![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Akun korjaus
Lainaus:
Mutta akkua oli ladattu noin 600 kertaa ja se oli finaalissa. Näyttää olevan niin, että kun käyttää akkua muutaman kerran väärin, se on sen jälkeen entinen. Positiivista on se että ne akut ja koneet parantuu koko ajan mitä enemmän saadaan käyttökokemuksia. Uusia koneita on taas keväällä tulossa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ja hiii oppia tällekkin topicille....
Onkos tullut tietoa noista Makitan 18 v li-ion akkujen särkeentymisistä??? Itellä alkoi laturi herjaamaan että toinen akku on sökö vai tuliko sille vaan se 600´ latauskerta täyteen. Akussa on vielä virtaakin jäljellä ja 99.98 prosentin varmuudella ei ole laskettu koskaan kokonaan tyhjäksi. Vai onko siellä joku siru joka "särkee" sen akun kun takuu ajasta on kulunut sopivasti aikaa???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ostaa päräytin viime viikolla tuollaisen Makitan alumiinisalkun, jonka sisällä oli laturin ja taskulampun lisäksi 3kpl 10.8V litiumakkuja, näppärän kokoinen iskevä ruuvinväännin ja akkupora. Suurin kriteeri näille koneille oli sopiva koko ja helvetin hyvä vääntö kokoon nähden. Edellinen AEG BS14X oli asiansa ajava peli mahtavalla väännöllä, mutta liian isokokoinen meikäläisen hommiin, ja ruuvirätkytys puuttui, joten myin sen työkaverille joka tarvitsi puuhommiin vahvaa konetta.
Jaa miksi sitten päädyin makitaan, kun olisi ollut boschia, AEGta, DeWaltia ja vaikka sun mitä tarjolla? -Hinta. 239 euroa tuosta sarjasta ei mielestäni ollut todellakaan paha satunnaiseen käyttöön. Boschin sarja olisi maksanut 450 euroa samoilla vermeillä, waltteri 370 hujakoita ja AEG saman verran. -Koko. Ainoat vehkeet missä akku tuli kahvan sisään, ja oli tasapainoinen kädessä. Laitteet, jotka sopivat myös ahtaisiin paikkoihin ja ovat kevyitä. -Vääntö. Aivan mieletön vääntö kokoon nähden. -Laatukokemukset. Edellisessä työpaikassa oli kaksi makitan akkukonetta, joista toinen hajosi viimein kun sai tarpeeksi leikkuunestettä sisäänsä, tosin olivatkin jo melkein 6 vuotta vanhat koneet. 12 voltin nikkeliakuilla. Näillä tehtiin hommia joihin ne eivät olleet tarkoitettu, esim. M10 kierteitä tuli näillä väännettyä 25mm teräkseen, eivätkä olleet moksiskaan. Akut joutui uusimaan, mutta tilalle tuli todnäk kiinankopiot jotka hajosivat puolessa vuodessa. Näistä kolme neljästä meni takuuseen, ja tilalle oikeat Makitat, jotka kesti. Hankittiin myös kaksi uutta konetta, DeWalt lithiumakulla ja Panasonic litiumilla myöskin. Panasonic päästi savut ensimmäisten 8mm kierteiden teossa, vaikka piti olla tuplasti järeämpi kuin makitan entiset. DeWalt kesti kierteiden tekoa, mutta akkujen kesto oli todella heikkoa, loppui muutaman kierteen jälkeen. Nykyisessä työpaikassakin (joka on myös kuopion suurin), on yleisesti käytössä makitat, koska ne toimii ja kestää. Rest my case
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
|
#4
|
||||
|
||||
|
sjeeppillä kun on ilmeisesti kokemusta noista akkukoneista, osaatko sanoa mikä särkee noi uudet koneet? Esim. firmaan tuli puoli vuotta sitten nämä koneet http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 ja http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 . Molempia on ollut käytössä aikaisemminkin ja luotto ollut kohillaan, nyt vähän vaan ihmetyttää että molemmat uudet koneet samaan aikaan paskaks eikä vanhoja koneita ole saatu väkisinkään ajamalla loppuun (muuta kuin akut). Voiko tossa helvetin hienossa "iskutehon" säädössä olla se ongelma, vanhoissa rungoissahan sitä ei ole.. Onneks ei oo senttiäkään itellä kiinni mut jaksa sitä johtajan manailuakaan kuunnella kun 500e koneet ei kestä =) Mitä pakkanen tekee noille koneille?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mull on kasa noita 18v koneita ja ollu niihin tyytyväinen.
Noita makitan rikkinäisiä akkuja mul on 5kpl ja osa niistä on tosi uuden näköisiä (pengottu roskiksesta). Eli muakin kiinnostais akkujen elvytys.. Yhden akun olen itse purkanut liian tyhjäksi, jonka jälkeen ei enään suostunut lataamaan... Ehjiä akkuja onneksi löytyy vielä 6kpl. Yhtä rikkinäistä akkua koitin latailla 19v läppärin muuntajalla, mutta yön yli lataillessa muuntaja oli hajonnut ja akku samassa tilassa kuin aluksi. Jännite n.14v eli 2,8v/kenno jonka pitäis olla vielä ok.. Toki on voinut 1 tai 2 kennoa hajota kokonaan... Ennen mulla oli NI-MH akkuja. ko rikkouteneista akuista yleensä 1 kenno oli kuollut...
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Vähän Ulkona Topiikista.
Noin 10v vanhalla tiedolla/muistikuvilla: Noissa liittiuon akuissa pikkanen, ongelma: ne kehittää oikosulkutilassa yhden master ongelman: kun lämpötila nousee, ulosanto nousee, ja pöks! ja sen takia niissä on suojapiiri. (siis kennon ja kulutuksen välissä on elektroniikka) Nuo suojapiirit (monesti samassa paketissa) ottaa itseensä noissa yli/ali virta/jännite episodeissa. -> antakaa lataukseen tulevan akun lämmetä pöydällä +15c ja sikaäkkipurettu jäähtyä vaikkapa 1-2h, ja jos on kuuma, niin jääkapissa ![]() ja alle +0 asteista akkua ei kannata ladata. ja sama koskee NiMh, lämpöjen suhteen, ja varmin tappo on iskeä pakkasesta tyhjä akku laturiin. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Makitan laturi hoitanee(?) Homman eli jäähyttää akun,lämmityksestä en oo varma, ennen latausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
On muuten nuo Hitachin akkukoneet hintansa väärti, suosittelen. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
tänää hain uuden makitan 18 volttisen 400 eeron akkuporakoneen ja myyjä sanos että enää ei ole akku ongelmia näissä uusissa koneissa; latureiden, akkujen ja koneiden elektroniikkaa muutettu niin että ei pysty vetämään liian tyhjäksi ja kuumentumisen suojat koneista löytyy nyt myös. uudet koneet ja akut tunnistaa tähtimerkistä. ensituntumalta on paremman oloisia kuin 3-vuotta vanhat makitat...
__________________
Mouho Motorsport |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Kiillotuskone Makita tai vast. | timmy | O/M/V Muut | 3 | 18.02.2010 18:01 |
| M: Makita kulmahiomakone | sjeeppi | O/M/V Muut | 2 | 15.02.2008 08:10 |
| Power by MAKITA | sjeeppi | Chit-Chat | 18 | 10.04.2007 17:06 |
| O: Pajeron omistajan käsikirja (MYÖS KOPIOT) | jkholma | O/M/V Muut | 7 | 02.01.2007 21:54 |
| M:31/10,5/15 FEDIMAT(POKKERI KOPIOT) | pallero | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 26.10.2006 06:36 |