![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 410:iin laitoin omegan simpukan mutta juurikin jäähdyttimen tilan takia mietin että jos laittais simpukan joko a rungon sisäpuolelle sektorivarsi eteenpäin tai b rungon ulkopuolelle varsi eteenpäin. Hiluxin akselit kuitenkin tuovat hieman enempi tilaa renkaan ja rungon väliin kavennettunakin. 110 hiluxin simpukan paikkahan on rungon ulkopuolella ja sektorivarsi taaksepäin. Tilaa olis järkevää jättää konehuoneeseen jos tdi kiuas joskus eksyy hollille.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 19.12.2010 12:54 Perustelu: oli suunnat sekasin |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pikkuhiljaa mut jotain sentään sain tänään aikaiseksi.
Allepäätyvät akselit atomisoitua osittain.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaas hiukan tätäkin kun jotain saatu vuoden aikana väsättyä.
Etumurikkaan hommasin paineilmalukon ja välitys on orggis 4.56 Budjetti ei antanut myöden kahdelle paineilmalukolle joten taakse käytetty hieman siipeensä saanut palalukko (lockright) Paineilmalukko tai uusi palasellainen hommataan myöhemmin. Laakerit akseleissa oli hyvät joten niitä ei uusittu.Stefat kylläkin, marmoritiskiltä ja hintaa niille kertyi riittävästi ![]() Kuramatojen Esa oli jossain välissä ohimennen maininnut rengaskoon kasvattamisesta joten luuri käteen ja lopputuloksena 33set omaan suuliin. Saipahan heti kurakaaret mitoitettua riittäviksi. Susna talliin ja purkamaan ruosteisia puskureita ym pois.Joku oli ..tana hitsannut ihan hiukan ja kaikki yhdessä klimpissä. Lokasuojat oli onneksi joskus uusittu joten lähes ruostevapaat. Sääliksi kävi leikellä.Ai nii se sairaus ![]() Orggis kone toimi jotenkuten mutta kylmänä piti melkoista kolinaa joten jotain sille piti tehdä. Sopivasti 88 (Mika) kauppas ehjää konetta mikä lähtöisin swiftistä joten helpoimmalla pääsee kun haki sen pois kuleksimasta.Aiemmin hommattu ruuttahan oli tarkoitus laittaa niin saa sen samalla vaivalla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suzukin omat akselit heivattiin mäjelle vaikka ehjät olivatkin.
Hiluxin etuakseli ja läjän taka-akselin kun pitäis kestää huomattavasti paremmin. Murrosjumppa kun ei ikinä ole mukavaa. ( tai no joo on sivusta vittuilijoille) ![]() Alunperin oli tarkoitus muokata korvakkeet patrolin lateille. Niitä kun jäänyt nurkkiin useampi kierros ja ovat paljon pidemmät. Läjän simpukka rungon kylkeen ja trailgearin varret napoihin. Näillä eväillä tangot sai latien yläpuolelle ja tehostuksen pitäis olla riittävä. Suoran sektorivarrenkin hommasin mutta ei se sitten sopinutkaan,otti kiinni rungon alareunaan. ![]() Patrolin jouset sovitettuna ja yritin etsiä joustattelemalla parhaat kohdat riipukkeiden kiinnitykselle. Muuten olis tullu ehkä ihan ok jousitus mutta jäi niin pirun ylös vaikka paikoillaan oli vaan kaksi lehteä. Hefteissä olleet korvakkeet rungosta sinne kuuluisaan Kuubaan ja sovittamaan uusia suzukin omille lateille.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Omat lehdet paikoilleen ja 7cm paketti tuli alas. Tämä hyvä.
Pääsi suunnittelemaan kaarien avarrusta. Onneksi oli jo nuo pyörät niin ei tarvinnut arvailemalla suunnitella. Tehostimen pumppu on 740volvon kiukaasta kun sellainen oli edellisessäkin ja tuntui toimivan hienosti. Kiinnitysrauta löytyi sopivasti Makelj:n myyntitopikista. Tosin oli tojon pumpulle mutta muokkaus oli helpompaa kuin tyhjästä aloittaminen. Ohjausiskari Wranglerista kun Rulpalta halvalla sai. ![]() Tehostinta testatessa tuli heti vastaan murheita. Ratti tempoi itsekseen puolelta toiselle pitäen melko pahaa kurlutusta. Tovi ongelmakohtaa tuli etsittyä mutta puolivahingossa selvisi syy kun simpukka oli purettu. Salosta onneksi Arton nurkista löytyi ehjä simpukka tilalle.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taka-akselin vaihto sujui helpommin kun oli aiemmin siivottu valmiiksi.
Jousitallojen ja iskarin korvien hitsaus niin oli valmis. Samalla pienemmät pyörät alle niin kevyempää hommaa irrottaa/kiinnittää. Lattian puhdistus hoitui paineilmataltalla eikä ylimääräistä ruosteensyömää juurikaan löytynyt. Sitten pääsikin jo kaarien kimppuun. Kuvassa leikkauslinja keltaisella. Alle orggiskumit niin enempi tilaa touhuta ja silti saa tarvittaessa siirreltyä. Etupään arvelin olevan hankalampi niin se ensin. Rälläkkää,lisää peltiä ja sähköliimaa. Johan tuli tilaa. Toivottavasti riittävästi.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jalkatiloihin molemmille puolille tuli tuollaiset patit jotta rengas ei ottaisi käännettäessä sisäloksuun kiinni.
Sitten takapää ja reilusti vaan peltiä pois sen mitä tuo turvavyön kiinnitys antoi myöden. Uusi lokasuoja tulisi samaan linjaan rungon kanssa mutta oli ruosteen takia pakko leikata hiukan enempi pois lattiaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ:n pientä näpertelyä | kippo86 | Maasturiprojektit | 104 | 28.02.2011 21:08 |
M: Lisävaloteline ja jotain muuta pientä | -Timi- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 13 | 26.06.2008 13:24 |
UAZ: Nyt asentuu moottori - Vielä jotain pientä | sibbis | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 18.07.2007 10:27 |
M:Toyota hj 60 paku ja jotain muuta pientä | Humu | O/M/V Muut | 3 | 08.06.2005 18:00 |
M: suzuki SJ 410 -83 hp 1499€ /tarjoo jotain | kumilusmu | O/M/V Muut | 3 | 28.07.2004 08:44 |