![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nostetaan vanhaa topikkia taas hieman esille. Tuliko sytkän kanssa mitään ongelmia? Mitens tämän triggerin kanssa käy jos innostuu hieman kahlaamaan jossain syvemmällä?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Sytytysprojekteja
Moro. Onko tossa KMS (Kehittyvien Maakuntien Suom) ohjain yksikössä ollenkaa alipaine mittausta ?
Itte olen pari systeemiä opiskelu / tutkimus projekteina tehnyt. Molemmissa on myös alipaine ennakko mukana. Vähäisen virityskokemuksen mukaan sillä vähentää putkessa holpotusta kun kaasu päästetään kierroksilla. Alipaine ennakolla on merkittävä vaikutus myös pienillä kierroksilla vvedätettäessä. Kone pyörii kohtuullisen hitaasti ja kaasu avataan täysin. Imusarjan alipaine putoaa eli paine nousee lähelle ulkoista ilmanpainetta tässä tilanteessa vähennetään ennakkoa. COP projektisivulta löytyy pari Excel esimerkkiä (huomaa, että kierrokest on taulukoissa /10). SJ410 suorasytkä http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/DIS/Dis.htm ja tuoreempi SJ413 coil on plug http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta saahan tuohon liitettyä esimerkiksi: TPS = Throttle Position Sensor MAP = Manifold Absolute Pressure Sensor MAF = Mass Air Flow Meter Noiden avulla pystyy säätämään sytytystä ja ruiskutusta aika paljon. Ja onhan siellä paljon muutakin säädettävää, jos mielenkiintoa riittää...... ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy lisätietoa:
http://kms.vankronenburg.nl/index.html Ja manuaali löytyy tuolta: http://kms.vankronenburg.nl/KMS%20EC...nual%20414.pdf Tuo netissä oleva manuaali ei ole ihan sama kun oma paperiversio, olisko hieman uudemmasta versiosta tuolla bittitaivaassa. Mutta samat toiminnot noin äkkiseltään näyttää olevan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Omassa 410 turbossa on MegaSquirt ohjaamassa sytkää ja ruiskua.
Tuli tuossa mieleeni, että mönkimiseen saa vähän "vääntöä" lisää kun tekee sytkäkarttaan "kuopan" tyhjäkäynnin paikkeille. Eli mulla on 700 rmp:ssä 15 astetta 900 rmp:ssä 10 astetta 1500 rmp:ssä 19 astetta Maksimi ennakot alipaineilla 36 astetta, ahdoilla max 25. Toki imusarjan ali/ylipaine vaikuttaa omassa ennakoihin. Polttoaineena 98E.
__________________
-------------------------------------- T: Kimmo Nelikot: Suzuki SJ 410 Turbo IC MB 300E W124 4 Matic Turbo Kubota B 7100 Käyttöauto: MB 300D S124 1992 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suikalla on sukellettu järveen ja mutakylpyyn eikä ongelmia ole ollut. Kerran kone alkoi vähän röpöttämään, jolloin sammutin auton ja avasin nokkapellin. Triggeripyörä oli yltäpäältä mudassa ja ilmeisesti vähän haittasi lukeman saantia. Kevyt puhdistus ja taas mentiin normaalisti. Tuo anturi on niin lähellä pyörää, että putsaa aika kivasti ylimääräiset mudat pois. Talvella kuskattiin autoa trailerilla ja konehuoneeseen oli mennyt aika paljon lunta, koko triggeripyörä oli näkymättömissä. Tarkistin, ettei ole jäätä missään ja ei kun käyntiin vaan. Eli kokonaisuutena pelittää ihan hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 13.01.2011 08:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia suorasytytys järjestelmistä? | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.03.2008 07:51 |
Suorasytytys järjestelmä | offbros | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 26.01.2008 00:45 |
Suikkaan jousia. | HRD | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 06.05.2007 10:53 |
O : Suikkaan safariteline | Heguli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.09.2006 18:36 |
O: vinssi suikkaan | O/M/V Muut | 0 | 05.06.2004 20:07 |