heittää takasi saaviin.
Monella muulla konstilla saa varmaan nopeemmin ja parempaa jälkeä. Ps. Jos joku täkäläinen tarvii 17 litraa melassia jollekki otukselle tarjoiltavaksi nii saa käydä hakemassa
|
|
|
||||
|
||||
|
Puuilossa näytti olevan sitruunahappoa 24,90e/4,8kg
SITRUUNAHAPPO |