Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2010, 10:41
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hek0 Näytä viesti
Ok, tuo motoxin 5w-40 ei paljoa näyttäny maksavan 21.90/5L, eli sitä siis ja uutta suodatinta sitte jälestä. Paljon tuota peräöljyä menee periin? Entä vaihdelaatikko, mitä sille ja paljonko?
laatikkoon ja jakikseen "tavallinen" API GL4 tai GL5 (monet suosii päälaatikossa GL4:ää, koska GL5 paineenkestolisäaineistuksen väitetään huonontavan synkronoinnin toimintaa) suositus vissiin 75w-90. LN110 2,4D määrät seuraavat: laatikko 3,4 litraa (ensitäyttö 3,9 litraa), jakis 1,6 (ensitäyttö 1,8) litraa. peräöljyä eteen 1,4 (ensitäyttö 1,6) taakse 1,9 (2,2) litraa. LN65 on samat laatikot mutta ainakin etuperä erilainen.
----------------------------------------

Sitten taas kerran näihin tärinöihin nelikko päällä: risukeula LN110 täristää vedätettäessä todella rajusti nelivedolla alle 60km/h vauhdissa, mutta kovempaa nelivedolla ajettaessa tai napalukot kiinni takavedolla ei juuri tärinää tunnu, vasta pitkästi toisella sadalla alkaa pieni värinä. Nelivedolla hitaahkossa vauhdissa rauhallisesti vedolta moottorijarrutukselle vaihtaessa kuuluu kolkotus. Kardaanin ollessa irti pyörittelin etuperän laippaa ja vetareita eikä ahdistusta tai väljää tuntunut. Missä vika?

Autossa oleva B-osana hankittu 4-runnerin kardaani tuntui käsissä pyörittelemällä aika hyvältä. Tuttava ehdotti liian täyteen rasvaa pumpattua liukua, eli vois koittaa ottaa rasvanipan irti jos ylimääräiset tulisivat pois.

Ristikothan on yleinen ongelma. Tämän: http://personal.utulsa.edu/~nathan-b.../3propelle.pdf mukaan tuplanivelen ristikot ei ole vaihdettavat, mutta saako ne silti vaihettua, jos vika vaikuttaa olevan siellä? Tallissa on yksi hyväkuntoinen automaatti- 4runnerin etukeppi, mutta sepä on useamman sentin liian pitkä. Alkuperäinen Hilux kardaani on myös tallella, mutta siinä on kaikki ristikot luovuttaneet neulansa...

Osaako raati antaa osviittaa, miten noista yhteensä kolmesta kepistä kannattaa rakentaa 1 toimiva tai oliko jotain muuta mikä pitäisi vielä tarkistaa?


Viimeksi muokannut ankkuli : 02.12.2010 22:50 Perustelu: öljymäärät tarkastettu
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2010, 15:09
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
Sitten taas kerran näihin tärinöihin nelikko päällä: risukeula LN110 täristää vedätettäessä todella rajusti nelivedolla alle 60km/h vauhdissa, mutta kovempaa nelivedolla ajettaessa tai napalukot kiinni takavedolla ei juuri tärinää tunnu,
Huomasin eilen omassa hiluxissa saman homman :/

Muistaakos joku mikä jenka 2L2 öljynpaineanturin reijässä on?
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2010, 12:48
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Ln65 aski rallattaa


