![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juups eli laturissa on säädin itsessään ja latauksen merkki valopitää olla että kun jos se ei lataa jostain syystä ja sitten se rele on 24v sulkeutuvalla koskettimella, että katkaisen sen merkkivalon virran virta lukolla ettei pala aina kun sammutan auton ja kuluta akkua tyhjäksi... toki voi toteuttaa niinkin että katkaisee sen virran katkaisijalla mutta parempi nuin...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
itellä tuli ongelmaksi tuo hihnan vienti ahtoputki vähän oli tiellä niin ei saanu sieltä kampuran pyörästä otettuu tai ois pitänyt joku ohjuripyörä tehdä.. hitsasin hj omaan laturiin toisen siivapyörän ja siitä suoraan yläpuolelle asensin vw laturin mutta ongelmaksi tuli liian pieni siivapyörä eikä hihna saanut tarpeeksi pitoa. hetken meni kun kiristi mutta söi sitten hihnan taas löysälle..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo pahasti tulee vesipumpun ratas tielle kun kampiakselin päästä koittaa saada sitä ja korvallinen tulee kauas koneen kyljestä, sen vahvistaminen nostattaa taas laturia enemmän ylös ja lisää sivulle... kunnes tulee kone pelti vastaan... sitten ei auta muu kuin ottaa toiselta laturilta suoraan ylös... toki jos jostain saisi vesipumpun päähän sellaisen siiva pyörän toiseksi ettei välitys muuttuisi kun kampiakselilla se vapaana oleva pyöräkin on erikokoinen kuin se missä hihna on alun perin...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tänään projekti otti taka pakkia ja suunnitelma palautettiin siihen että voima laturille otetaan suoraan kampiakselin päästä opilla millä hyvänsä.. ei ole järkeä kehittää systeemiä huonompaan suuntaan... eli ei ole järkeä rasittaa 24v laturin ja vesipumpun remmiä enempää ja jos se katkeaa niin ei tule mitään sähköjä enään mistään...
??? nyt vain pitää ratkaista ongelma vesipumpun ohi ohjaamisessa ???
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pistät vesipumpulle toisen pyörän mistä lisä laturinhihna kulkee.
Edit: Tässä on oikein kuvakin http://static.petrisimolin.com/galle...J60-hihna7.jpg
__________________
PäHäMa MMC Slck Viimeksi muokannut _kekkula_ : 16.01.2011 19:44 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
joo mutta kampiakselin päässä oleva ylimääräinen hihna pyörä on halkaisijaltaan isompi kuin se missä hihna on jo alunperin eli vesipumpulle tuleva hihnapyörä pitäisi olla suhteessa isompi ettei kampi akselin ja vesipumpun välinen välitys olisi eri...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuossa kuvassa "voima" on otettu vesipumpulta eli hihna ei käy kampiakselilla,
taas kuormittaa alkuperäistä remmiä turhaan kun vesipumpun pyöritys vaatii enemmän voimaa... ja vesi pumpulta otettu voima on taas heikompaa koska alkuperäinen remmi vastaa lyhyemmältä matkalta hihna pyörään kui 24v laturilla josta olisi muutenkin helpompi ottaa voima suoraan ylös lyhyellä remmillä... shakki matti...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#8
|
||||
|
||||
![]() laturin valoLainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin 12v lisä järjestelmä | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.02.2012 22:02 |
Lisä matkamittari | BerttaMikke | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 30.01.2010 23:41 |
Lisä akun laitto.. | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 102 | 10.01.2006 08:37 |
hj lisä kierrejouset | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.12.2005 21:40 | |
hj lisä kierrejouset | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.12.2005 18:03 |