Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.12.2010, 10:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Älä nyt tota ainakaa osta! Siinä ei ole papereita, joten sitä ei saa kilpiin. Selvitin asiaa myyjän kanssa tuossa syksyllä ja on NIIN vaikea tapaus, että jättäsin tuon vaihtoehdon pois, jos meininki ajella tieliikenteessä laillisesti. Hyvän OR-aihion siitä kyllä saa.

Jos mielii tuon 360-koneella olevan viedä off-road-käyttöön, niin ottaisin mieluummin 318-moottorisen. Isossa 360 (=5.9L) koneessa on senverta alavääntöä, että isommilla renkailla joutuu vaihtamaan melkoisesti voimansiirron osia, jos mielii saada ne kestämään metsässä. Vaikka jakis onkin ryydikkäämpi, on akselit samaa kamaa kuin pienempikoneisissakin. Jos ei edes haluakaan metsään, vaan katupelin, niin sitten vain kaupoille ja baanalle. Kyseinen pirssihän oli akoinaan maailman nopein sarjavalmisteinen SUV!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2010, 13:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Mua kyllä himottaisi tuo ostaa offipelin aihioksi, saisi hyvän koneen ja laatikon tohon XJ- projektiin rahatilanne vain vähän surkea

Mutta tosiaan kyseistä vekotinta välttäisin ostamasta katukäyttöön, on aivan varmaa että sen kilpiin saaminen (jos edes onnistuu) on melkoisen monimutkainen homma. Muuten kyllä voin vahvasti suositella tuollaisen 5.9 Grandin ostoa jos sopiva osuu eteen, on nimittäin kiva peli ajaa ja ruutiakin riittää tarvittaessa.

Bensaa toki menee, mutta millä näistä jenkkien malmikasoista ei menisi. Sillä hintaerotuksella mitä maksaisit samanikäisestä paljon enemmän ajetusta Toyotasta ostaa jo monta litraa bensaa, ja tässä ei tartte edes maksaa dieselveroa. Ympäristöverokin on ihan kohtuullinen, koska auton kokonaismassa ei ole järin suuri ja päästövero menee kok.massan mukaan kun on sen verran vanhempi. Jos on tekniikka kunnossa, niin kaupunkiajossa kuluttaa ~16-20l/ 100km, maantiellä menee ilman kärryä 12-15l/ 100km väliin.

Viskostakaan en ihan kauheasti huolehtisi, alkaa tämäkin maa olla jo pullollaan purku XJ:tä, joista saa varsin pienellä työllä vaihdettua viskolaatikon tilalle 242- full time jakolaatikon (ts. Selec-track laatikko). Menee jotakuinkin suoraan kiinni, saa pelkän takavedon, jatkuvan nelivedon (ILMAN viskoa 48/52 suhteella!!!), ja kiinteät nopean ja hitaan nelivedon.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2010, 14:48
JuhaVee JuhaVee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.04
Sijainti: Espoo
Viestit: 32
Perusasetus

Meillä on 1994 mallin 4.0 suora kutonen ja tyytyväisiä on oltu jo muutama vuosi. Edellinen omistaja oli vaihtanut vesipumpun. Itse on jouduttu uusimaan syyläri, etujarrulevyt, akku ja tollasta pientä. Viime talvena vaihteisto kettuili hiukan kylmänä, mutta tänä talvena ei ole samaa ongelmaa havaittu. Mitään sille ei siis tehty. Aikasemmin oli kyllä öljyt ja suodatin vaihdettu.

Seuraavaksi olisi edessä iskarien uusiminen ja tekisi mieli vähän laittaa ainakin takana puslia uusiksi enemmänkin, kunhan eteen sattuu löysää rahaa kassillinen. Ehkä se myös hieman nousisi korkeammallekin... ja isommat kumit ja ja ja.

Pieniä sähkövikoja on ollut, mutta korjaukseksi on riittänyt yleensä napakka isku, toistaiseksi. Jotain katkennutta johdonpätkääkin on jouduttu oikein korvaamaan ehjällä, mutta pääasiassa viat ovat olleet enemmän hapettumisesta johtuvia.

Ajovalot ovat surkeat, umpioiden heijastinpinnat alkaa olla ilmeisesti entiset, mutta kuulemma eivät uudet umpiotkaan paljon sen paremmaksi tilannetta tekisi. Pitkillä sentään näkee johonkin.

Maastureita on ollut Pajerosta HJ60 Toyotaan, mutta kyllä tää on ollut niistä ehdottomasti mukavin ajettava. Ja saa vetää sen 3500 kg.

Lisätään vielä, että bensapumppu piti vaihtaa ja paljastui, että vaikka auto on -94 niin siinä on myös -95 vuosimallin osia - kuten just toi pumppuhässäkkä. Ja tänään sitten ilmeisesti hyytyi laturi, tai jotain...

Viimeksi muokannut JuhaVee : 13.12.2010 21:29
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
grand cherokee HV Tekniikka & Jutustelu 1 18.11.2007 01:08
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
Grand Cherokee KMS Tekniikka & Jutustelu 2 01.03.2004 13:26


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).