Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.01.2011, 20:43
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tässä meidän ratkaisu siihen mitä tehdä pitkälle pajerolle:

Koko projekti tiivistettynä täällä:

http://kuvablogi.com/blog/22439/11/

Videoita löytyy youtubesta kanavaltani jonka linkki on allekirjoituksessani

Projekti alkoi 21.4.2009 ja koeajot olivat 30.1.2010.

Valmistettu suunnistus/safari käyttöön

Runko: G-mersun
Akselit: Unimogin peltiperä akselit
Jakolaatikko: Unimogin itse lyhennetty
Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti
Vinssit: etu- ja takavinssi hydraulinen vanhoista itse rakennettu
Kori: Pätkä Mitsubishi Pajero itse lyhennetty
Omapaino: 2550 kg

Nykyinen turbo asennus osoittautui epäonnistuneeksi. Rakenteilla Audin muuttuva siipinen turbo jonka jälkeen pannusta voisi irrota 300 heppaa. Tätä ei asenneta ennen kuin akseleihin on vaihdettu rautaiset porttaalipoksit. Poksien valmistus/teettäminen on vielä vaiheessa. Nykyiset tehot riittävät hyvin tuhoamaan peltiperäakseleiden valupoksit ihan vaan pikku välipalana.

Eli tällainen on meidän Pajeromme. Tästä vinkkiä rakenteluun.

Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa. Siitä on riittänyt tehoja pyörittämään noita raskaita hytikkavinssejäkin. Ja huom auton oma paino, vaatii sekin jo jotain moottorilta. Hyvä valinta niille jotka miettivät mitä sinne alkuperäisen tilalle laittaisi.

Ja mitä tulee siihen Cummins 5,9 litraseen. Oletko ajatellut mitä se painaa?!? Tehokas mylly mutta auton pitää olla raskaampaa tekoa.
__________________

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2011, 02:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin, no Jyrden, ottaa ne kyllä tuosta 4D56:estakin aika mukavia lukemia. Tosin ei ehkä 80-luvun painoksena, mutta uudemmista kyllä:
http://www.youtube.com/watch?v=xtXi3PpoLXs

360hp, 640Nm, Mitsun 2,5 TD-IC, hitusen säädettynä.

Ja Mitsun moottoria kyllä asiantuntijat piti 80-luvulla hyvin edistyksellisenä, mitä se olikin. Alkuperäinen 2,3TD oli paljon henkilöautomaisempi, mitä muiden japsien dieselit tuohon aikaan. Sai paljon kehuja, eikä se huono koe ollutkaan. Mutta edistyksellisessa tekniikassa on aina varjopuoliakin . . .

80-luvulla Mitsulla oli vain kansi alumiiniä, nykyään koko kone on perusteiltaan alumiiniä, ja kun hommassa ollaan kehitytty, osataan se tehdä myös kestävästi. Nykyään Mitsun 1,8 DI-D, taas hyvin edistyksellinen, maailman ensimmäinen henkilöautodiesel, jossa täysin muuttua venttiilienajoitus. Tuolla saatu moottorista kevyt, todella pieni kulutuksinen, ja silti tuottaa mukavat 150hv ja 300Nm, joka pieniin autoihin riittää vallan loistavasti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2011, 08:50
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Kyllä tuosta pajeron omastakin koneesta saa metsäkäyttöön ihan tarpeeksi voimaa ulos. Tässäkin reilut 200hp vakio ahtimella. http://www.youtube.com/watch?v=OHCIGUr-X_M
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 18:11
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 664
Arrow

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti
Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa.
onko tuo kone unimogista??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2011, 19:31
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
onko tuo kone unimogista??
Ei. Se on ihan MB 124 korisesta henkilöautosta. Mallinimeltään OM603 turbodiesel. Tämän osion aloittanut puhuikin tuolla aiemmin OM606 moottorista.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2011, 19:55
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 664
Talking

aaaa.. ookeii....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan pajeron syyläri matala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.09.2009 10:01
O: Pajeron sisälämmitin Juippa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.12.2006 00:36
O:pajeron turbo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.12.2006 20:32
Cherokee Chiefin rakentelusta + LEIMA TULI! tttreg Tekniikka & Jutustelu 21 12.08.2005 21:48
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 13:37 (GMT +2).