Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2011, 20:35
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Nostetaan vanhaa topikkia taas hieman esille.

Tuliko sytkän kanssa mitään ongelmia?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti


Mitens tämän triggerin kanssa käy jos innostuu hieman kahlaamaan jossain syvemmällä?

__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2011, 01:10
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 690
Perusasetus

Sytytysprojekteja


Moro. Onko tossa KMS (Kehittyvien Maakuntien Suom) ohjain yksikössä ollenkaa alipaine mittausta ?

Itte olen pari systeemiä opiskelu / tutkimus projekteina tehnyt. Molemmissa on myös alipaine ennakko mukana. Vähäisen virityskokemuksen mukaan sillä vähentää putkessa holpotusta kun kaasu päästetään kierroksilla. Alipaine ennakolla on merkittävä vaikutus myös pienillä kierroksilla vvedätettäessä. Kone pyörii kohtuullisen hitaasti ja kaasu avataan täysin. Imusarjan alipaine putoaa eli paine nousee lähelle ulkoista ilmanpainetta tässä tilanteessa vähennetään ennakkoa. COP projektisivulta löytyy pari Excel esimerkkiä (huomaa, että kierrokest on taulukoissa /10).

SJ410 suorasytkä
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/DIS/Dis.htm

ja tuoreempi SJ413 coil on plug
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2011, 08:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Moro. Onko tossa KMS (Kehittyvien Maakuntien Suom) ohjain yksikössä ollenkaa alipaine mittausta ?

Itte olen pari systeemiä opiskelu / tutkimus projekteina tehnyt. Molemmissa on myös alipaine ennakko mukana. Vähäisen virityskokemuksen mukaan sillä vähentää putkessa holpotusta kun kaasu päästetään kierroksilla. Alipaine ennakolla on merkittävä vaikutus myös pienillä kierroksilla vvedätettäessä. Kone pyörii kohtuullisen hitaasti ja kaasu avataan täysin. Imusarjan alipaine putoaa eli paine nousee lähelle ulkoista ilmanpainetta tässä tilanteessa vähennetään ennakkoa. COP projektisivulta löytyy pari Excel esimerkkiä (huomaa, että kierrokest on taulukoissa /10).

SJ410 suorasytkä
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/DIS/Dis.htm

ja tuoreempi SJ413 coil on plug
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm
Tuohon systeemiin saa liitettyä vaikka mitä, en oikein ole edes perehtynyt kaikkiin mahdollisuuksiin koska suikassa otettiin käyttöön vain perussytytys, ei siis ruiskua koneessa.

Mutta saahan tuohon liitettyä esimerkiksi:

TPS = Throttle Position Sensor
MAP = Manifold Absolute Pressure Sensor
MAF = Mass Air Flow Meter

Noiden avulla pystyy säätämään sytytystä ja ruiskutusta aika paljon. Ja onhan siellä paljon muutakin säädettävää, jos mielenkiintoa riittää......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2011, 08:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Tuolta löytyy lisätietoa:

http://kms.vankronenburg.nl/index.html

Ja manuaali löytyy tuolta:

http://kms.vankronenburg.nl/KMS%20EC...nual%20414.pdf

Tuo netissä oleva manuaali ei ole ihan sama kun oma paperiversio, olisko hieman uudemmasta versiosta tuolla bittitaivaassa. Mutta samat toiminnot noin äkkiseltään näyttää olevan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2011, 09:01
uaz:n Avatar
uaz uaz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 170
Perusasetus

