![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Runkoa saa lyhentää takaa ja edestä, mutta ei välistä. Vinssiä saa tunkea mihin parhaaksi katsoo, mieluummin mahdollisemman syvälle alas kun ylös. peli lienee bj45, olisko siinä se 3B neloskone vai kutonen jaktais olla 3.5l? ei ainakaan neloskoneeseen tota 61 pakosarjaa, mutta kai se siihen isompaan saa .
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
jaa-a, tuossa parin tunnin päästä ehkä on heittää kuvaa moisesta,niin joku sen osannee tunnistaa,mulle ei noi kaikki tyyppinimet sano mitään ja puhelimessa olin kuulevinani että se on ??-60...hoojii tai beeji,piru kui muistasin,ja koneeks sano että kolmelitranen diisseli.
juu,ajattelinkin niin että jos rungollisen laitteen koria sa amuutenkin yleensä (wanhat jenkit ) muokata suht vapaasti niin mikseis sitten vastaavalla rakenteella olevaa maasturin koriakin vois muokata,mutta se ei ollut mulle selkeää että voiko ylityksiä lyhentää noin vaan runkoaisojen päitä pätkimällä,Kiitos tiedosta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
HJ on hyvä rakennusmiehen auto, perä laita taittuu sirkkeli pöydäks...ja on siintä hyvä laitella okt:n ikkunoitakin, matala mallisemman rakennuksen räystäs laudoitus hoituu katolta käsin
![]() Ja mites perus duunarin hilux? Kulkis sit pitkät tavarat vähän mukavammin ja LUULEN että maasto ominaisuudet onpi paremmat kuin tuossa Hj sarjalaisessa... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Osta gee mese-sillä pääsee ja pärjää.Toki jos haluat tosisti rakentaa ajoneuvoas niin sitten tojota-Suomen rakennelluin maasturi-Pakko rakentaa että etenis maastossa edes hivenen nimim.vakio volvo ja gee mese...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Volvo! ei tarvii pitää kun kipeetä p**lua ja todella tilava ulkomittoihin nähden. Toki löytyy niitä huonojakin puolia
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Esim volvon paljon puhuttu polttoaineen kulutus.Kun Haten kanssa tankattiin yhtä aikaa ja oli kilometrejä samanverran plus mulla oli jeepin hinausta ym niin mä laitoin Volvoon 53ltr ja Hate Rangeen 64ltr normi ajolla ilman hinattavia yms...Rankussa 36 renkaat,efi ja automaatti...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vakio Volvon C303 40l/100km kulutus kun käytin kauppakassina viimetalvena.
Nyt en mallia muista joku voi tarkentaa, mutta olikos se Toyota BJ75 (vai mikä?) semmonen pitkä koulubussi. Peräylitys kyllä hirvee, mutta voisi olla vaihtoehtonen rakentajalle? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
ihme hj jos on 3.0l diesel, niitä tais kyllä olla 8 paikkasena higroof mallia, tia oliko se nyt 9 paikkanen
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin wanhoissa,onko ne ny sitten ykkös-kopan hilukseissa,on aivan mahdotonta istua,en mahdu sinne ratin ja jakkaran väliin kuin ehkä isolla kenkälusikalla,tarttis tehdä hytistä joku köyhänmiehen king-cab tyyppinen. 192cm pituutta mulla,ei vaan mahdu ei,hanttarinkin puolella polvet on kiilaantunu ärsyttävästi kojelautaa vasten ja pää on kii katossa jne. Mille ihmeen pygmeille noi on edes mitotettu ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Munlaisille pygmeille
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
mistään muusta en ton väliseinän osalta tiedä, kuin sen että kyllä hj60 tarkenee. Itsellä on mallista 61 hiukan kylmempiä kokemuksia.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Hei, kuvia autosta esiin!
![]() Noi 38" paperit on harvinaista herkkua, eli kyllä niillä oma arvonsa on. Kannattaako tuota enää SOA:lla nostaa, kun koppaa on jo 3" nostettu? Mielipiteitä on monia, mutta mun mielestä tulee jo aika korkee. Ja taitaa tulla kokonais korotuksen rajakin vastaan. Jos ei isot pyörät mahdu pyörimään, niin lokarin kaarista pois, ja vaikka ne pidemmät riiput. Valkoset iskarit punaisilla kummeilla vois olla Rancho-merkkiset. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Joo pidempiä riipukkeita vähän tuuminkin.
Arvasinkin että jos postaan kuvai niin joku sen auton tunnistas jne,mutta ehkä huomenna päivännäöllä aivoni toimii sen verta että saan akut kameraan ja otan siittä kuvia. Tuo korotus,se mua kiinnostas toteuttaa nin että se vaikuttas enempi maastoiluun,kun mulle on sellanen päähäninttymä tullu että toi korin nosto rungolta ei kauheesti vaikuta...? Tietenki ulkonäköön mutta onko SOA muuten oivallisempi. Lehtijousten riipukkeilla se tietty nousis vähän...ja kaippa se vaikuttas sitten jo hiukan positiivisemmin matkaan renkaan keskiöstä runkopalkin alareunaan ? Tai hitostakos mää näitä tiedän,siks kyselenkin. tuntus vaan siltä että jos runko on etäämmällä vaikka pyörien napojen tasosta niin toi pitkä hyttinen runko ei sitten niin hevillä ota osumaa maahan ? ranchot ne muuten tais ollakkin,iskarit. onko arb:n paineilmalukot ollu hyviä tuollaisessa muuten ? Kyllä sekin mulla tietenki mielessä kävi että raahaisin ton kotio,ihan vaan paperien takia ja koittas pyrkii koko pa-kasta eroon vaihokaupoin mutta ois ne kivat itteki alle ruuvata,moiset renkaat. lokarin kaaret tossa on,etenki edessä jo aika hervottomat rujoin kumi?levikkein. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelisin pitkän mallista suzukia. Tilaa on melko paljon, osat ovat halpoja, ja offroad-osaa ja kilkettä löytyy kyllä enemmän kuin on rahaa ostella, ja maastokelpoisuus on erinomainen!
![]() Ja suzukeissahan ei rungot tunnetusti ruostu käytännössä ollenkaa, toisin kuin lähestulkoon kaikissa muissa... ![]() Suzukilla ajaessa joutuu kyllä hieman kuuntelemaan "oikeiden maastoautojen" omistajilta väsyneitä koppimopo ja mönkiävitsejä, mutta maaston puolella nekin puujalkavitsit yleensä unohtuu kun susukit menee menojaan. ![]()
__________________
-Pauli- |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
yhteen susnaankin törmäsin,siinä oli jotkut käännetyt vanteet,korotusta ja vinssiä,tekniikkapuolell tais olla hiacen+ laatikkoo ja tojotan kone,oisko ollu 1.6-1.8 tc,MUTTA ei papereita = pakko unohtaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymys raadille.... | Chit-Chat | 6 | 15.11.2004 18:38 | |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |