![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Omasta mielestä ei kannata laittaa isompia kuin 31" jos meinaa ihan ajella sillä autolla. Silloin se jaksaa vielä mennä 120km/h jos on kunnossa, eikä kulutus vielä ole ihan mahdoton. Kaikki kestää aikansa, jos on tarkoitus tehdä offiautoa niin valitse suosista joku riskimpi kampe. Käyttöautona Nismo toimii ihan ok, pienin varauksin tosin. Kaverilla saattaisi olla myynnissä -90 2.5D (TD25) missä on harvinaisen hyvät paperit: 2+2 paikkainen pakettiauto ja vetopaino 3400kg! Mätävikaa on, kone/vaihteistot kunnossa..
|
#2
|
|||
|
|||
![]() King Cap
Vajaan kymmenen vuoden kokemuksella, voin yhtyä kommenttiin, että laiska ku perhana. Korroosiota on jonkin verran taka runkopalkeissa. Automaattilukot tietenkin heti pois ja manuaalit tilalle. Kyseessä on TD25 kone ilman turboa. Renkaat on normikokoiset karkeammalla kuviolla. Maastossa tosi hyvä. 110km/h vauhdissa meteli hytissä on korvia huumaava ja tuntuu kuin musta kanki haluaisi tulla kyljestä ulos. Vaihdelaatikosta menee vitonen, jos vedättää kuormaa. Nelonen silmään ja sitten kyllä kestää ajaa mutkatonta tietä näkymättömiin. Vaihdeloota oli jo vaihdettu kertaalleen kun hankin pelin. Sen huomaa, jos sisämattoon on tehty viillot kepin molemmille puolille.
Varmaan oli tiedossa nuo jo, mutta kuitenkin. Startti meni rikki ja sellainen on nyt hakusessa, ei sattuis kellään oleen nurkissa. Ostan pois. Muutenhan se on ollu luottopeli. Turbolliset vehkeet on tietenkin oma juttunsa, mutta tämä on sellaisen rauhallisen sällin kulkuvehe. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Käyttäjäst kii toi vaihteiston hajoominen... Ja sit et mitä öljyä sisällä jne... Itellä kaksi D21 korista nelikkoo... Toisessa mittarissa 256tkm (ite siit ajanut 100tkm)... Ja tosessa mittarissa 430tkm... Vähemmän ajetussa mulle tullessa kakkosensyncro vähän rusahteli... Korjaanut ku tiputti öljyt ulos ja pisti GL-5:set, eli 75W-90 sisään... Ei mitään vikaa oo ollu... Enempi ajetussa on kone vaihdettu ennen mulle tuloo, kun kakkoselta kilahti laakerit öljynpuutteesta... Alipaienpumpun paluunletku laturin vaihon yhteydessä jäänyt löysälle ja öljyt pihalle... Paluu tossa kakkosen kaulankohilla... Siin on kertaalleen laatikko ainakin laakeroitu ja se pakin ratas sit vaihdettu kait... Silikoonia tiivisteiden tilalla... Pelaa, ja saa välissä sikaa kumpanenkin... Voimanlähteet ovat sit kummassakin TD25:set... Ja kohta TDIc sitten, jahka saan itestä irti et vaihdan syöttöpumpun ja laitan ahtimet kaveriksi...
Startti vois löytyy, jos sopivasti saa valuttaa... Millasessa kunnossa entinen on sitten? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
velipojalla oli nissani bensakoneella. Murrokset ei kestänyt kovinkaan hyvin 35 palloilla. Söi bensaa vissii 18 litraa. En muista tarkkaa mutta kumminkin tooosi paljon. Normi tiellä ihan ok ajaa mutta aika laiska...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse en ole omistanu, mutta lähi sukulainen omisti sellaisen... joku 3-400 tuhatta ajettu, eiiikä ollu voimansiirossa vikaa. (aika pienet mudterrainit) Mut, tiedän kolme tapausta joissa on laatikko menny siinä 300 tuhannen kohalla.. (sehän riippuu joskus kuskista). Mutta kyllähän sellainen kävisi..
![]() Ps. Onko patrollissa sama laatikko? ei varmaan? ![]()
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Miettitty on...
Ps. Onko patrollissa sama laatikko? ei varmaan?
![]() Itekkin miettinyt et onko ja koittanut selvittää kiinnityspulttienkin väliä... Ainakin etuvedon lähtö on eri kylellä, että onko jakolaatikot vaihtokelposia sit keskenään... GR:n vaihteistostahan siis nyt on kyse. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai nuo ajamalla lopu..
Terveisin liki kymmenen vuotta kinkäpeillä, siksi monikossa kun vasta toista viedään ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuosta vetopainosta mahollista saada otteesta kopiota?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
tevehdys. Ajattelin ihan näin ajankulun vuoksi kirjoitella. itsellä -86 kingi sd25 koneella alla 33/12,5 tierenkaat ja kulkee sen 106km/h tasasella navin mukaan, kulutus pyörii siinä 10-12l/100km. Etupään osat on tietenkin heiveröisempiä kuin jäykkä akselisessa mutta kait ne jotain kestää nekin. Joitain osia varaosa autosta löytynee jos tarvis niin viestiä tulemaan..
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei ne kaikki oo kovia ruostumaan, itellä 88`vm ja ainoot ruosteet on takalaidassa. Ja itellä ainaki kestäny kaikki paikat vaikka o ollu 33" alla ja onhan se maailman paras auto ajaa tiellä!!!
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Piti sitten hommata tunnukset tänne kun saattaisi olla ensimmäisen metsäänkin menevän auton hankinta edessä. 80-luvun lopun nissanin pick-upit kiinnostais kovasti, mitä tuosta osaisi katella ennenkuin ostaa? Miten noiden runkopalkkien kunnon saa tutkittua ja mitkä on arimmat paikat? Ei oikeen ole kokemusta nelikoista, vajaavetoisista tiedän jotain.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin kahta takimmaisia poikittaispalkkeja kannattaa kattoa, mätänee monesti sieltä. Menee auton alle ja tökkii rengasraudalla runkoa niin näkeepi missä on ruostetta jos on. Myös eturenkaan etupuolella oleva korinkannatin kannattaa tarkistaa
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ja sit ohjaamon takapään korvakkeet pohjassa... Niistä myös pehmenee aika helposti, jos ei oo muistettu hoitaa ennen.
Tankin kohdalta runkopalkki pehmenee, kun sieltä ei kura ja lika pääse posi ku on ahdas väli... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
Myyty Nissan King Cab 2,5D 400€!!!! | Gravedigger | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.07.2010 15:16 |
Myydään Nissan king gap | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 08:02 |
M: Nissan King Cap 4x4 -90 | O/M/V Muut | 1 | 26.07.2005 14:35 | |
Nissan King Cap 90 4x4??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 03.02.2005 11:49 |