Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2011, 21:00
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja meroka Näytä viesti
Löytyykös loviisan lähistöltä ketään joka haluas avittaa korin noston kanssa? Entä millaista nosturia tuohon hommaan tarvitsee? Löytyy tunkkeja sun muuta, traktori etukuormaajalla.

Kannattaako ostaa https://www.4x4parts.com/nissan/path...ift-p-277.htmlsarja, näyttäis koostuvan pulteista ja parista tangosta. Vai saako esim etrasta kaiken tarvittavan?
ei muutaku rohkeesti kokeilemaan. pullotunkki riittää kyllä. muistat vaan korin irrotuksen lisäks irrottaa auton pohjasta semmosen pakoputken kannatin härpäkkeen, etupuskurin( tulee korin läpi ) ja tehä flektille tilaa siihen suojamuoviin. 6cm korotuksessa käypi jotkut letkut konehuoneessa lyhyeks vaan en nyt just muista että mitkä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2011, 18:06
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 Näytä viesti
ei muutaku rohkeesti kokeilemaan. pullotunkki riittää kyllä. muistat vaan korin irrotuksen lisäks irrottaa auton pohjasta semmosen pakoputken kannatin härpäkkeen, etupuskurin( tulee korin läpi ) ja tehä flektille tilaa siihen suojamuoviin. 6cm korotuksessa käypi jotkut letkut konehuoneessa lyhyeks vaan en nyt just muista että mitkä.
6cm nostossa ainoat letkut joka jää lyhyeksi on polttoaineputki(konetilassa)( olisko paluu) mutta jatkaminen helppoa kun kuminen putkenpala kupariputkissa kiinni tällä välillä ja toinen on polttoaineen täyttöputki joka vaatii muutamien senttien jatkopalan.

Myöskin ohjaussimpukalta rättinivelelle menevä tanko kannattaa muistaa päästää irti rättinivelen päästä ennenku rupee tunkkaileen muuten kiskoo koria vinoon. Myös tämä tanko jää lyhyeksi muutaman sentin mutta helppo jatkaa kun vaihtaa rättinivelen pultit pidempiin ja rikkoja riittävä määrä väliin. Toinen vaihtoehto on katkasta koko tanko ja jatkaa mutta tämä sauma täytyy tehdä katsastusmieheltä huomaamattomaksi jos aikoo leimata. Pelkkä booreilla siirto ei riitä !!

puskuri tarvitsee sovitepalat jolla saa nostettua ylemmäksi nämä on tosin helppo korvata kemppiliimalla ja lattaraudan pätkillä jos ei puskuria enää ajattele irrottavansa

Nelivedon keppiä tarvitsee hieman loveta rälläkällä ja liimata uuteen asentoon etuviistompaan vaihdekeppi sopii mitään tekemättä kunhan vaan leikkaa sisempään ääneneristekumiin hieman koloa.



Myöskin minä oon sitä mieltä että kokeilemaan vaan kun nuo edellä mainitut oo tehny varovasti vaan tunkkailet ja tunnustelet kanittaako joku vielä (todennäkösesti ei) !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2011, 23:38
meroka:n Avatar
meroka meroka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Loviisa, Suomi
Viestit: 191
Perusasetus

Kiitos kovaati avuista Miltä kuullostais jos tilaisin

Pathfinder 3 Inch Body Lift
https://www.4x4parts.com/nissan/path...ift-p-277.html

Pathfinder Custom Suspension Lift
https://www.4x4parts.com/nissan/path...lift-p-54.html

Mile Marker Manual Locking Hubs
https://www.4x4parts.com/nissan/mile...ubs-p-243.html

Hi Lift 60 Inch All Cast Jack
https://www.4x4parts.com/nissan/hi-l...ck-p-4854.html

Pääsisköhän tälläsellä setillä alkuun jos vielä tuon lisäksi 33" kumit, mitä mieltä porukat on A/T renkaista? vissiin hyvät katuajoa ajatellen mutta jääkö auttamatta kakkoseksi maastossa?

Millasia kokemuksia tuolta 4x4partisista tilaamisesta porukoilla on? toimitusajat?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2011, 08:20
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Osta vaan suosiolla mt renkaat itte ainakin oon pärjänny mt renkailla kesät talvet ja maastossa mutiainen on todellakin parempi !

AT vs MT :

AT: äänekkäämmät, hieman huonompi talvipito, huomattavasti paremmat maastossa, uskottavamman näköset
AT: hiljasemmat piellä(tosin merkistä riippuen), maastossa huono pito, hiljasemmat, pienempi vierintä vastus(kulutus pienee), Ei nosta auton äijä arvoa

Kumho kl71 on paras kompromissi on erittäin hiljanen, hyvä pito maastossa, pitää talvella ku tauti, ihan maastokumin näkönenkin.

Oma lukunsa on sitten nämä oikeat maastorenkaat kuten Boggeriit, muzzillat jne.. jotka kannattaa unohtaa jos haluaa mukavuutta edes hieman tieajoon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
VW Transporter Syncron maastokelpoisuuden päivitys Tekniikka & Jutustelu 29 16.07.2013 15:54
Myydään Napalukot D21,WD21, R20 ja muutakin.. DieselHomer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.01.2011 18:27
Kzj-95 pientä parantelua...(päivitystä 8.1.2011) Rölli Maasturiprojektit 13 15.01.2011 15:19
Terrano WD21 ohjaus NisteR Tekniikka & Jutustelu 0 11.06.2009 20:14
Toyon vinssin parantelua mikjus Tekniikka & Jutustelu 7 01.11.2005 17:33


Sivu luotu: 23:04 (GMT +2).