![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Mitenhän näiden Argon pullojen täyttö/leimaus onnistuisi Suomessa?
Ei ole hinnalla pilattuja postikuluineen....... http://cgi.ebay.de/20L-Argon-4-6-Eig...item1e568b7674 |
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() http://www.angelfire.com/folk/lakisama/index.html LAKI KAIKILLE SAMA... ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Kolmannen pikkupullon suojakaasua kun hain tohon Nikko Suzukin hitsaamiseen tuli mieleen josko löytyisi jostain hiilidioksidipullo. Löytyihän sellainen pienen odottelun jälkeen, virrat saikin kääntää koneesta pykälää suuremmalle eli tommosella 180A koneella ei älyttömän paksua rautaa kolvailla enää. Peltihommiin kyllä ihan ehdoton toi hiilidioksidipullo.
Onneks löytyy paksummille raudoille vielä suojakaasupullo. Vielä kun päivittäisi hitsauskoneeksi Ceboran niin pysyisi kone säädöissään kesken hitsauksenkin. |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaas tyhmälle kun minen tajuu näistä kaasuista enkä varsinkaan tästä taulukosta mitään? Miksi tekstimuodossa kehutaan esim. Argonin käyvän MIG-hitsaukseen, mutta nuo alakulman lokeron täpit kertoo aivan muuta?
Mikä pullo kävis kohtuullisesti kaikkeen hitsaukseen, lähinnä siis peltiä/muutaman millin lattaa mustana ja rosterisena? ![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]()
HJ tuli hitsattua hiilarilla ja toimi loistavasti 1-5mm pellillä. Ei roiski yhtään kun puhdistaa pinnat ja kaikki saumat tuli tehtyä tiiviiksi. 10kg pullo oli kätevä täyttää odottaessa sammutinhuollossa. Mukava siirrellä konettakin kun ei oo mitään 60kg pulloa kiinni.
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa lukea -MaTTi- tuo suojakaasukäsikirja. Siinä on hyvää perustietoa.
http://www.aga.fi/international/web/...dbook%20FI.pdf |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Mison 25:lla on tullu töissä hitsattua myös rosteria ja hyvinhän tuo tuntu onnistuvan. Muuta kaasua ei käytetäkään, kun pääasiassa mustaa hitsuutellaan. Jos hiilari pullostani luopuisin, ni eiköhän mison 18 tai 25 tilalle tulisi. Tosin en kyllä muista, koska viimeksi oisin omalla koneella mitään hitsannu, kun noi kaikki omat jutut on tullu tehtyä työpaikalla.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja vielä: jos ostan käytetyn pullon jostain (Mison), jonka katsastus on voimassa, onko tuo pullo mun oma ja paljonko täyttö maksaa? Ja mitä tuo katsastus pullolle tarkoittaa? |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Eikait noitten koneitten ero ole kuin tehossa, miksei pienemmällä vois rosteria hitsata?
Kun pulloja ostaa yksityiseltä niin kannattaa olla tarkkana että ei osta vuokrapulloa, ottavat sen täytettäessä Woikoskelle/Agalle takasin eikä auta selitellä. Katsastus on sama kuin koeponnistus ja mahdollisesti hanan vaihto ja leimaus. Pullon voi katsastaa myös muulle kaasulle kuin mitä se sattuu olemaan, jos ei nyt ihan mikään vanha kurapullo ole kyseessä. Kaasua vahidettaessa pullo myös maalataan ja hana vaihtuu ko. kaasulle sopivaksi. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Ne on vaan mainospuheita...
![]() Kyllä voi vaikka 20v vanhalla MIGillä hitsata rosterilangalla ja Argonilla rosteripeltiä, tai alumiinilangalla ja Argonilla Alumiinipeltiä. Eikä tarvii olla AC/DC -ominaisuuksia. TIGgikoneet on ihan eri juttu. Itellä on 80 -luvun alkupuolella valmistetut Kempin valovirtavehkeet ja kyllä sillä voi noita hitsata, kun vaan vaihtaa langan ja kaasun. Alumiinilangalle tarvii vaihtaa sellainen liukkaampi Teflon -sisäputki poltinkaapeliin. 20L Argonipullo maksoi keväällä 350€ ja sen täyttö on muutaman kympin. Autopelteihin käytän tuota laimeimpaa Misonia. 20L pullon täyttö on luokkaa 55€. Nurkissa olis jo hankittuna 40L Happipullo, jonka ajattelin viimeistään keväällä muutattaa hiilarille. Saa sitten letkujen kanssa tankkailla noita pienempiä sammutinpulloja, joita on mukavampi kuljetella koneen mukana. Hiilarin täyttö tulee huomattavasti halvemmaksi ja sitä kuluukin paljon vähemmän kuin Misonia. Todettu ja mitattu juttu monessa paikassa... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 02.12.2010 22:40 |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin hiilaria mahtuu enemmän pulloon, kun se on nesteenä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#39
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#40
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä tuosta kempin 170 mallista mitään, mut 180 mallissa saa ja pitää kääntää plus ja miinus navat toiste päin alumiinia kolvatessa. Ja alumiini vaatii enemmän virtaa lämpötilan takia, oliko noissa jotain virta eroja? Jostain luin kyllä että 170 olisi vaan viritelty 150, eli jotain ruuvia kiristelty. Tiedä häntä.?
Omalla 180 kokeilin alumiinia, navat toistepäin ja teflonputki sisään. Ei onnistunut millään. Tosin materiaaleissa oli vahvuus eroja. Viimeksi muokannut Angelo : 03.12.2010 09:55 Perustelu: Vit*n iphone |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla pullon koko vastaa varmaan tuollaista 6kg sammutinta, sillä hitsaa rautaa vähän yli puoli kelaa.(pientä kelaa siis) Pullo sopivan pieni että kulkee minarcin mukana jos tarvii. |
#42
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Löyty ohjekirja töistä, eli pistooli miinusnavassa sanottiin ohjeet alumiinille.
|
#45
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.kemppi.com/inet/kemppi/ki...0640_om_EN.pdf |
#46
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kiitoksia! Pitää kokeilla uudemman kerran jos onnistuisi paremmin. En tiedä kuin paksua tuolla voi hitsaa mut jos noita brittien pinta peltejä saisi sieltä täältä liitettyä yhteen muutenkin kuin pop-niiteillä.
|
#47
|
|||
|
|||
![]() Tuota... ![]() Ite oon omia pulloja täytelly jo 70 -luvulta alkaen, niin ei tarvii olla katsastettuna kuin yhdet pullot. Noita tarkkoja ohjeita en ala tänne kirjoittelemaan, ettei noi nuorukaiset telo itteään ja toisiaan. 200bar:n pullossa on potkua jo senverran paljon, että siinä menee mies poikki jos katkennut letkunpätkä huiskaisee sopivasti kohdalle. Letkut pitää tietysti olla max. pullopaineen kestävää tavaraa. Itellä on 250bar:n hydrauliletkut ja sopivat nipat päissä + 1kpl 200bar:n mittari T-kappaleessa kiinni. "Terveellisin" konsti on viedä pullot täytettäväksi ja seurata vierestä... ![]() |
#48
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen ollut koneen seinän takana kun työkonerengas petti totaalisesti 4 bar paineella,ja väitän että henki olisi mennyt tai ainakin saikulle pitkäksi aikaa jos ei sitä seinää ollut siinä.En välttämättä halua nähdä mitä tapahtuu kun teräspullo pettää +100bar paineilla... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Mikä alennin mikä teho? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.02.2006 22:33 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |