Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2010, 14:58
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Runkoa saa lyhentää takaa ja edestä, mutta ei välistä. Vinssiä saa tunkea mihin parhaaksi katsoo, mieluummin mahdollisemman syvälle alas kun ylös.
peli lienee bj45, olisko siinä se 3B neloskone vai kutonen jaktais olla 3.5l? ei ainakaan neloskoneeseen tota 61 pakosarjaa, mutta kai se siihen isompaan saa .

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2010, 15:21
Nasum Nasum ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 11
Perusasetus

jaa-a, tuossa parin tunnin päästä ehkä on heittää kuvaa moisesta,niin joku sen osannee tunnistaa,mulle ei noi kaikki tyyppinimet sano mitään ja puhelimessa olin kuulevinani että se on ??-60...hoojii tai beeji,piru kui muistasin,ja koneeks sano että kolmelitranen diisseli.

juu,ajattelinkin niin että jos rungollisen laitteen koria sa amuutenkin yleensä (wanhat jenkit ) muokata suht vapaasti niin mikseis sitten vastaavalla rakenteella olevaa maasturin koriakin vois muokata,mutta se ei ollut mulle selkeää että voiko ylityksiä lyhentää noin vaan runkoaisojen päitä pätkimällä,Kiitos tiedosta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2010, 15:34
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

HJ on hyvä rakennusmiehen auto, perä laita taittuu sirkkeli pöydäks...ja on siintä hyvä laitella okt:n ikkunoitakin, matala mallisemman rakennuksen räystäs laudoitus hoituu katolta käsin Ja onhan toi hyvä peli ajaa kalapaikoille, jos vielä huoltoauto niin duunaa työkaluboksin lattian tasalle niin on parille alamittaiselle hyvät nukkumapaikat...Työkalua ja muuta kalustoa mahtuu kyytiin jonkin verran...Ja itse ainakin etsiskelisin (87/10-->) 61 mallisarjaa olevan, jotta on ne lukot/12HT...

Ja mites perus duunarin hilux? Kulkis sit pitkät tavarat vähän mukavammin ja LUULEN että maasto ominaisuudet onpi paremmat kuin tuossa Hj sarjalaisessa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2010, 15:44
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Osta gee mese-sillä pääsee ja pärjää.Toki jos haluat tosisti rakentaa ajoneuvoas niin sitten tojota-Suomen rakennelluin maasturi-Pakko rakentaa että etenis maastossa edes hivenen nimim.vakio volvo ja gee mese...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2010, 15:49
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Volvo! ei tarvii pitää kun kipeetä p**lua ja todella tilava ulkomittoihin nähden. Toki löytyy niitä huonojakin puolia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2010, 16:13
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Volvo! ei tarvii pitää kun kipeetä p**lua ja todella tilava ulkomittoihin nähden. Toki löytyy niitä huonojakin puolia
Esim volvon paljon puhuttu polttoaineen kulutus.Kun Haten kanssa tankattiin yhtä aikaa ja oli kilometrejä samanverran plus mulla oli jeepin hinausta ym niin mä laitoin Volvoon 53ltr ja Hate Rangeen 64ltr normi ajolla ilman hinattavia yms...Rankussa 36 renkaat,efi ja automaatti...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2010, 16:41
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Vakio Volvon C303 40l/100km kulutus kun käytin kauppakassina viimetalvena.
Nyt en mallia muista joku voi tarkentaa, mutta olikos se Toyota BJ75 (vai mikä?) semmonen pitkä koulubussi. Peräylitys kyllä hirvee, mutta voisi olla vaihtoehtonen rakentajalle?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2010, 15:45
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

ihme hj jos on 3.0l diesel, niitä tais kyllä olla 8 paikkasena higroof mallia, tia oliko se nyt 9 paikkanen
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2010, 21:52
Nasum Nasum ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
HJ on hyvä rakennusmiehen auto, perä laita taittuu sirkkeli pöydäks...ja on siintä hyvä laitella okt:n ikkunoitakin, matala mallisemman rakennuksen räystäs laudoitus hoituu katolta käsin Ja onhan toi hyvä peli ajaa kalapaikoille, jos vielä huoltoauto niin duunaa työkaluboksin lattian tasalle niin on parille alamittaiselle hyvät nukkumapaikat...Työkalua ja muuta kalustoa mahtuu kyytiin jonkin verran...Ja itse ainakin etsiskelisin (87/10-->) 61 mallisarjaa olevan, jotta on ne lukot/12HT...

