![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Juu, ja komiat pinot siellä oli niitä vielä viime kesänäkin.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei taida enään olla kuin noita teloja ja pyöriä.
![]() Mutta kannattaa kysyä, josko on nurkkiin jäänyt...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Korvakesulkeiset pietty ja rajoitin korvakot ois nyt paikallaan. Tuohon tulee pystysuuntaista liikettä rajoittamaan "tyhjät" kumivaimennetut sylinterit.
Takavaunuun enään pienet telankannakerattaat paikoilleen ja sen jälkeen puran sen pois ja alkaa hytin teko etuvaunuun. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pitihän tähän jarrutkin tehä. Satulana carinan etusatula ja levynä bilteman tarjouskorista jonku volvon levy.
Ja sitten vähän hytille perustusta. Minkähän vahavusta peltiä on alunperin tuo telan yläpuolella oleva pelti, siis ohjaamon lattia? Onko epelillä siitä tietoa? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Vähän hankala tuota on mitata, mutta aika ohutta peltiä näyttää olevan.
Oiskohan millistä ja aaltomuotoon prässättyä. Epelissä on tuon pellin lisäksi lattia n. 3mm alumiini turkkilevyä. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Takavaunu maalattu ja kasattu. Tuli pikku laskuvirhe ja maalattiin yksi rengas liian vähän.
Nytpä tuo saa sitten jäähä oottamaan että etuvaunu valmistuu. Tuli vielä tuommoiset jouset nuitten kumien lisäksi. Painaa muuten tuo takavaunu ilman teloja 500kg, telojen kans lienee sen 800kg. Etuvaunuun aloin väsäämään panssaria etuperälle. Mankeloin tuohon 6mm levyn suojaksi niin eiköhän se jo kestä vähän kolhiakkin. Noitten pulttien päihin pittää vielä laittaa rasvanipat niin niistä saa voideltua akseleiden uloimmat laakerit. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kyllä tulee nätin näköstä
__________________
Kaikilla on makunsa, sano mäyräkoira kun pallejaan nuoli . |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Minkälainen rakenne sulla on tuossa telan kiristyksessä? Näyttää fiksun näköseltä eikä sellaselta perinteiseltä kierretankoviritykseltä. t:Juha |
|
#9
|
|||
|
|||
|
No tuoki on vähä semmonen kierretankoviritys. Runkoputken pääsä näkyvästä mutterista lähtee 30mm trapetsikierretanko palkin sisään. Palkin sisällä on kelkka johon hitsattu mutteri. Runkopalkkiin on alalaitaan jyrsitty hahlo josa kulukee pultit millä kiristinpyörän tuki on kiinni palkin sisällä kulukevasa kelekasa. Näitä pultteja pittää löysätä niin tuosta mutterista pyörittämällä kiristinpyörä liikkuu ja sitten taas pultit tiukalle nii lukittuu paikalleen.
Toivottavasti ymmärsit selityksen. Kuvia siittä en nyt äkkiä löytäny konneelta. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Moro,
Pari viikkoa sitten käytiin kans telat hakemassa. Selitys kiristyssysteemistä oli varsin ymmärrettävä. Tästä ja rakenteen toimivuudesta johtuen taidan kopioida kiristysysteemin omaan telavekottimeeni. t:Juha |
|
#11
|
|||
|
|||
Vaimennus sylinteritLainaus:
tietoja koneesta. Kiinnostaisi nuo tyhjät kumivaimennetut sylinterit että minkälaiset ne tarkalleen ottaen on? |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Tähän oli tarkoitus tehdä sellaiset karkeatekoiset sylinterit, joihin olisi tullu kumilevystä leikattuja kiekkoja/renkaita männän taakse ja varren ympärille. Näiden määrällä olisi voinut rajoittaa korkeussuuntaista liikettä. Ei tullut kuitenkaan tehtyä noita vaan normaalit sylinterit. Niistä letkuilla joka nippa yhteen ja letkun pää sitten säiliöön. Sylinterit pumppaa öljyä edestakaisin ja toimii siten vaimentimena ja rajoittimena. En nyt muista tuliko nuo letkut laitettua vai jäikö kesken. No uusi omistaja ne varmaan laittanee jos puuttuvat vielä. Säiliön alalaidassa on tulpattu liitäntä sitä varten.
|