![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Lisäksi puhuttiin sellaista, että jos isommasti kalustoon vaikuttaviin sääntöihin on tulossa muutoksia, niin niille olisi siirtymäaika. Siirtymäaika vois olla siten, että vuonna esim. 2010 kerrotaan että 2012 tulee voimaan sääntö ZYX. 2010 ajetaan loppuun 2010 säännöillä, ja 2011 on ainakin pari vaihtoehtoa: - 2011 kelpaa sekä vanhojen (2010) että uusien (2012) sääntöjen mukaiset autot/systeemit/tms. - 2011 ajetaan muuttuvan säännön osalta vielä 2010 säännöillä, mutta 2012 sitten 2012 säännöt Rengaskokoihin tms. luokkavaatimuksiin ei ole kuitenkaan tiedossa mitään muutospaineita tai -tarpeita. -Paavo
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tälläinen mieleen että jos kilpailukalenteri on julkaistu, niin sitten mietitään muutoksia sääntöihin?? Eikös säännöt pitäisi olla selvät ennen kilpailukalenterin julkaisua.
Muutoksia toki tulee tehdä ja modata niitä. Sitten toinen juttu että mitä vanhoilla säännöillä tekee jos niihin tulee vain muutoksia seuraavasti 2009-seuraavat2010 vuodelle-seuraavasti 2011. olisi helpompi tulkita kun ne olisivat täydelliset per vuosi ennen kautta, että se ei olisi vain erillinen muutos kohta jossain palstalla. Ja kauden aikana sääntöihin tehtävät muutokset sitten erikseen. Lajia ajatellen tämä sääntöjen muokkaus tällä tavalla on sekoittava. kun löytyy cupin sivuilta 2009 säännöt, 2010 muutokset jne jne pointti on että yhdet säännöt kirjoitettu cupin sivuille joilla mennään kausi. muutokset toki mahdollisia kauden aikana. terveisin Timppa- jeep keltainen- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Ihan hyviä muutoksia, tuli vaan pari tarkennusta mieleen.. Lainaus:
Sivuillahan on vuoden 2010 säännöt ja niiden alla lyhyesti kerrottuna erot 2009 sääntöihin. Kohta uusien sääntöjen tullessa viralliseksi, sivuilla tulee varmaankin olemaan 2011 säännöt ja lyhyesti erot 2010 sääntöihin? Eikös tämä ole aika selkeää?
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Painepesuri: on noita sääntöjä ehkä mietitty "hieman" aiemminkin, mutta tyypillisesti säännöt ja kilpailukalenteri on julkaistu joissain
vaiheessa loppuvuodesta, eikä järjestyksellä ole ollut kovin suurta merkitystä, tai ei ole ainakaan hoksattu pitää lopullisten sääntöjen julkaisua ennen kipialukalenterin julkaisua kovinkaan tärkeänä. Tietysti uudet säännöt on "kokonaisenakin" olemassa, ja kilpailun johtajilla katselmoitavina. Jokaiselle vuodelleon kuitenkin julkaistu nuo muutokset erikseen, että säännöt tuntevat näkevät helposti mikä muuttuu tulevalle kaudelle. Eiköhän ne säännöt saada julkaistua pikapuoliin. Baxxter: - jos sääntöihin olisi haluttu kotelointivaatimus se olisi sinne selvästi kirjattu. - "Esim siirtymä rastilta toiselle metsätietä, saako apukuski seisoskella takapuskurin päällä?" Ei saa. - "Tai saako appari iskuskella konepellillä kun ajetaan vedessä kohti rastia?" Saa. Just tuon takia sanamuoto on "matkustaa", että rastilla voi appari olla tarvittaessa auton päällä. -Paavo |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitä muuta kyseisessä pykälässä sitten tarkoitetaan, kuin että "huohotus tulee olla ohjaamotilojen ulkopuolelle"?
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei ollu muutakaan järkevää tekemistä niin laskeskelin että jos käydään kaikki kisat niin kilometrejä kertyy n.3600. Jotta saadaan 4 kilpuria+ 12-15 äijää joka kisapaikalle niin on saattanu mennä joku litra naftaa
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vihjaa nyt edes vähän mihin kohtiin on tulossa muutoksia, niin osataan tehdä uuteen autoon, joka on rakenteilla nyt, oikeanlaiset ratkaisut. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
//
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pannaampa kyssäri nyt vaikka tänne..
Avollahan saa ajaa ilman kaaria kunhan ei mene vaarallisille rasteille?: kohta 4,1 "Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea" Sitten on tämä kohta 4,3: "Kaikkien kilpailijoiden istumapaikkojen tulee sijaita kokonaan auton kiinteän korirakenteen ja/tai turvakaarten sisäpuolella." No entäs nyt se avo jossa nyt on vaikka se 6-pistekehikko mutta ei yllä takapenkkiläisten yli? Voiko ajaa isommallakin porukalla, kunhan ei mene sinne vaaralliselle rastille? Vai tarkottaako tämä nyt vaan sitä ettei panna jakkaraa auton ulkopuolelle? :-) |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
jep.. näin on hyvä.. tosin urheita pitäis kyytiläistenkin olla jos aikovat istuskella uazin peräkontissa kun vinssivaijerin perässä kiivetään kallioseinää..
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Onhan se aika ikävä paikka jos penkki on pultattu apparin oveen ulkopuolelle
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
2011, cup, kilpailukalenteri, suunnistus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off Road säännöt 2011 | -B- | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.09.2010 18:52 |
Off-road Suunnistus Cup 2010 | Mylppy | Tapahtumat | 60 | 24.12.2009 21:15 |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
Off-Road Suunnistus-CUP | Paavo | Tapahtumat | 193 | 06.09.2006 08:01 |