Ja mites perus duunarin hilux? Kulkis sit pitkät tavarat vähän mukavammin ja LUULEN että maasto ominaisuudet onpi paremmat kuin tuossa Hj sarjalaisessa...

Ainakin wanhoissa,onko ne ny sitten ykkös-kopan hilukseissa,on aivan mahdotonta istua,en mahdu sinne ratin ja jakkaran väliin kuin ehkä isolla kenkälusikalla,tarttis tehdä hytistä joku köyhänmiehen king-cab tyyppinen. 192cm pituutta mulla,ei vaan mahdu ei,hanttarinkin puolella polvet on kiilaantunu ärsyttävästi kojelautaa vasten ja pää on kii katossa jne. Mille ihmeen pygmeille noi on edes mitotettu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2010, 21:57
Team Lypsikki:n Avatar
Team Lypsikki Team Lypsikki ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.07.09
Sijainti: Salla
Viestit: 548
Perusasetus

Munlaisille pygmeille
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2010, 21:59
Nasum Nasum ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
HJ on hyvä rakennusmiehen auto, perä laita taittuu sirkkeli pöydäks...ja on siintä hyvä laitella okt:n ikkunoitakin, matala mallisemman rakennuksen räystäs laudoitus hoituu katolta käsin Ja onhan toi hyvä peli ajaa kalapaikoille, jos vielä huoltoauto niin duunaa työkaluboksin lattian tasalle niin on parille alamittaiselle hyvät nukkumapaikat...Työkalua ja muuta kalustoa mahtuu kyytiin jonkin verran...Ja itse ainakin etsiskelisin (87/10-->) 61 mallisarjaa olevan, jotta on ne lukot/12HT...

Ja mites perus duunarin hilux? Kulkis sit pitkät tavarat vähän mukavammin ja LUULEN että maasto ominaisuudet onpi paremmat kuin tuossa Hj sarjalaisessa...
Mulla kävi itsellä mielessä,että koska joka tapauksessa heivaisin takapenkit kaatopaikkakuormaan niin voisi jopa ajatella että värkkäilis hyttiin pääkaaren,ja pari tutkee siitä,taakseppäin,eli 4 pistekaaret tavallaan,ja sitten tohon pääkaaren väliin tekis ihan raakasti vaikka vaneerista väliseinän,ikkunalla. Lämpeis kajuutta nopeemmin ainakin ja rojut pysys takaloosterissa paremmin eikä virkavaltakaan vois sanoa että on kivääri lainvastasesti säilössä' kun siihe ei ainaka heleposti pääsis etupenkeiltä käsiks....tällasista olen kuullu että ovat muka huomauttaneet mutta en sit tiä. Jos mulla ei ois koiraa mitä usien kuskataan mukana omassa häkissään auton takatilassa niin eihän tuo ainakaan teknisesti ois edes paha muokata,kori avolavatyyppiseksi,hiukan tilavammalla hytillä,tyypiin kingcab ja mitä näitä on,sportscabeja. En sitten tiä mitä katsastusasemalla moisesta tuumattas,meniskö viel sopivasti nuo diisseliverot pieneks jos on muuteltu avolavaksi...siis tällain teoriassa,en mä ala sitä oikeasti edes toteuttaan,kyllä se iso katollinen tavaratila on ihan passeli mun touhuissani.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.12.2010, 22:40
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

mistään muusta en ton väliseinän osalta tiedä, kuin sen että kyllä hj60 tarkenee. Itsellä on mallista 61 hiukan kylmempiä kokemuksia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.12.2010, 22:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Hei, kuvia autosta esiin! Eipä olisi ihme, jos täällä tiedettäisiin sen tarina.

Noi 38" paperit on harvinaista herkkua, eli kyllä niillä oma arvonsa on.

Kannattaako tuota enää SOA:lla nostaa, kun koppaa on jo 3" nostettu? Mielipiteitä on monia, mutta mun mielestä tulee jo aika korkee. Ja taitaa tulla kokonais korotuksen rajakin vastaan. Jos ei isot pyörät mahdu pyörimään, niin lokarin kaarista pois, ja vaikka ne pidemmät riiput.

Valkoset iskarit punaisilla kummeilla vois olla Rancho-merkkiset.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.12.2010, 23:03
Nasum Nasum ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 11
Perusasetus

Joo pidempiä riipukkeita vähän tuuminkin.