Onkohan ln46 ja ln 65 hiluxissa täysin sama aski kokonaisuus? Yhtäkkiä alko ln65 päälaatikko luultavasti sivuakselilta rallattaa ku kaikki muut vaihteet pitää rallatusta mutta 4. vaihe on ihan hiljanen. Kaikki vaihteet menee päälle ihan hyvin ja vetää mutta vejätyksessä alkaa sellanen hammaskolina kuulua. Ylimääräsiä laakerijurinoita ei kuulu millaan vaihteella. täytynee vaihtaa 46:n loota jos käy...
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2010, 15:57
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Onkohan ln46 ja ln 65 hiluxissa täysin sama aski kokonaisuus? Yhtäkkiä alko ln65 päälaatikko luultavasti sivuakselilta rallattaa ku kaikki muut vaihteet pitää rallatusta mutta 4. vaihe on ihan hiljanen. Kaikki vaihteet menee päälle ihan hyvin ja vetää mutta vejätyksessä alkaa sellanen hammaskolina kuulua. Ylimääräsiä laakerijurinoita ei kuulu millaan vaihteella. täytynee vaihtaa 46:n loota jos käy...
Mulla oli samallaisia oireita. Sivuakselin etummainen laakeri oli mulla sökö. Kuulemma ollut joskus aikanaan paljonki moisia vikoja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2010, 23:52
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mutta mutta..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Onkohan ln46 ja ln 65 hiluxissa täysin sama aski kokonaisuus? Yhtäkkiä alko ln65 päälaatikko luultavasti sivuakselilta rallattaa ku kaikki muut vaihteet pitää rallatusta mutta 4. vaihe on ihan hiljanen. Kaikki vaihteet menee päälle ihan hyvin ja vetää mutta vejätyksessä alkaa sellanen hammaskolina kuulua. Ylimääräsiä laakerijurinoita ei kuulu millaan vaihteella. täytynee vaihtaa 46:n loota jos käy...
LN 65 on G52 päälaatikko,vanhemmissa on eri. Niis vanhemmis on rautakuorinen se pääloota ja ne on eripitusia muutenki eikä ln46 ollu ainakaa vahvempi. Ite tekisin nii et ottasin ln 110 sen pää laatikon,se on hieman päivitetympi malli vaik on samal tyyppi numerol ku ln65 laatikko.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2010, 13:59
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
LN 65 on G52 päälaatikko,vanhemmissa on eri. Niis vanhemmis on rautakuorinen se pääloota ja ne on eripitusia muutenki eikä ln46 ollu ainakaa vahvempi. Ite tekisin nii et ottasin ln 110 sen pää laatikon,se on hieman päivitetympi malli vaik on samal tyyppi numerol ku ln65 laatikko.
Tota,ainakin omassa LN110 hilussa on kyllä G58 laatikko...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2010, 17:17
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

?


Montakohan erityyppistä lootaa 110 hilussa on ja mitkä käy 65een moottoriin ja jakiksen väliin ja missä kohtaa askin tyyppi lukee?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2010, 22:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ei montaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Montakohan erityyppistä lootaa 110 hilussa on ja mitkä käy 65een moottoriin ja jakiksen väliin ja missä kohtaa askin tyyppi lukee?
Ei suomen 110 koppasis oo montaa eri,vanhemmis ln/rn/yn hiluis G52 tai G58,yleensä ottaen kaikki G-sarjalaiset käy ristiin vaikka sisäkalut on hieman eri. Nekin käy ristiin melko pitkälti,esim. pakki vaihteen sivuratas on sama melkein kaikissa hiaseissa2wd ja 4wd ja hiluissa 2/4wd ja saman ikäsissä on todennäköisimmin samat sisäkalut. Se laatikon tyyppi näkyy aina tyyppi kilvessä joka on siä kone huoneessa. Tarossa on kai g-sarjan lootia myös,en oo pöydällä niitä nähny.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.12.2010, 12:33
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Sitten taas kerran näihin tärinöihin nelikko päällä: risukeula LN110 täristää vedätettäessä todella rajusti nelivedolla alle 60km/h vauhdissa, mutta kovempaa nelivedolla ajettaessa tai napalukot kiinni takavedolla ei juuri tärinää tunnu, vasta pitkästi toisella sadalla alkaa pieni värinä. Nelivedolla hitaahkossa vauhdissa rauhallisesti vedolta moottorijarrutukselle vaihtaessa kuuluu kolkotus. Kardaanin ollessa irti pyörittelin etuperän laippaa ja vetareita eikä ahdistusta tai väljää tuntunut. Missä vika?
kerron tässä itselleni, että vika oli väljässä tuplanivelen pallossa. samassa yhteydessä on selvinnyt, että manuaalirunnerin kardaani käy, mutta jakiksen laipassa saattaa olla millin verran eri jako. automaatin keppi on tosiaan liika pitkä. huoltomanuskan mukaan tuplanivelen ristikoita ei voi vaihtaa, mutta samanlaiset ne on kuin kaikki muutkin ristikot. ahtaassa raossa vain, ja pallonivelen keskitapin neulat ja jousi karkaavaista laatua. eli pitää purkaa ja kasata ajan kanssa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 06:36 (GMT +2).