Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2011, 12:48
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

joo kyllä mullaki noita kilsoja tulee kun laskee viikolta työajot + omat ajot niin varmaan viikossa tulee ajettua 800 - 2000km riippuen sitte vähän tietysti mut kuitenkin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2011, 12:44
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

jospa palattais aiheeseen hetkeks ja jos joku kertois nyt sen että mitä lukkoja noissa hodareissa mahdollisesti on ja onko sähköllä vai mekaanisesti toimivia? mites tommosen hodarin rekisteröiminen kuorma-autoks? vaaditaanko siinä muuta kuin kokonaismassa vähintään 3000kg? hodarissahan se minun käsitykseni mukaan olisi 2960kg eli ei puuttuis ku 40kg.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2011, 12:48
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kuorma-autoksi muuten vaaditaan vähintään 3500 kg...
Eikä se muutenkaan onnistu, oli asiasta jossain muualla juttua.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2011, 13:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maurichia Näytä viesti
jospa palattais aiheeseen hetkeks ja jos joku kertois nyt sen että mitä lukkoja noissa hodareissa mahdollisesti on ja onko sähköllä vai mekaanisesti toimivia?
Sähkötoimiset lukot. Keskellä + Edessä ja takana.
GX-malleissa ilmeisesti aina vakiotavaraa. VX-malleissa enemmän lukottomia. Eli niissä ei aina ole etu+takalukkoja.

+sitten HZJ vaparikoneisissa ei myöskään noita tasauspyörästöjen lukkoja ilmeisesti aina ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2011, 15:53
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

no itte jos olisin ostamassa suuren kokoluokan maasturia niin kyllä rehellisesti sanon että passaisin hodarin.

aika kallista ylläpitää, osat kalliita eikä saa tarvikkeena.
esim etuloksun kun jouduin omaani ostamaan niin 600e makso tojolla.
ja kaikki muutenkin kalliita.
sit on vielä ne kalliit tyyppiviat, esim takalukko mikä on muutenkin perseestä kaikinpuolin. kansii muuttaa paineilma toimiseksi.

etuperä väljistyy kun liian himpula tohon autoon. ruiskutuspumput hajoilee ja esim suuttimet vitun kalliita.

kuluttaaki aika reilusti jos vertaa esim hj:hin.
tosin nää ei juurikaan mätäne.

ja en siin tota omaa vanhaa autoa tällä ollut tarkotus mollata ja en tarkota etteikö se olis hyvä peli.

itte harkittisin uudempaa tosta 3l turbolla, niistä ei kyl kokemuksia.ei oo tosin lukko kun takana mut kuka niitä käyttikses tarvii, niin ja risukeula...varmasti pääsee tarpeeks pahaa paikkaa silläki jos kyse edelleen käyttiksestä.
harraste vehkeenä sitte eri juttu.

Viimeksi muokannut tjl : 02.01.2011 15:56
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2011, 16:19
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mä en kyllä kahden Hodarin kokemuksella keksi paljoakaan pahaa, hinnoissaanhan ovat mutta se ei ole auton vika, moni muukin hyvä auto on kalliimpi ostaa ja ylläpitää kuin massatuotteet

Kaikki kuluu, näillä yleensä ajetaan verrattain paljon, ja tietyt tyyppiviat ja ominaisuudet kun hyväksyy ja malttaa laitella alta pois ennenkuin porsii, niin hyviä ovat

Pientä kutinaa olis itelläkin tuollaiseen HDJ 100 seen... Siis ihan tielle, ei offiin

Uudemmista, 2000 luvun loppupuolen LC sta ei kokemuksia, mutta jotenkin eivät vakuuta mua
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2011, 20:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

MULLE KÄVI HASSUSTI


OSTIN ENSIN HALVAN MAASTURIN JA SITTEN HYVÄN ELI HODARILLA AJELLAAN!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2011, 20:54
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
no itte jos olisin ostamassa suuren kokoluokan maasturia niin kyllä rehellisesti sanon että passaisin hodarin.

aika kallista ylläpitää, osat kalliita eikä saa tarvikkeena.
esim etuloksun kun jouduin omaani ostamaan niin 600e makso tojolla.
ja kaikki muutenkin kalliita.
sit on vielä ne kalliit tyyppiviat, esim takalukko mikä on muutenkin perseestä kaikinpuolin. kansii muuttaa paineilma toimiseksi.

etuperä väljistyy kun liian himpula tohon autoon. ruiskutuspumput hajoilee ja esim suuttimet vitun kalliita.

kuluttaaki aika reilusti jos vertaa esim hj:hin.
tosin nää ei juurikaan mätäne.

ja en siin tota omaa vanhaa autoa tällä ollut tarkotus mollata ja en tarkota etteikö se olis hyvä peli.

itte harkittisin uudempaa tosta 3l turbolla, niistä ei kyl kokemuksia.ei oo tosin lukko kun takana mut kuka niitä käyttikses tarvii, niin ja risukeula...varmasti pääsee tarpeeks pahaa paikkaa silläki jos kyse edelleen käyttiksestä.
harraste vehkeenä sitte eri juttu.
Kahden hodarin kokemuksella, niin en pidä kalliina ylläpitää.Etumurros 180 kpl laipat päihin muutamakymppi.Koko paketti etuakseliin murrokset +akselit 1330e ei pahahinta kun niillä taas ajaa seuraavat 500tkm. Ainoatakaan ruiskupumppua ei vielä ole tarvinnut uusia.Suuttimen kärjet+tiivisteet, taisi olla denso 582e samat kuitenkin kuin alkuperäiset.Takajarrusatula 130e en ymmärrä mikä siinä nyt niin kallista on?Ei ne osat ilmaisia muihinkaan ole. Roodogs 4wd myy aika edullisesti kaikenlaista osaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2011, 21:11
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

juu itsekkin olen jo tuon evon kanssa tottunut että osat on kalliita kun vertaa 89vuoden corollaan mihin saa osat motonetin tiskiltä... öljyt ja suodatin on vaihtunut evossa 5000km välein ja kansiremppaa, perä remppaa, laatikkoo remppaa tehty niin eihän se mitään ilmaista ole mutta niinkuin joku jo tuossa sanoikin että asioihin pitää osata asennoitua oikein ja ku valitsee autonkin sitten sen mukaan että siitä pidetty mahdollisimman hyvää huolta niin se aina minimoi tuleviakin vikoja, ja remontit pitää toki osata aina tehä ajallaan eikä silleen että korjataan vasta sitte ku osat hajoo silleen ettei pysty enää ajamaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2011, 22:06
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ava Näytä viesti
Kahden hodarin kokemuksella, niin en pidä kalliina ylläpitää.Etumurros 180 kpl laipat päihin muutamakymppi.Koko paketti etuakseliin murrokset +akselit 1330e ei pahahinta kun niillä taas ajaa seuraavat 500tkm. Ainoatakaan ruiskupumppua ei vielä ole tarvinnut uusia.Suuttimen kärjet+tiivisteet, taisi olla denso 582e samat kuitenkin kuin alkuperäiset.Takajarrusatula 130e en ymmärrä mikä siinä nyt niin kallista on?Ei ne osat ilmaisia muihinkaan ole. Roodogs 4wd myy aika edullisesti kaikenlaista osaa.
Joo ei noi liian kalliita ole! Jos tuntuu liian kalliilta, niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa ja pistää niput kuntoon.

Itse olen hieman haaveillut HDJ:ta, mutta sen verran rehellinen pitää olla itselleen ettei keksimälläkään keksi käyttöä moiselle autolle, sen verran vähän tulee kilsoja nykyään vuodessa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2011, 00:01
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

mä en ainakaan tarvi muuta tekosyytä auton ostoon kuin se että sillä pitää tykätä ajaa ja sen pitää erottua massasta siks mullakin toi evo ja hoojii on, eipä tuu täällä lahdessa ihan joka nurkalla noita hojojakaan vastaan.
ja editoidaan nyt vielä kaikkien vähä-älyisimpien tiedoksi sen verran että kyllä käytän autoa todennäköisesti samaan tarkoitukseen kuin esim sinä joka esiinnyt anonyyminä viestissäsi, ajan autolla aamulla töihin ja illalla kotiin, käyn kaupassa ja kavereilla. käytän siis autoani kulkuneuvona sekä myös harraste käyttöön mm. metsässä ja radalla ajelu ja evo saa leipää niin vallan vitusti kun pääsen radalle sillä päästelemään. omistan ajokortin ja saan ajaa jopa kuorma-autoa ja väitän osaanani vähintäänkin tyyddyttävästi liikennesäännöt enkä ole eläessäni ajanut yhtään kolaria tieliikenteessä.

Viimeksi muokannut maurichia : 03.01.2011 17:32
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.01.2011, 16:30
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

selailin tuossa ihan aikani kuluksi tuota tradecarview sivustoa ja löysin sieltä tälläisen hienon hoojii 61 joka on vielä automaatti askilla ja kattoluukulla http://www.tradecarview.com/used_car...uiser/6218966/
edittiä... löytyipä sieltä tollanenkin, muuten hyvä mut hinta ei oikein kohtaa meikäläistä ja toi on bensa vehje... muuten ois kyl tosi aisiallinen kuusykkönen ja ajettu vaan 169,200 km http://www.tradecarview.com/used_car...uiser/6104450/

Viimeksi muokannut maurichia : 05.01.2011 17:09
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.01.2011, 05:19
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ava Näytä viesti
Kahden hodarin kokemuksella, niin en pidä kalliina ylläpitää.Etumurros 180 kpl laipat päihin muutamakymppi.Koko paketti etuakseliin murrokset +akselit 1330e ei pahahinta kun niillä taas ajaa seuraavat 500tkm. Ainoatakaan ruiskupumppua ei vielä ole tarvinnut uusia.Suuttimen kärjet+tiivisteet, taisi olla denso 582e samat kuitenkin kuin alkuperäiset.Takajarrusatula 130e en ymmärrä mikä siinä nyt niin kallista on?Ei ne osat ilmaisia muihinkaan ole. Roodogs 4wd myy aika edullisesti kaikenlaista osaa.
joo jos tilaa ulkomailta. tarkotin alkuperäs osilla suomesta ostettuja. saa niitä tietysti muualtaki. kun on niin käsi ettei osaa tilaa.

ja kylä niistä pumpuista hajoo sielt sisält se oliko nyt tyhjäkäynnin säätö, kääntelee jotenki jäähdytyn nesteen lämmön mukaan tai jotai sellasta...

ja kyllä siihen ittekki tuli kerralla useamman tonnin remppoja tehtyä että ei se nit siit kiinni ollu etteikö olis varaa ollu, eikä tarttenu luottokorttia vinguttaa.se on vaan tyhmää maksaa liikaa.

ja eikä nyt ruveta sekottaa tähä et kuka tienaa ja mitä, eihän...

Viimeksi muokannut tjl : 03.01.2011 05:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä putket7mutkat kannattaa hommata? henteri Tekniikka & Jutustelu 7 22.01.2008 13:14
aikeissa ostaa Tekniikka & Jutustelu 5 15.04.2006 12:29


Sivu luotu: 23:12 (GMT +2).