Arvasinkin että jos postaan kuvai niin joku sen auton tunnistas jne,mutta ehkä huomenna päivännäöllä aivoni toimii sen verta että saan akut kameraan ja otan siittä kuvia.

Tuo korotus,se mua kiinnostas toteuttaa nin että se vaikuttas enempi maastoiluun,kun mulle on sellanen päähäninttymä tullu että toi korin nosto rungolta ei kauheesti vaikuta...? Tietenki ulkonäköön mutta onko SOA muuten oivallisempi. Lehtijousten riipukkeilla se tietty nousis vähän...ja kaippa se vaikuttas sitten jo hiukan positiivisemmin matkaan renkaan keskiöstä runkopalkin alareunaan ? Tai hitostakos mää näitä tiedän,siks kyselenkin. tuntus vaan siltä että jos runko on etäämmällä vaikka pyörien napojen tasosta niin toi pitkä hyttinen runko ei sitten niin hevillä ota osumaa maahan ?

ranchot ne muuten tais ollakkin,iskarit.
onko arb:n paineilmalukot ollu hyviä tuollaisessa muuten ?

Kyllä sekin mulla tietenki mielessä kävi että raahaisin ton kotio,ihan vaan paperien takia ja koittas pyrkii koko pa-kasta eroon vaihokaupoin mutta ois ne kivat itteki alle ruuvata,moiset renkaat.

lokarin kaaret tossa on,etenki edessä jo aika hervottomat rujoin kumi?levikkein.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.12.2010, 15:27
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Suosittelisin pitkän mallista suzukia. Tilaa on melko paljon, osat ovat halpoja, ja offroad-osaa ja kilkettä löytyy kyllä enemmän kuin on rahaa ostella, ja maastokelpoisuus on erinomainen! Pääsee myös halvemmalla kun isojen maastureiden kanssa, kun ei tarvitse ostaa valtavia renkaita ja isoja vinssejäkään kun pienemmilläkin pärjää.

Ja suzukeissahan ei rungot tunnetusti ruostu käytännössä ollenkaa, toisin kuin lähestulkoon kaikissa muissa... Kori tietysti mätänee, mutta kun peltityöt on tehty, niin eipä ole leimalle ollut muuta kuin jarrujen tarkistus ja perus pyöränlaakerivälykset sun muut, ja leima on aina tullut kerrasta.

Suzukilla ajaessa joutuu kyllä hieman kuuntelemaan "oikeiden maastoautojen" omistajilta väsyneitä koppimopo ja mönkiävitsejä, mutta maaston puolella nekin puujalkavitsit yleensä unohtuu kun susukit menee menojaan.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.12.2010, 22:32
Nasum Nasum ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Suosittelisin pitkän mallista suzukia. Tilaa on melko paljon, osat ovat halpoja, ja offroad-osaa ja kilkettä löytyy kyllä enemmän kuin on rahaa ostella, ja maastokelpoisuus on erinomainen! Pääsee myös halvemmalla kun isojen maastureiden kanssa, kun ei tarvitse ostaa valtavia renkaita ja isoja vinssejäkään kun pienemmilläkin pärjää.

Ja suzukeissahan ei rungot tunnetusti ruostu käytännössä ollenkaa, toisin kuin lähestulkoon kaikissa muissa... Kori tietysti mätänee, mutta kun peltityöt on tehty, niin eipä ole leimalle ollut muuta kuin jarrujen tarkistus ja perus pyöränlaakerivälykset sun muut, ja leima on aina tullut kerrasta.

Suzukilla ajaessa joutuu kyllä hieman kuuntelemaan "oikeiden maastoautojen" omistajilta väsyneitä koppimopo ja mönkiävitsejä, mutta maaston puolella nekin puujalkavitsit yleensä unohtuu kun susukit menee menojaan.

yhteen susnaankin törmäsin,siinä oli jotkut käännetyt vanteet,korotusta ja vinssiä,tekniikkapuolell tais olla hiacen+ laatikkoo ja tojotan kone,oisko ollu 1.6-1.8 tc,MUTTA ei papereita = pakko unohtaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mj kysymyksiä. niko69 Tekniikka & Jutustelu 3 10.06.2010 10:18
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymys raadille.... Chit-Chat 6 15.11.2004 18:38
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 07:58 (GMT +2).