Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2011, 10:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79013
Tuolla vähän koittelin kysellä mitä tuo uusi tankkisääntö tarkoittaa (mitä ilmeisesti tarkoitat?), mutta vastauksen perusteella säännöt ovat selkeästi kirjotettu eikä vaadi selvennöstä.

T: nyybibaxxter

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2011, 11:16
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ihmettelinkin miksei säännöt hakusanalla löytynyt tekniikka osiosta mitn, keskustelu on hiukan vikapaikassa...

Kysyn kuitenkin, miksei sääntömaakarit voi (osaamisesta ei varmastikkaan jää kiinni ) antaa selkeitä esimerkkejä säännöistä kysyttäessä?



No joo, turvatankin kiinnitys menee meidän osalta siis niin, että laitamma pojan kaukaloon lattiaan tehtyy syvennykseen ja huohotusputki ulos katosta...

Turvakaaren kiinnitys on vielä hiukan auki, tarkoituksena oli hitsata kaariputki helmapalkkiin kiinteäksi, mutta ootellaan...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2011, 15:50
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Ainakin tämmöisillä ratkaisuilla hyväksyttiin, ja tarkkaan syynättiin..



__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2011, 19:07
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.368
Perusasetus

En yleensä kommentoi näitä tekniikkakysymyksiä, mutta kirjoitetaanpa vähän.

Ideana tankki säännössä on se, että voidaan hyväksyä ihan itsetehtykin tankki, mutta sen pitää olla oikeasti turvallinen. Tankista / muista säiliöistä ei normaaleissa kilpailutilanteissa pitäisi päästä valumaan auton sisälle mitään tai rikkoutumaan. Eli korkki ei vuoda sisään vaikka oltaisiin katollaan, irtonainen maastotunkki ei pysty tankkia rikkomaan, tankki ei irtoa kiinnikkeistään esimerkiksi äkkipysäyksessä, huohottimista ei valu sisään nesteet jne. Tankista ei siis normaaleissa kilpailuissa esiintyvissä tilanteissa saa valua nesteet ohjaamoon. Eli vapaat kädet toteuttaa, mutta pitää oikeasti olla turvallinen, eikä toisen maailmansodan jäämistöstä kaivettu jerrykannu vanhalla oluttölkillä penkinalle kiilattuna.

Jos kiinnitetään kaaria helmaputkiin / runkoon, niin kiinnityksen tulee vain vastata kestävyydeltään koriin kiinnitystä. Jos palkki on vaikka sitä 5mm paksuista, niin eiköhän se kunnolla hitsattuna ihan kiinnikelapusta käy. Sulla silloin vain sattuu olemaan se metrin pituinen kiinnikelappu niissä alapäissä, joka on sitten koriin hitsattuna tai pultattuna :) Tässä päädyttiin sananmuotoon "vastata kestävyydeltään" sen takia juuri, että pystytään vähän elämään tulkinnoissa. Ennen muutostahan tiukasti tulkiten sääntöjen mukaan tuli kaaret olla aina kiinni vahvikelapulla korissa. Johonkin mätään runkoon hitsattu ei varmasti kelpaa (ei vastaa kestävyydeltään), mutta oikeasti tarpeeksi vahvaan materiaaliin kiinnitetty menisi läpi.

En lupaa että tämä tulkintani olisi mikään täydellisesti oikein, mutta tämä oli ideana näitä muutoksia tehdessä. Lopullinen tuomio kuitenkin tulee siinä vaiheessa, kun jostain jutusta on riita ja cupkomitea rupeaa keskenään tappelemaan miten tätä sääntöä pitääkään tulkita:) (Tarkoitus / sanamuoto)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2011, 16:55
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Pannaan ny saman otsikon alle kysymys notta onkos renkaiden materiaalia määritelty missään jos pyyhkäsee levystä pyörät ???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2011, 17:51
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Pannaan ny saman otsikon alle kysymys notta onkos renkaiden materiaalia määritelty missään jos pyyhkäsee levystä pyörät ???

Mielestäni renkaiden pitää olla sellaiset, että ne edes teoriassa on mahdollista katsastaa tieliikenteeseen.... Tai onkohan tämäkään tulkinta ihan oikein?? onhan tuolla pyörinyt kaikenlaisia työkonerenkaitakin.....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2011, 18:23
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ei suunnistuskisoissa ole mitään poikkeuksia normaaliin tieliikenteeseen nähden. Eli tieliikennekäyttöön pitäisi renkaidenkin olla tarkoitettu ja onhan cupin sääntöjen ulkopuolisissa säännöissä (UKK-osio) mainittu että nastojenkin pitää olla tieliikenne-/autokäyttöön.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Asiakastilauksena UAZ 469 4x4cup Standard-luokkaan Kelaperse Maasturiprojektit 128 16.04.2013 19:04
LADOGA 2011 Rekisteröimätön Tapahtumat 233 21.12.2011 17:30
Punkalla ajellaan 8.1.2011 tare Tapahtumat 34 13.01.2011 10:00
MMC:n ajopäivä 1.1.2011 ez-boy Tapahtumat 19 05.01.2011 17:02
Off Road säännöt 2011 -B- Tekniikka & Jutustelu 2 21.09.2010 18:52


Sivu luotu: 23:59 (GMT +2).