Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2011, 07:57
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Akun korjaus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Aika turhaa, mutta 2009/12 siis joulukuu oli ainakin tehty uusi akkumalli, en osaa sanoa koska se tuli markkinoille Suomeeen.
Mutta akkua oli ladattu noin 600 kertaa ja se oli finaalissa.
Näyttää olevan niin, että kun käyttää akkua muutaman kerran väärin, se on sen jälkeen entinen.
Positiivista on se että ne akut ja koneet parantuu koko ajan mitä enemmän saadaan käyttökokemuksia.
Uusia koneita on taas keväällä tulossa.

__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2011, 19:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Ja hiii oppia tällekkin topicille....

Onkos tullut tietoa noista Makitan 18 v li-ion akkujen särkeentymisistä???

Itellä alkoi laturi herjaamaan että toinen akku on sökö vai tuliko sille vaan se 600´ latauskerta täyteen.

Akussa on vielä virtaakin jäljellä ja 99.98 prosentin varmuudella ei ole laskettu koskaan kokonaan tyhjäksi.

Vai onko siellä joku siru joka "särkee" sen akun kun takuu ajasta on kulunut sopivasti aikaa???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2011, 15:16
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Ostaa päräytin viime viikolla tuollaisen Makitan alumiinisalkun, jonka sisällä oli laturin ja taskulampun lisäksi 3kpl 10.8V litiumakkuja, näppärän kokoinen iskevä ruuvinväännin ja akkupora. Suurin kriteeri näille koneille oli sopiva koko ja helvetin hyvä vääntö kokoon nähden. Edellinen AEG BS14X oli asiansa ajava peli mahtavalla väännöllä, mutta liian isokokoinen meikäläisen hommiin, ja ruuvirätkytys puuttui, joten myin sen työkaverille joka tarvitsi puuhommiin vahvaa konetta.

Jaa miksi sitten päädyin makitaan, kun olisi ollut boschia, AEGta, DeWaltia ja vaikka sun mitä tarjolla?

-Hinta.
239 euroa tuosta sarjasta ei mielestäni ollut todellakaan paha satunnaiseen käyttöön. Boschin sarja olisi maksanut 450 euroa samoilla vermeillä, waltteri 370 hujakoita ja AEG saman verran.

-Koko.
Ainoat vehkeet missä akku tuli kahvan sisään, ja oli tasapainoinen kädessä. Laitteet, jotka sopivat myös ahtaisiin paikkoihin ja ovat kevyitä.

-Vääntö.
Aivan mieletön vääntö kokoon nähden.

-Laatukokemukset.
Edellisessä työpaikassa oli kaksi makitan akkukonetta, joista toinen hajosi viimein kun sai tarpeeksi leikkuunestettä sisäänsä, tosin olivatkin jo melkein 6 vuotta vanhat koneet. 12 voltin nikkeliakuilla. Näillä tehtiin hommia joihin ne eivät olleet tarkoitettu, esim. M10 kierteitä tuli näillä väännettyä 25mm teräkseen, eivätkä olleet moksiskaan. Akut joutui uusimaan, mutta tilalle tuli todnäk kiinankopiot jotka hajosivat puolessa vuodessa. Näistä kolme neljästä meni takuuseen, ja tilalle oikeat Makitat, jotka kesti. Hankittiin myös kaksi uutta konetta, DeWalt lithiumakulla ja Panasonic litiumilla myöskin. Panasonic päästi savut ensimmäisten 8mm kierteiden teossa, vaikka piti olla tuplasti järeämpi kuin makitan entiset. DeWalt kesti kierteiden tekoa, mutta akkujen kesto oli todella heikkoa, loppui muutaman kierteen jälkeen.

Nykyisessä työpaikassakin (joka on myös kuopion suurin), on yleisesti käytössä makitat, koska ne toimii ja kestää.

