![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() MuutantRhino - SoodapuhallusSain kahdelta yritykseltä suunnilleen hintoja soodapuhallukselle. Tuntihinta sisältäen soodan n. 95-100€/h Alv 0%. Arvio Suskan koko korin puhaltamiselle sekä ulkoa, että sisältä oli n. 7 tuntia. Eli kokonaishinta olisi alveineen noin 850€! Maksaahan tuo jonkin verran mutta houkuttelee kyllä edelleenkin koska se säästäisi melkoisesti oma puhdistus- ja hiontatyötä mikä on aika hidasta ja paskasta hommaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino - Koppa poisnostoa vaille
Taas tuli kuutisen tuntia tallissa turattua ja huomenna kun irroittaa koneen niin sen jälkeen nostetaan koppa pois. Tallissa alkoi jo olla niin ahdasta kun oli pahvilaatikkokaupalla irroitettuja osia että piti päivän lopuksi kantaa osa laatikoista kellariin.
Isommat parsimiset on etujalkatilassa, etulokareissa ja bensatankin täyttöputken ympärillä. Vanhat alumiinilevy-poppariviritykset pitää ensin poistaa ja sitten ajattelin kyllä viedä koko kopan soodapuhallukseen. Yllättävän painava tuo koppa vaikka kaikki on revitty irti laseja ja ovia myöden. Täytyy huomenna nostaa pää kerrallan irti rungosta ja rullata runko ulos ja peräkärri sitten alle tilalle. Voiko joku Suskatuntija valaista miksi bensasuodin on niin järjettömässä paikassa kun takarungon kyljessä? Ajattelin siirtää sen konehuoneen puolelle.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lisätty: runkohan näissä yleensä on aika hyvässä kunnossa. Korin kiinnikkeet kannattaa tarkistaa, ovat aika ohutta peltiä.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 02.01.2011 11:15 |
#4
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino - Koppa loppiaisena peräkärryn kyytiin
Vielä tuli raksittua pois yhtä sun toista ja kaikki popniiteillä ja Plastic Paddingilla kiinnitetyt pellinpalat poistettua. Suskan siirtäminen käsipelillä oli aika raskasta kun yhden etupyörän ja toisen takapyörän jarrut olivat enemmän tai vähemmän jumissa. Joten etujarru tuli herkistettyä ja takajarru taas voideltua sprayöljyllä kun rumpu ei irronnut ilman että siihen rakentaa ulosvetäjän - purkaahan se pitää kuitenkin myöhemmin. Nyt liikkuu kosla ihan pikkasen työntämällä.
Moottori tuli irroitettua ja seuraavaksi täytyy - ehkä loppiaisena - nosta koppa pää kerrallaan pukkien varaan että saa alustan rullattua pihalle ja peräkärry alle. Ja sitten perjantaina soodapuhallukseen.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... Viimeksi muokannut ruxu : 02.01.2011 20:32 |
#5
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino
Tänä iltana tuli sitten koppa nostettua pukeille ja alusta rullattua alta esille ja vaihdelaatikko ja jakis poistettua.
Nyt pääsi sitten tarkemmin myös tutkailemaan paikkaa mihin Volvon laatikko pitäisi saada istutettua - kovin on pieni tuo vaihdelaatikon ja jakolaatikon väli ja melkoinen linjaero niiden akseleiden välillä - mihinköhän haasteeseen tässä oikein on tartuttu? Pitäisiköhän sittenkin miettiä tuota välitettyä laatikkoa... Yksi kysymys - onko Suskassa johonkin meistetty runkonumero vai löytyykö se ainoastaan siitä apumiehen jalkatilassa kahdella popniitilla kiinni olevassa alumiinilätkässä?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Runkonumero on oikean runkopalkin etupäässä, etummaisen korinkiinnikkeen ja iskarinkiinnikkeen välissä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino - Jakiksen välitys
Jakolaatikon välityssarjojen sopivuudesta minkämallisen Suzukin jakolaatikkoon ei ihan yksiselitteisiä tietoja netissä löydy joten kysytäänpäs täältä.
