Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2010, 00:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kaikenlaista lehmän kauppaa on tullu tehtyä, mutta nyt taidan passata.
mä kun luulin että se on hevoskauppaa mitä yleensä tehdään...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2010, 00:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mä kun luulin että se on hevoskauppaa mitä yleensä tehdään...
Samaa bisnestä, lehmän kaupoissa on vaan huonompi kate.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2010, 21:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



vähä vielä uupuu osia kiitos itellan palvelujen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2010, 12:33
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



itellankantaja kävi, osien lisäksi mukana tuli 540 sivua automaatikkolaatikon räjäytyskuvia ja varaosanumeroita sekä joku cd...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2011, 20:14
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Yksi puute tässä mun nykyisessä käyttövessassa on ollut edeltäjiinsä nähden, jeeppi vaatii jäärapa/lumiharjahommaa ennenkun sillä pääseet talvella liikkumaan jos on jättänyt sen parkkiin johdon ulottumattomiin, no sille asialle täytyi tehdä jotain

se jotain on polttoainekäyttöinen lämmitin,ensiajatushan oli että blazessahan mulla semmonen on ollut jouten nokalla jo pitkään kun kuiteskaan sillä ei tule niin ex-tempore lähdettyä etteikö kerkiäisi roikallakin lämmitteleen joten aika harvoin tulee sitä siellä käytettyä, kerran kuussa ettei jumitu vallan, se tosin on diesel mallinen mutta omalla tankillaan joten palvelee myös bensakrematorion lämmitystä mutta jeepissä ei olisi kyllä tankille järkevää paikaa missään ollut joten helpompi oli katsella oikealla polttoaineella toimivaa lämmitintä joka löytyikin palstan myydään osiosta



kone on 4.3kw bensa hydronic sisäisellä vesipumpulla, eipä meinannut järkevää paikkaa löytyä tällekkään mutta hetken kun pähkäilin päätin laittaa sen tommoseen vähän haavoittuvaan paikkaan auton keulaan, täytyy suunnitella sitten jotain suojaa siihen ja tuloilmaputken asennuskin on vielä vähän "hakee paikkaansa" tyyppinen.

pa pumpun laitoin taka-akselin kupeessa majailevan auton oman bensansuodattimen viereen ja ruokaa se ottaa paluulutkesta T-haaralla, se ei ensin oikein tuntunut toimivalta ratkaisulta kun ainetta ei tullut kuin pienen hetken mutta vähän kun käänteli ja suoristeli letkujen mutkia niin rupes homma toimimaan ja lämmitin käy koko ajastusaikansa oikein.


sisäpuhaltimen sähköpiuhan kytkin hanttarin jalkatilassa majailevan vastuksen "kakkos nopeuden" johtoon, puhallin siis pyörii eberin pyynnöstä aina toisiksi hitaimmalla nopeudella riippumatta katkasian asennosta, blazessahan mä kytkin sen niin että sai itse määrätä puhaltimen katkasialla että millä nopeudella se puhallin pyörii, mutta siellä tupla-akut salli sen isomman virran kulutuksen. samalla kävin ryöväämässä blazesta 3310 nokian ja kytkin hf1 ohjaimen rinnan mukana tulleen minikellon kanssa ohjaamaan koneen päälle myös puhelimella soittamalla. keskikonsolin oikeassa etureunassa on hf1 releboksi ja minikello on käsijarrun vieressä hieman kummassa asennossa, mutta siten asentamalla puhelimen sai hyvään paikkaan konsolin sisälle kuitenkin niin että sitä tarvittaessa pääsee käyttämäään ja sen sekä minikellon saa ohjelmoitua etupenkiltä istuen.

ps. aitoa lammasfarmarin mustaa lammasta, ei huonekkalubiltemasta paniikilla jonotettua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2011, 01:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



nyt on viimmenenkin osa "nylkytä & kierteytä" sye kittiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2011, 00:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Aikanaan ku pääsi tottuun siihen että blaze lämpes senverran ripeästi ettei kotoa päässy ku pari-kolsataa metriä kun oli jo lämmöt koneessa ja vielä luettuani jeepin jäähdytyksestä, ropelleista ja ruiskun sopan jakelusta kylmälle koneelle ajattelin heittää koneen päästä sen viskoropellin seinälle ottaan lepoa ja ruveta kiusaamaan laturia sähkötuulettimilla.

Toteutuksia on monenlaisia, ulkomailla on 14-16" sähköropellia laitettu, taurus fordin ropellia ja paria muuta, tilaa siellä on tosi vähän, sitäkin kyllä saa lisää sahailemalla vanhan flektin akselin pois koneen etupäästä.

mä vähä mittailin sitä tilaa, aika helppo olis ollut laittaa siihen orggis tuulitunneliin joku 400mm tienoilla oleva flekti, niitä löyty aika isoillakin m3 lukemilla kunhan olis vaan tarpeeksi litteä mutta mun oma tunneli on vähä rikki joten sen olis joutunu hommaan uuden joten samalla vaivalla tekee sitte jotain muuta.
kahta flektiä ajattelin siihen, en vaan löytänyt sopivan kokoista sittenkään


päätin sitte että otetaan se alkuperäinen sähköropellikin pois ja laitetaan tommonen kolmen setti, yks saa jäädä ihan sillä alkuperäisellä ohjauksella toimivaksi ja kaks sitten periaatteessa korvaa sen mekaanisen viskon, rakennan niille vaan omat ohjaukset ja laitan anturin alavesiletkuun.

Löysin yhden 3 napaisen, 2 "nopeutta/puhallinta" anturin millä ajattelin ensin kokeilla, se on kyllä vähä liian lämmin, toinen flekti lähtee useamman asteen alempaa käymään kun mitä koneen oma termostaatti on, mutta se ei käy kun vajaan kymmenisen astetta kylmemmäksi asti, ja toinen toinen käy ja sammuu hieman kuumempana, vain 3 astetta auton oman termarin alle, periaatteessa kone siis kyllä saa termostaatin auetessa jäähdyttimestä kylmempää vettä kun mitä koneessa oleva on, ja puhaltimissa luulis tehon riittävän mutta se vesi ei silti periaatteessa numeroina ole kovin paljon kylmempää...onko silti tarpeeksi, harmittaa vaan kun en löytänyt muuta tommosta anturia missä olis ollut matalampi ja/tai laajempi lämpötila alue, kun olishan se teknik(sano ryssä ku saranan näki)/varmempi kun olis erilliset releet/ohjaus niille flekteille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 22:06 (GMT +2).