![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tahtovat olla herkkiä ruostumaan pelleiltään, eikä voimansiirto tykkää liian isoista renkaista ![]() Issellä käytössä vm. -97 Nissan King Cab, kyllä sillä perusajot ajelee ja lavalla hyvä kuljettaa tavaraa ja lavan pintakin kestää jos on muovikaukalo. Laiskojahan nää on, itellä on tuo TD25 konneella oleva, ilman turboo. Niitä on olemassa SD23, SD25 ja TD25 koneella olevia, harvinaisempia ovat tämän D21 korimallin turbolliset TD25TI koneet!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#2
|
||||
|
||||
![]() nissan
juu pellit ei oikeastaan haittaisi mutta toi voiman siirto arvelutta tarkoitus olis ostaa het 33 12.5 tuumaset mutikat
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minulla on ollut muutaman vuoden -89 KC 4x4 diesel, joten jotain ehkä tiedän, elikkä yleensä tosi mätiä, vaikka runkopalkit näyttää hyviltä niin sisällä ruoste muhii...
Lavakaukalon alla voi lava olla kadonnut, ostaessa kannattaa olla tarkkana. Kytkin on jotenkin alamittainen ja alkaa luistamaan helposti isoilla pyörillä/kovalla käytöllä. Viitosvaihe hukkuu helposti, eli lukitusmutteri löystyy ja ratas pääsee karkuun, jos vitonen pomppii vedossa/moottorijarrutuksessa, niin ongelma on jo alkanut, helppo korjata kiristämällä, mutta loota on suht ikävä ottaa pois ja TODELLA painava. Melko laiska, mutta mihinkäs valmiissa maailmassa kiire on. Yleensä halpa hankkia, joten metsäkäytössä ei tarvi sääliä.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ostin kuukausi sitte 4x4 -89 td25 koneella olevan kinkun. Alle laitoin 33'' kumit niin huippunopeus on sellanen pääle 80km/h myötätuulessa
![]() Ei ollenkaan paha ajaa tienpäällä eikä vähän huonommallakaan tiellä ja rengasmelu ei ole kovin kauhia. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Omasta mielestä ei kannata laittaa isompia kuin 31" jos meinaa ihan ajella sillä autolla. Silloin se jaksaa vielä mennä 120km/h jos on kunnossa, eikä kulutus vielä ole ihan mahdoton. Kaikki kestää aikansa, jos on tarkoitus tehdä offiautoa niin valitse suosista joku riskimpi kampe. Käyttöautona Nismo toimii ihan ok, pienin varauksin tosin.
Kaverilla saattaisi olla myynnissä -90 2.5D (TD25) missä on harvinaisen hyvät paperit: 2+2 paikkainen pakettiauto ja vetopaino 3400kg! Mätävikaa on, kone/vaihteistot kunnossa.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() King Cap
Vajaan kymmenen vuoden kokemuksella, voin yhtyä kommenttiin, että laiska ku perhana. Korroosiota on jonkin verran taka runkopalkeissa. Automaattilukot tietenkin heti pois ja manuaalit tilalle. Kyseessä on TD25 kone ilman turboa. Renkaat on normikokoiset karkeammalla kuviolla. Maastossa tosi hyvä. 110km/h vauhdissa meteli hytissä on korvia huumaava ja tuntuu kuin musta kanki haluaisi tulla kyljestä ulos. Vaihdelaatikosta menee vitonen, jos vedättää kuormaa. Nelonen silmään ja sitten kyllä kestää ajaa mutkatonta tietä näkymättömiin. Vaihdeloota oli jo vaihdettu kertaalleen kun hankin pelin. Sen huomaa, jos sisämattoon on tehty viillot kepin molemmille puolille.
Varmaan oli tiedossa nuo jo, mutta kuitenkin. Startti meni rikki ja sellainen on nyt hakusessa, ei sattuis kellään oleen nurkissa. Ostan pois. Muutenhan se on ollu luottopeli. Turbolliset vehkeet on tietenkin oma juttunsa, mutta tämä on sellaisen rauhallisen sällin kulkuvehe. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käyttäjäst kii toi vaihteiston hajoominen... Ja sit et mitä öljyä sisällä jne... Itellä kaksi D21 korista nelikkoo... Toisessa mittarissa 256tkm (ite siit ajanut 100tkm)... Ja tosessa mittarissa 430tkm... Vähemmän ajetussa mulle tullessa kakkosensyncro vähän rusahteli... Korjaanut ku tiputti öljyt ulos ja pisti GL-5:set, eli 75W-90 sisään... Ei mitään vikaa oo ollu... Enempi ajetussa on kone vaihdettu ennen mulle tuloo, kun kakkoselta kilahti laakerit öljynpuutteesta... Alipaienpumpun paluunletku laturin vaihon yhteydessä jäänyt löysälle ja öljyt pihalle... Paluu tossa kakkosen kaulankohilla... Siin on kertaalleen laatikko ainakin laakeroitu ja se pakin ratas sit vaihdettu kait... Silikoonia tiivisteiden tilalla... Pelaa, ja saa välissä sikaa kumpanenkin... Voimanlähteet ovat sit kummassakin TD25:set... Ja kohta TDIc sitten, jahka saan itestä irti et vaihdan syöttöpumpun ja laitan ahtimet kaveriksi...
Startti vois löytyy, jos sopivasti saa valuttaa... Millasessa kunnossa entinen on sitten? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
velipojalla oli nissani bensakoneella. Murrokset ei kestänyt kovinkaan hyvin 35 palloilla. Söi bensaa vissii 18 litraa. En muista tarkkaa mutta kumminkin tooosi paljon. Normi tiellä ihan ok ajaa mutta aika laiska...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuosta vetopainosta mahollista saada otteesta kopiota?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
tevehdys. Ajattelin ihan näin ajankulun vuoksi kirjoitella. itsellä -86 kingi sd25 koneella alla 33/12,5 tierenkaat ja kulkee sen 106km/h tasasella navin mukaan, kulutus pyörii siinä 10-12l/100km. Etupään osat on tietenkin heiveröisempiä kuin jäykkä akselisessa mutta kait ne jotain kestää nekin. Joitain osia varaosa autosta löytynee jos tarvis niin viestiä tulemaan..
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei ne kaikki oo kovia ruostumaan, itellä 88`vm ja ainoot ruosteet on takalaidassa. Ja itellä ainaki kestäny kaikki paikat vaikka o ollu 33" alla ja onhan se maailman paras auto ajaa tiellä!!!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
Myyty Nissan King Cab 2,5D 400€!!!! | Gravedigger | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.07.2010 15:16 |
Myydään Nissan king gap | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 08:02 |
M: Nissan King Cap 4x4 -90 | O/M/V Muut | 1 | 26.07.2005 14:35 | |
Nissan King Cap 90 4x4??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 03.02.2005 11:49 |