Eli projekti-Suskahan on voden 1985 SJ410, jakolaatikko on valollinen ja siinä on tuo voimanulosoton laippa. Sopiiko tähän laatikkoon Trail Creeperin 6.5 T välityssarja? Mitä muita muutoksia joutuu jakikseen tekemään kun vaihtaa nuo rattaat? Muistelisin, että tuolle voimanulosotolle olisi joutunut jotain tekemään joillakin välityssarjoilla. Muistan lukeneeni jossain myös että välitettyjen jakiksien koteloja on haljennut kasvanneen voiman takia ja sen takia on olemassa kiinnityssarjoja jotka vahvistavat alumiinikoteloa. Onko tällainen halkeamisen vaara todellinen kun alle ei ole tarkoitus laittaa mitään ylikokorenkaita?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Omassa suitsassa on sellanen perus letkusuodatin just konehuoneessa... Tulikin mieleen, että onkohan sen asentaja tajunnut ohittaa sen vanhan. Missäs siellä se tarkalleen ottaen on? Jossain taka-akselin hujakoilla?
__________________
Suzuki SJ410 -83 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo, akselin kohdalla möllöttää jos vielä paikallaan...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino
Projekti on edennyt hieman hitaasti kun on ollut tärkeämpiäkin asioita meneillään - kuten isoisäksi tulo maanantaina. Pahimman isosisä alkuhuuman jälkeen tuli taas painuttua talliin tänä viikonloppuna. Apukuskin puolelle tuli väännettyä kokonaan uusi korin kiinnikepalkki kun vanhasta ei ollut kuin murusia jäljellä....
Ennen uutta kääntöä takaisin oikealle kyljelle tuli vielä takapyöräkotelon ulkoreuna paikattua 100 mm leveällä peltisoirolla. Aukon säde suureni 42 mm kun ulkolokasuojan mädät reunat poisti. Muovinen lokasuojanlevike näyttäisi muokkautuvan ihan nätisti isommallekkin säteelle... Nyt kori onkin jo oikealla kyljellä ja toisen takapyörän sisälokasuoja paikkauksen alla. Samalla rupeamalla saa tuon oikeanpuoleisen helmapalkin hitsattua lopullisesti kiinni pohjaan ja sisäpuolelta. Huomenna jatketaan...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#11
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino
Muutama viikko taas vierähtänyt ja on pienen päivityksen aika. Keskitytty on lähinnä takaosan mätäpaikkaamiseen.
Joka tarkoitti lähinnä koko takapohjan ja alla olevien palkkien uusimista... Sen jälkeen voikin alkaa miettiä korinmuutosta umpikopasta pickupiksi. Penkki piti panna paikoilleen että ei vaan ahneuksissaan tule tuotua uutta takaseinää liian lähelle penkkejä. Suunnilleen tuohon mittakepin linjaan pitäisi sisäpuoli takaseinästä tulla... Onko kellään hyviä vinkkejä mitä huomioida katkaisu ja hitsauskohtia suunniteltaessa? Onko jotain mitä kannattaa korimuutoksessa huomioida ajatellen seuraavaa leimassa käyntiä? Itselläni on ajatus edestä katkaista heti ikkunatiivistekohdan linjasta ja sitten peräosasta sellainen pala että em. mitoitus toteutuu ja mukaan tulee kattourien päät. Lavan laidan meinasin katkaista juuri ylemmän sivukantin yläpuolelta ja sitten hitsata yläreunaan suorakaideputki. Miten tuo putki liittyy takakulmiin ja uuteen takaseinään hahmottuu kyllä vasta kun rälläkkä on laulanut...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#12
|
|||
|
|||
![]() AiAi
vai meinaat silipasta valmiin kuivan säilytys/kuljetus tilan veke ??
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suska 410 | Ripe24 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.11.2009 22:09 |
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |
M suska | O/M/V Muut | 7 | 04.03.2005 22:17 | |
O SUSKA 410 TAI 413 | O/M/V Muut | 0 | 11.11.2004 21:33 |