Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2011, 19:15
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.

__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2011, 19:38
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.
Eiköhän ne kansien mukana tulleet venttiilijouset asiansa aja vielä tolla nokalla, Oli tuolla ylempänä spekulaatiota jousien löysyydestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2011, 19:51
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Kyl noillakin varmaan saaraan romua tarpeeks aikaseks.Mitä offari ei sais rikki.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2011, 20:32
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.
Varmasti hyvä offinokka, mutta ei tommonen paljoa yli 5000rpm tehollisesti kierrä. (kun oli puhetta kierroskoneesta) Eikä varmaan tarttekkaan. Sitte pitää melkein vaihtaa rullanokkaa jossei toi huipputehoiltaan riitä, mutta ei halua tinkiä alakierrosväännöstä mitä tossa nyt varmaan piisaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2011, 17:53
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Smile

Ensimmäinen koeajo takana





Sähläykseltä tuo Ossin touhu tosiaan näyttikin kun koeajon piti alkaa. Kompura ei suostunut ensin käynnistymään ja lopulta kun käynnistyi, ei suostunut sammumaan ollenkaan. Varmaankin hiekkapuhallusvaiheessa järjestelmään on päässyt roskia mutta siitä ongelmasta varmaan vielä suoriudutaan. Mutta yksi lisähomma muiden tänään ilmenneiden lisäksi. Eli ekalla videolla lukot saattoi pelata mutta jälkimmäisen videon kohdalla eivät, sillä ilmaletku posahti koeajon puolessavälissä.

Varsinaisen koeajon alkaessa ilmeni kaksi ongelmaa: moottori ei saa tarpeeksi bensaa ja ohjaustehostimen punpun hihna ei pysy paikoillaan.
-Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä mutta kun painetaan kaasu pohjaan se sammuu. Mestari itse tuli siihen tulokseen, että tehtyjen muutosten vuoksi kaasarin suutinkoko ei enää riittäisi. Hän aikoo vaihtaa suuttimet suuremmiksi. Bensasuodatin vaihdettiin ja vika ei ollut siinä.
-JMC:n kohdalla oli sama ongelma ohjaustehostimen pumpun hihnan kohdalla. Kun moottoria piristettiin, remmi ei pysynyt paikoillaan. Rokkarista ei ole koskaan aiemmin hihna lentänyt mutta tänään koeajon alkuvaiheessa hihna lensi hienolla kaarella lumihankeen. Mutta onneksi on kokemusta mitä pitää tehdä joten tuo ongelma korjaantuu jo pienemmällä ihmettelyllä.
-Ohjaus on nyt nopea. Ennen renkaiden ohjaus laidasta laitaan vaati 12 ohjauspyörän kierrosta, nyt enää 3. Tämän muutoksen aikaansaaminen vaati useammankin työtunnin.
-Apukuskin puoleinen pakosarjan liitos vuotaa edelleen vaikka tiivistämistä on yritetty. Siitä johtuu tuo sutsutus videoilla. Myös äänenvaimentimet pitää parantaa, nykyiset eivät todellakaan riitä!

Eli töitä tuli mutta ei se sentään enää liekkiä lyönyt. Muutenkin vaikuttaa pirteämmältä. Voisi jopa varovaisesti sanoa, että moottori taitaa vastata kaasuun kireämmin kuin ennen. Eli Veijon Esso oli oikeassa, turha hallispekulointi pois ja koeajolle! Nyt ollaan taas hieman viisaampia taikka sitten entistäkin tyhmempiä.

Huomenna suoritetaan uudet koeajot. Eli suuttimet on vaihdettu ja kompura korjattu. Mitä tulee ohjaustehostimeen, voi olla että sitä ongelmaa ei siihen mennessä saada kuntoon. Eli kuten tämän päivän videot, huomisetkin tullaan ajamaan ilman tehostettua ohjausta. Joten ymmärtäkää kömpelöt ohjausliikkeet.




__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2011, 18:19
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti

Varsinaisen koeajon alkaessa ilmeni kaksi ongelmaa: moottori ei saa tarpeeksi bensaa
-Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä mutta kun painetaan kaasu pohjaan se sammuu. Mestari itse tuli siihen tulokseen, että tehtyjen muutosten vuoksi kaasarin suutinkoko ei enää riittäisi. Hän aikoo vaihtaa suuttimet suuremmiksi. Bensasuodatin vaihdettiin ja vika ei ollut siinä.
Tarkastakaa myös kiihdytyspumpun toiminta, siis jos sammuminen tapahtuu nopeassa kaasunavauksessa. Ja lisää ennakkoa tyhjäkäynnin tuntumaan voi estää sammuilua. Ja se kipinäpoksi auttaa tossakin tilanteessa jos seokset on hetkellisesti mitäsattuu kun kaasulla tehdään nopeita liikkeitä. Ja tyhjäkäynnin nostaminen auttaa, mitä alempaa moottorin pitäis herätä kun läpät lyödään auki, sitä haastavampi tilanne se kaasarille ja sytkälle on..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti

-Ohjaus on nyt nopea. Ennen renkaiden ohjaus laidasta laitaan vaati 12 ohjauspyörän kierrosta, nyt enää 3.
TSIISUS KRAIST!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.01.2011, 00:01
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

On se vihasen kuulonen...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2011, 20:21
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Cool

Näin ajetaan viat pois...


Viimeiset kolme viikkoa on Rokkari seisonut ulkokatoksessa sen vuoksi että siihen ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa. Paljosta ei olisi kiinni mutta joskus sekin on liikaa.
Mutta kun Genobi soittaa to illalla ja kertoo olevansa pitkästä aikaa maisemissa ja halukas tekemään jotain nyppimishommaa, on perin selvää että siltä istumalta Ossi ajoi Rokkarin lämpiämään sisälle.

Tänään sitten pientä säätelyä, polttoainekanavien putsausta ja korjausta.... ja tilanne näytti siltä että ei muuta kuin radalle. Tässä kohtaa pitää mainita pari asiaa. Tarkoitus on ollut saada ensin perustekniikka kuntoon ja vasta sitten kipunaboxin asennus ja ilokaasut jos vielä uskaltaa. Autossa ei ole kierroslukumittaria eikä minkäänlaista kierroksien rajoitinta mutta eihän Rokkari ole koskaan niin paljoa kiertänytkään että sellaisia olisi tarvittu.



Aika pitkälle Ossi pääsi ennen kuin Rokkari sammui. Ja niitä kierroksia tuntui olevan tavanomaisesta poiketen pelottavan paljon.

Auto uudelleen tulille ja menoksi mutta meno loppui lyhyeen. Konehuoneesta kuuluneen kolinan vuoksi auto matelemalla takaisin halliin. Hetki ihmettelyä mistä kolina tulee:


Jotain jo paikallistettu...



Kiertokangen laakerit paskana.


No kampiakseli jäi sentään ehjäksi. Tässä kohtaa tietenkin jälkiviisaus astuu kuvioihin. Ossi muisteli harkinneensa tuonkin kohdan tarkistamisen kansien vaihdon yhteydessä mutta ei siinä innossa sitten enää muistanutkaan. Tosin saattoi tuo murska syntyä nyt tänään suoritetun koeajonkin seurauksena.

Ossista voi jopa tulla hyvä foffikuski mikäli muistaa pitää tuon ajotyylin, mutta....

Ensi viikolla osien tilausta sekä kipunaboxin asennus.

Tuli tänään jotain valmistakin. Uunituore kuva maalisumun keskeltä. Lisää keltsua.


ISO KIITOS GENOBILLE! Ilman hänen intoansa autolle ei olisi tehty mitään ja Kämmäkkä ajotkin olisi Rokkarin osalta jääneet.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2011, 21:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Kierrosrajoittimen ja mittarin lisäks varmaan kannattaa laittaa öljynpaine ja öljynlämpömittarit niin laakeritkin voipi kestää paremmin. Siis jos öljyjen lämmöt pysyy kurissa eikä myöskään ajeta rallia kylmillä öljyillä (kestää muuten yllättävän kauan lämmetä verrattuna vesiin) ja sitte vielä saapi paineet pysymään kaikissa mäissä ja pomputuksissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Holley 750vac lasse228 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.05.2009 06:22
v: holley 650 tuplapumppu KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.05.2006 23:04
750 carter vai 600 holley? SamiN Tekniikka & Jutustelu 14 19.04.2006 22:22
Jeep 360 V8 + Holley? Make66 Tekniikka & Jutustelu 5 01.11.2005 12:15


Sivu luotu: 07:31 (GMT +2).