![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikös kitarankielellä irtoa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Paineilma/sähköleikkuri jos ei tarvitse lasia saada ehjänä pois.Katkoteräveitsi ja hyvät hermot jos ehjänä tarvitaan se lasi...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
ja sitä leikkuri en ole nähnyt ainakaan bilteman valikoimassa, wurthilla on ainakin. hinta voi tosin olla suolanen. ja kuten edellä mainittu niin silllä ei kyllä lasia yleensä ehjänä saa, aina haukkaa johonkin nurkkaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu vähän mikä auto on kyseessä. Pianolanka tai kitarankieli ovat hyviä, mutta monesti noissa laseissa on vastuslanka kiertämässä sitä liimakohtaa. Etsii vain langan päät ja akkuun kiinni ja hetken päästä lasi lähteekin jo helposti irti. Näin ainakin jo volvoissa -80 luvulla
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Aika helposti mattoveitsellä.
Ostin lasiliikkeestä käytetyn (kun sillä ei uusia sattunut olemaan) noin 300mm pitkän mattoveitsen.. Eli normiterillä oleva, jossa rautainen pidempi runko.. Sitä käyttävät paljon. Toinen, jota olen käytellyt on Fein Multimaster. Siihen saa koukkuteriä, joilla kierretään vaan lasia pitkin ulkopuolelta. Terä maksaa noin 85€, joten yhden lasin takia ei kannata hommata ja kerran, kun vääntää kuumaa terää, niin menee poikki...
Toi pitkä mattoveitsikin on ihan ok. Pikkasen kalikkaa väliin, että jännittää lasia ulospäin ja sitten nyrhii. Peltiin saa jäädä noin 1mm vanhaa liimaa, jos siihen liimaa uuden. Jos se liima lähtee pois, niin sit lasiliikkeestä sitä mustaa primeria... Liimat tosin tuntuu kehittyvän kokoajan. Joka kerta on eri tökötit... ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ite on tullut kaikki lasit irroitettua ihan normi mattoveitellä missä katkopalaterä, jos ahdas väli niin pikku toholla kuumennat terän punaiseksi ja taivutat halutusta kohtaa haluttuun kulmaan ja taas mahtuu. ja tosiaan se pieni lasin pingoittaminen myös nopeentaa vaihtoa kun terä ei jumittele.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#7
|
|||
|
|||
![]()
205 peugeotin takalasin sahasin kaverin kanssa irti polkypyörän jarruvaijerilla vai oliko vaihdevaijeri?mutta toimi hyvin eikä palanut kauhean nopeesti poikki.Kaveri vaan toiselle puolelle lasia ja kierittää vaijerin jonku pihtien kärkeen mistä saa hyvä otteen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
alustamassan irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 20.04.2010 00:50 |
BJ korin irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.08.2009 17:23 |
teippauksien irroitus | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 14.06.2006 00:15 | |
Hj/jakiksen irroitus.. | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.10.2005 20:05 |
Bj:n takavetarin irroitus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.04.2005 18:39 |