Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2011, 22:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Hyvä video, eikä mikää re-postaus. Minnuu ihmetyttää myös se että käsittääkseni vakuutusyhtiöt kiltisti maksaa kaikki korjauskulut, ajelitpa upouusilla Hakkis seiskoilla ulos tieltä tai sitten nahkakaljuilla just 3 mm laillisuusrajan täyttävillä saksankitkoilla, joiden "pito" on talvella jotain uskomatonta.

Ja kaikenmaailman rengasmelulle ja märkäpidolle löytyy kyllä jo direktiivejä, mutta EI MITÄÄN pienintäkään pykälää missä kerrotaan missä vaiheessa renkaaseen saa paistaa M+S -merkinnän.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2011, 23:53
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

ABS


Mulla on kaksi samanlaista Wrangleria. Toisesta on ABS jarrut poistettu maahantuojan paperien avulla. Ilman ABS jarruja oleva Wrangleri pysähtyy jarrulla risteyksiin neliveto päällä, mutta ABS jarrullinen vaan jatkaa matkaa. ABS versiolla olen muutaman kerran ajautunut keskelle risteystä. Onneksi ei ole kolaria tullut. Haluaisin ABS:n pois toisestakin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2011, 08:17
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mulla on kaksi samanlaista Wrangleria. Toisesta on ABS jarrut poistettu maahantuojan paperien avulla. Ilman ABS jarruja oleva Wrangleri pysähtyy jarrulla risteyksiin neliveto päällä, mutta ABS jarrullinen vaan jatkaa matkaa. ABS versiolla olen muutaman kerran ajautunut keskelle risteystä. Onneksi ei ole kolaria tullut. Haluaisin ABS:n pois toisestakin.
Tuttu tunne!
Joissakin maastovehkeissä ABS ohjeistuksen mukaisesti otetaan pois päältä tieltä poistuttaessa. Jos ABS on päällä maastoajossa, niin ei se ajoneuvo pysähdy esimerkiksi jyrkemmässä laskussa ennen kuin napsauttaa ABS:n pois päältä.
Täytyy oikeasti ihmetellä kumpi on tärkeämpää ajoneuvon pysäyttäminen vai ohjattavuuden säilyttäminen? Kompromissihan ABS-järjestelmäkin on.
Sitä paitsi, ABS on esimerkkivideon tapauksessakin aivan voimaton, jos renkailla ei yksinkertaisesti ole yhtään pitoa.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2011, 10:30
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Tuttu tunne!
Joissakin maastovehkeissä ABS ohjeistuksen mukaisesti otetaan pois päältä tieltä poistuttaessa. Jos ABS on päällä maastoajossa, niin ei se ajoneuvo pysähdy esimerkiksi jyrkemmässä laskussa ennen kuin napsauttaa ABS:n pois päältä.
Täytyy oikeasti ihmetellä kumpi on tärkeämpää ajoneuvon pysäyttäminen vai ohjattavuuden säilyttäminen? Kompromissihan ABS-järjestelmäkin on.
Sitä paitsi, ABS on esimerkkivideon tapauksessakin aivan voimaton, jos renkailla ei yksinkertaisesti ole yhtään pitoa.
ääni tälle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2011, 10:59
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

näyttää sille että linnanmäen kohdalla on hesassa jyrkempi mäki tai tampereella särkänniemen kohdalla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2011, 11:14
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

on noi kyllä kans porukkaa... ei edes yritetä ohjata autoja suoraan alamäkeen että vältettäisiin törmäys vaan seistään vaan se jarrun päällä ja pidetään renkaat lukossa....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2011, 12:30
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Köyhänä opiskelijana ajelin isutsun ruupperilla insa saharat loppuun, viimeinen talvi oli jännä kun renkaissa 4mm pyöreitä nappuloita. Oppi pitämään kilometrin turvaväliä ja jarrutteleen vaihteilla.
Nyt oon taas köyhä opiskelija ja primerassa takana kaverin hylkäämät nastarenkaat, edessä vähän paremmat. Taas pidetään turvaväliä ja takarenkaat määrää vauhdin luistelullaan.
Autoa en lainaa mutta kyllä sillä ennakoimalla itse selviää muun liikenteen vauhdissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2011, 17:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Tuttu tunne!
Joissakin maastovehkeissä ABS ohjeistuksen mukaisesti otetaan pois päältä tieltä poistuttaessa. Jos ABS on päällä maastoajossa, niin ei se ajoneuvo pysähdy esimerkiksi jyrkemmässä laskussa ennen kuin napsauttaa ABS:n pois päältä.
Täytyy oikeasti ihmetellä kumpi on tärkeämpää ajoneuvon pysäyttäminen vai ohjattavuuden säilyttäminen? Kompromissihan ABS-järjestelmäkin on.
Sitä paitsi, ABS on esimerkkivideon tapauksessakin aivan voimaton, jos renkailla ei yksinkertaisesti ole yhtään pitoa.
Tuo on kyllä totta, olen aina ollut itsekin sitä mieltä että maastoajossa absit ja kaikki mahdolliset elektroniset apuhärpättimet ensinnäkin TÄYTYY olla kytkettävissä pois päältä, ja myös pitää kytkeä pois päältä. On ihan eri asia ajaa tiellä kuin maastossa, ja esim. syvässä lumessa tai mudassa ajaessa ABS:it on pahasta, samoin kaikenmaailman sutimisenestot ja elektroniset tasauspyörästön (jarruun & voimansäännöstelyyn perustuvat) "lukot". Eikä sen puoleen, edes kuivassa ja hyvässä maastossa en offatessa abseja halua olevan.

Nytkin huomasi muutaman kerran Porvoon safarilla, että absit ei antanut jarruttaa renkaita heti pysähdyksiin, kun rengas pyöri vielää reippaasti ja polkaisi jarrun pohjaan. Pari kertaa lähti jopa sen takia jo valumaan auto alamäkeen takaperin.. Täytyy kötöstellä katkaisija Grandiin millä saa absit pois päältä tarvittaessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:Läjä peltiä Lanzari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2008 22:52
Mistä peltiä Pääkaupunkiseudulla sippis Tekniikka & Jutustelu 5 05.09.2007 09:27
Ostetaan peltiä hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.03.2006 12:45
kantattua peltiä? Cental73 Chit-Chat 3 11.08.2005 18:24
tankki ruttuun Yleiset 8 23.05.2004 20:53


Sivu luotu: 15:52 (GMT +2).