Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2011, 19:39
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

jep, tuo egr on kyllä varsinainen maailman pelastaja perkele! saa kyllä paikat aika kaameaan kuntoon, väliin tulee eteen imukanavia joista tuskin saa lyijykynää mahtumaan kun ovat niin umpeen muurautuneita!
sentään suomessa ei mitata nox päästöjä niin egr tulppaus ei vaikuta kuin positiivisesti jos se vaan n mahdollista suorittaa!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2011, 20:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Juuri näin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2011, 20:37
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Tässä ensinäkymää


Imusarjan sisäpuoli samaa paskaa


Konehuone from hell


Jos toi eegeeärrän keksijä saadaan joskus giljotiiniin, niin tulen henkilökohtaisesti vetämään laukaisimesta

Autolla ajettu 180 k ja huollettu ajallaan... Huomenna ruiskuputkia irrottamaan jos sais ton paskaläjän vihdoin irtoomaan. VITTU
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2011, 22:45
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Kummisedän 320CDI mese oli 500tkm ajomäärän aikana kolme kertaa Veholla imusarjan puhdistuksessa, kun meni niin tukkoon että ei oikein tahtonut kulkea. Kolmannella kerralla oli tainnut olla Vehon pojilla vähän isot työkalut, kun huollosta ilmoitettiin että saat auton vasta huomenna, kun imusarja meni halki ja pitää vaihtaa uusi.

Vaggi laisilla ja muissakin, joissa on Bosch ohjainlaite tai joku muu joista softamiehet jotain ymmärtää, ei ole EGR:n poisto mikään ongelma, koska se poistetaan myös softasta. Tämän jälkeen siitä ei tule mitään vikailmoituksia tai vastaavaa, eikä tarvi tulpata, kun EGR:lle ei enää tule käskyä avautua.

Edellisestä autosta vaihdoin egr:n tiivisteen umpilaippaan ja ohjausletkuun laakerin kuula sisälle. Ja toisesta autosta, joka oli vaggilainen se poistettiin softasta ja tulppa tuli silti laitettua egr:n laippaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2011, 23:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Arkikulkine eli mersu c200cdi -99 240tkm on vähän kärsinyt egr-vaivaa, tuntuu menevän venttiili jotenkin jumiin ja tyhjäkäynti muuttuu hassuksi. Venttiili käteen ja puoli pulloa liotinta auttoi ekalla kerralla muutamaksi viikoksi ja toisen kerran jälkeen on toiminut puoli vuotta. Voi olla että lämpimillä keleillä taas temppuilee. Sähköventtiili avaa alipainelinjan ja alipaine avaa egr-venttiilin, joten boksi ei tiedä suoraan aukeaako venttiili vai ei. Mutta jos alipainelinjan tai pakokaasukanavan tukkii, boksi on niin viisas että muiden antureiden kautta huomaa ettei venttiili aukea ja menee vikatilaan jossa vikavalo ei pala. Ja vikatila tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä ja muistaakseni vain ensimmäisen liikkelle lähdön jälkeen, jos ei päästä autoa tyhjäkäynnille vaan pitää kierrokset aina päälle 1000, toimii hienosti. Egr:stä ei pääse eroon ilman ohjelman vaihtoa, eikä millään viitsis tuohon ruostepommiin sijoittaa..
Ja imusarjaa ei ilmeisesti ole hirveän paljon vielä tukkinut, tosin tässä on vielä alumiininen imusarja ja uudemmissa muovinen jos jotain vaikuttaa. Ja tietty kaikkia seitsemääkymmentäviiittä (75) kilowattia käytetään säännöllisesti, joten ei pääse karstottumaan
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 24.02.2011 23:08
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2011, 23:25
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

ilmamassa mittari kertoo boksille egr:n toimivuuden, tietysti koneeseen menee vähemmän ilmaa sisälle kun takaisinkierrätys päällä ja jos ilmamassa ei muutu kun egr aktivoituu niin tulee vikakoodi.

metalliset imusarjat olen putsannut näin:
bensalla kunnon huljutus ja tulta perään, sen jälkeen hiiltynyt moska lähtee paineilmalla ja kopistelemalla sieltä suht helposti, kertokaa jos joku on vielä helpomman keinon keksinyt..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2011, 09:05
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Onko ilmamäärän muutos ainoo kontrolli? Läppäkotelon kyljessä näyttäs olevan joku anturi.

Niin joo ja eegeeärrän vaihdossa ei ole kuin puolen tunnin homma ja imusarjan puhdistus kahden päivän keikka...
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 25.02.2011 09:07
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Mitshbishi Pajero 3.2DID -00, lyhyt H_Nietu O/M/V Ajoneuvot 6 07.12.2009 20:26


Sivu luotu: 01:26 (GMT +2).