Omassa 410 turbossa on MegaSquirt ohjaamassa sytkää ja ruiskua.
Tuli tuossa mieleeni, että mönkimiseen saa vähän "vääntöä" lisää kun tekee sytkäkarttaan "kuopan" tyhjäkäynnin paikkeille.
Eli mulla on
700 rmp:ssä 15 astetta
900 rmp:ssä 10 astetta
1500 rmp:ssä 19 astetta
Maksimi ennakot alipaineilla 36 astetta, ahdoilla max 25.
Toki imusarjan ali/ylipaine vaikuttaa omassa ennakoihin.
Polttoaineena 98E.
__________________
--------------------------------------
T: Kimmo
Nelikot:
Suzuki SJ 410 Turbo IC
MB 300E W124 4 Matic Turbo
Kubota B 7100
Käyttöauto:
MB 300D S124 1992
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2011, 13:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uaz Näytä viesti
Omassa 410 turbossa on MegaSquirt ohjaamassa sytkää ja ruiskua.
Tuli tuossa mieleeni, että mönkimiseen saa vähän "vääntöä" lisää kun tekee sytkäkarttaan "kuopan" tyhjäkäynnin paikkeille.
Eli mulla on
700 rmp:ssä 15 astetta
900 rmp:ssä 10 astetta
1500 rmp:ssä 19 astetta
Maksimi ennakot alipaineilla 36 astetta, ahdoilla max 25.
Toki imusarjan ali/ylipaine vaikuttaa omassa ennakoihin.
Polttoaineena 98E.
Tuota voisi kokeilla. Pikkuisen on tullut oltua laiska, eli KMS:n säätö ja testaus kunnolla on jäänyt tekemättä. Pitäisi joskus ottaa appari kyytiin kannettavan kanssa ja ajella eri säädöillä samoista paikoista niin löytyisi ne optimiasetukset. Tosin toimii nytkin suikka mielestäni mainiosti, paljon parempi ajaa verrattuna vanhaan mekaaniseen systeemiin.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2011, 08:11
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Nostetaan vanhaa topikkia taas hieman esille.

Tuliko sytkän kanssa mitään ongelmia?

Mitens tämän triggerin kanssa käy jos innostuu hieman kahlaamaan jossain syvemmällä?
Hienosti on toiminut sytkä, vaikka ennen projektia hieman pelotti nuo sähkövehkeet ja tietokoneet. Ainoa pienoinen ongelma on edelleen kylmäkäynnistys. Boksi säätää sytkää jotenkin ihmeellisesti ja joskus startatessa sytkä on ihan pois paikoiltaan, kone potkii vastaan oikein kunnolla. Mutta hetken kun kokeilee niin lähtee käyntiin ja kone käy sen jälkeen ihan loistavasti. Tuolla softassa on asetus (muistaakseni) alle 500 rpm kierroksille, joka kenties auttaisi asiaa. Ei ole vaan ehtinyt/viitsinyt sitä muuttaa, kun toimii noinkin.

Suikalla on sukellettu järveen ja mutakylpyyn eikä ongelmia ole ollut. Kerran kone alkoi vähän röpöttämään, jolloin sammutin auton ja avasin nokkapellin. Triggeripyörä oli yltäpäältä mudassa ja ilmeisesti vähän haittasi lukeman saantia. Kevyt puhdistus ja taas mentiin normaalisti. Tuo anturi on niin lähellä pyörää, että putsaa aika kivasti ylimääräiset mudat pois. Talvella kuskattiin autoa trailerilla ja konehuoneeseen oli mennyt aika paljon lunta, koko triggeripyörä oli näkymättömissä. Tarkistin, ettei ole jäätä missään ja ei kun käyntiin vaan. Eli kokonaisuutena pelittää ihan hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 13.01.2011 08:33
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia suorasytytys järjestelmistä? Zamppa Tekniikka & Jutustelu 4 19.03.2008 07:51
Suorasytytys järjestelmä offbros Tekniikka & Jutustelu 38 26.01.2008 00:45
Suikkaan jousia. HRD Tekniikka & Jutustelu 20 06.05.2007 10:53
O : Suikkaan safariteline Heguli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.09.2006 18:36
O: vinssi suikkaan O/M/V Muut 0 05.06.2004 20:07


Sivu luotu: 18:08 (GMT +2).