Rest my case
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2011, 22:27
Tusse:n Avatar
Tusse Tusse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.11
Sijainti: Asikkala
Viestit: 83
Perusasetus

sjeeppillä kun on ilmeisesti kokemusta noista akkukoneista, osaatko sanoa mikä särkee noi uudet koneet? Esim. firmaan tuli puoli vuotta sitten nämä koneet http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 ja http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 . Molempia on ollut käytössä aikaisemminkin ja luotto ollut kohillaan, nyt vähän vaan ihmetyttää että molemmat uudet koneet samaan aikaan paskaks eikä vanhoja koneita ole saatu väkisinkään ajamalla loppuun (muuta kuin akut). Voiko tossa helvetin hienossa "iskutehon" säädössä olla se ongelma, vanhoissa rungoissahan sitä ei ole.. Onneks ei oo senttiäkään itellä kiinni mut jaksa sitä johtajan manailuakaan kuunnella kun 500e koneet ei kestä =) Mitä pakkanen tekee noille koneille?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2011, 12:24
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Mull on kasa noita 18v koneita ja ollu niihin tyytyväinen.

Noita makitan rikkinäisiä akkuja mul on 5kpl ja osa niistä on tosi uuden näköisiä (pengottu roskiksesta). Eli muakin kiinnostais akkujen elvytys.. Yhden akun olen itse purkanut liian tyhjäksi, jonka jälkeen ei enään suostunut lataamaan... Ehjiä akkuja onneksi löytyy vielä 6kpl.
Yhtä rikkinäistä akkua koitin latailla 19v läppärin muuntajalla, mutta yön yli lataillessa muuntaja oli hajonnut ja akku samassa tilassa kuin aluksi. Jännite n.14v eli 2,8v/kenno jonka pitäis olla vielä ok.. Toki on voinut 1 tai 2 kennoa hajota kokonaan...

Ennen mulla oli NI-MH akkuja. ko rikkouteneista akuista yleensä 1 kenno oli kuollut...
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.07.2011, 23:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vähän Ulkona Topiikista.

Noin 10v vanhalla tiedolla/muistikuvilla:

Noissa liittiuon akuissa pikkanen, ongelma: ne kehittää oikosulkutilassa yhden master ongelman: kun lämpötila nousee, ulosanto nousee, ja pöks!
ja sen takia niissä on suojapiiri. (siis kennon ja kulutuksen välissä on elektroniikka)

Nuo suojapiirit (monesti samassa paketissa) ottaa itseensä noissa yli/ali virta/jännite episodeissa.

-> antakaa lataukseen tulevan akun lämmetä pöydällä +15c ja sikaäkkipurettu
jäähtyä vaikkapa 1-2h, ja jos on kuuma, niin jääkapissa
ja alle +0 asteista akkua ei kannata ladata.

ja sama koskee NiMh, lämpöjen suhteen, ja varmin tappo on iskeä pakkasesta tyhjä akku laturiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2011, 23:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Makitan laturi hoitanee(?) Homman eli jäähyttää akun,lämmityksestä en oo varma, ennen latausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.07.2011, 17:15
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Makitan laturi hoitanee(?) Homman eli jäähyttää akun,lämmityksestä en oo varma, ennen latausta.
Hitachin 18V akkulaturissa on ainakin akun jäähdytystoiminto.

On muuten nuo Hitachin akkukoneet hintansa väärti, suosittelen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.07.2011, 20:33
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

tänää hain uuden makitan 18 volttisen 400 eeron akkuporakoneen ja myyjä sanos että enää ei ole akku ongelmia näissä uusissa koneissa; latureiden, akkujen ja koneiden elektroniikkaa muutettu niin että ei pysty vetämään liian tyhjäksi ja kuumentumisen suojat koneista löytyy nyt myös. uudet koneet ja akut tunnistaa tähtimerkistä. ensituntumalta on paremman oloisia kuin 3-vuotta vanhat makitat...
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kiillotuskone Makita tai vast. timmy O/M/V Muut 3 18.02.2010 18:01
M: Makita kulmahiomakone sjeeppi O/M/V Muut 2 15.02.2008 08:10
Power by MAKITA sjeeppi Chit-Chat 18 10.04.2007 17:06
O: Pajeron omistajan käsikirja (MYÖS KOPIOT) jkholma O/M/V Muut 7 02.01.2007 21:54
M:31/10,5/15 FEDIMAT(POKKERI KOPIOT) pallero O/M/V Renkaat ja vanteet 10 26.10.2006 06:36


Sivu luotu: 18:15 (GMT +2).