![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pahvikeuloja tuli tossa vajana250km matkalla aikas paljonkin... Ja enemmistö niistä VAG:N vehkeitä... Ja sit tuli jokunen iso paku, tai saattohan ne olla pikkusia kuorkkejakin missä oli pahvia keulassa... Sit noit ikkunat jäässä oleviakin autoja tuli ja liikku, ja nekin VAG sukusia.. Itellä autona 2000 japanilainen, eikä siin oo keulassa pahvia eikä sit maskin allakaan... Ja dieseliä käyttävä... Ihan hyvin tarkeni lämpöä riitti, ja välillä jopa piti lämmönsäätimest vääntää viilempäänkin suuntaan...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Yllättävän vähän tässä pienellä alalla liikkuessa näkynyt moisia, itse ei pysty pitämään mitään kun lämmöt alkaa nousta matka-ajossa jos on rekisterikilpi maskin edessä kiinni.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
mullapa onkin pahvia hj:ssa
![]() Termari on uuus toyotalainen mutta flekti tuntuu jäähdyttävän konetta niin pahasti että laitoin pahvin ja kyllä sillä vaikutusta on |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Rullaverho toimii myös hyvin, on näppärä nostaa ylös ja kulkee aina mukana.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla hj-61 ei kyllä lämpimäks oo tullu koko talvena! Kyllä on melkosen holotna ollu vaikka on pahvilla syyläri peitetty. Lämmöt ei nouse näin talvisaikaan maantieajossakaan mittarin mukaan niiten ensimmäisten viivojen puolivälin yläpuolelle.
Enskesänä pitää lämppärin kenno varmaan puhdistella jos yhtään auttas.. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Jaa...
Taisitte kuulla VW aikana, että ootte laittanu saksalaisen jääkaapin... Moni siihen suuntaan kertonu jälest päin, kun on merkkiä vaihtaneet just ton talvilämmön takia... Oli se sit bensa tai diesel ollut.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oma auto on peltikorjaamolla ja vakuutusyhtiön piikkiin on pihalla VW Polo, perässä luke 1,4 ja bensaa polttaa. Voi kele, että lämpenee tuo auto hitaasti. Joulun aikaan kun oli pakkasta reippaat 25 astetta niin auto oli ihan jääkaappi. Nyt on leudompaa mutta ei siellä kuuma tule vieläkään. Tai no, jos se käy 15-20 min tyhjäkäyntiä ennen ajoa ja sitten ajelee puolisen tuntia niin sitten saa säätää lämpöjä vähän pienemmälle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ainakin näky yks hyrsler c300 täälläpäin mkiss oli pahvi viritetty keulaan ja tyhmästi piirretty tussilla hymy
toytotat yleensä lämpenee kanss vitun hiljaa.. kaverin faijall uudest ollu carina-e sitt avensis sitt auris,ja kaikki yhtä paskoja lämpeneen kaikki jollain 1.6 bensakoneella,no ei pidä vinosilmilt vaatii enempää
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 01.01.2011 15:51 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pari talvea eukon kanssa oikein bongailtu noita pahvitettuja. Yleisin ha jossa maskia peitelty näyttäisi ehdottomasta olevan Seat. Välillä ihmetelty kun uuden karheeseen autoon ei ole tehty mitään siistinpää ratkaisua kun jostain kaupan taakaa haettut Libresse ja Malboro tukkupaketin pahvin palat, ja kuva/tekstipuoli totta vitussa ulos päin.
Hauskin pahvi mitä tullut bongattua oli kiuaskivi laatikosta, oikeinpa vielä TM testivoittaja semmoisesta, ilmeisesti haavena oli siten saada hivenen lisä lämpöä... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
mä olen ainakin tunkenu joka talvi joka autoon pahvia nokalle, mutta laittanu sen sinne maskin ja syylärin väliin. pysyy sie ittestään, eikä tarvi millään rautalangalla yms nippusiteellä yrittää kiinnittää
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nyky dieseleissä taitaa lähes kaikissa olla ongelmia kovilla pakkasilla lämpöjen kanssa.
Subarussa (2.0TD legacy 2010) ongelma on "ratkaistu" sillä että on poistettu jäähdytysnesteiden mittari kokonaan. Testerillä katsoin -31 pakkasella niin tunnin maantie ajon aikana korkeimmillaan kävi 62'c Sekin niin että sammuti sisätilan puhaltimen. Puhallin päällä alle 55-58'c välillä. Auto seiso noin tunnin ja sama lenkki nokkaa peitettynä lämmöt 72'c ja sai jopa puhallintakin pitää päällä. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti monissa uudemmissa sitä ei sinne väliin saa ängetyksi, tai sitten omistaja ei vain tiedä mistä huudi aukeaa.
Innovatiivisin kiinnitys mitä nähnyt oli kanamuna laatikkoa alhaalta kilvessä kiinni parilla pyykkipojalla ja ylhäältä "Tiikeriä tankkiin" mainostarralla konepellissä. Ei ilmeisesti ollut sitä asennellessa vapahtajalaastaria hollilla... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin yhden talven ajan vähän yli puolet kennosta peittävää pahvia mazdarangerin nokalla. Kyllä sillä lämmöt nousi nopeammin. Nyt ei ole tullut laitettua, kun on lohkolämmitin, jolla lämmittää ja työpaikallakin saa sähköä tolpasta.
Valmetissa on koneen syylärin edessä kuskin paikalta säädettävä rullakaihdin ja se on kyllä tarpeen talvella, vaikka onkin toimiva termari. Pienennän jäähdyttimen ilmavirran pinta-alan noin 20-30 prosenttiin, eli sellainen pieni rako yläraunaan jää. Se riittää talven puu- ja lumihommissa jäähdyttämään koneen. Nollakelin paikkeilla pitää avata enemmän. Ilman kaihdinta ei tahdo lämmöt nousta tarpeeksi jos on 10 tai enemmän pakkasta. Kiinteästi pyörivä tuuletin jäähdyttää koneen kylkiä kai liikaa kovemmilla pakkasilla.
__________________
Jukka |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Sama täällä. Operaatioon menee aikaa noin minuutti ja säästää sekä konetta että löpöä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pankkitietojen urkkijat liikenteessä. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 0 | 13.04.2010 22:42 |
Autohuijari liikenteessä! | Repro | Chit-Chat | 45 | 07.03.2010 23:18 |
Liikenteessä kiltisti ens viikolla | legro | Chit-Chat | 28 | 23.04.2008 14:43 |
Erilaisesti liikenteessä... | L-200 | Linkit | 4 | 23.03.2005 18:31 |
Suzna liikenteessä! | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.07.2003 06:51 |